Pewnego dnia znalazłam w mojej skrzynce odbiorczej na stronie Ty i biznes wiadomość, w której było zaproszenie do wywiadu podczas spotkania Kobieta w Biznesie. Ucieszyło mnie to, bo zawsze miło być zaproszonym. Jednak tuż po chwili doszło do mnie, że to przecież wystąpienie publiczne – kolejne. Mimo tego, że wolę pisać, a nie występować, stwierdziłam, że jeśli do mnie przyszło – biorę, idę, występuję, mówię, dzielę się. Nie umrę od tego!
I wiesz co? To była dobra decyzja. Nie obyło się bez stresu, ale tak już to pewnie będzie, że nie pozbędę się go nigdy. Jednak ważne jest to, że się odważyłam. Była to zupełnie inna forma. Wywiad przed kobietami, które przyszły po inspirację, wiedzę i ciekawe kontakty. I starał się, żeby to co mówię było ciekawe.
Niestety nie mogłam być od początku spotkania, miałam inne zajęcie i dlatego dotarłam dopiero przed przerwą, po której miałam mieć krótki wywiad.
Poprosiłam Magdalenę Warych o kilka słów z tej części, która mnie ominęła. I oto kilka zdań od niej:
Na spotkaniu u Anety Wątor, która jest zwolenniczką i propagatorką metody Kaizen, sama gospodyni opowiadała o roli marki osobistej. Czymże ona jest? Marka osobista to wszystko to, co mówią o Tobie kiedy Ciebie nie ma w pokoju. Zarówno w życiu osobistym, jak i biznesie rola marki osobistej jest ogromna. Składają się na nią elementy:
Ty – Twoje wartości, misja, wizja, Twój wizerunek.
Inni ludzie – Twój zespół, klienci, sparring partner, mentor, coach, osoba, dla której Ty jesteś mentorem oraz sześć najbliższych osób z twojego otoczenia.
Trzecim elementem są pieniądze – generowane dzięki marketingowi, sprzedaży, lejkowi sprzedażowemu, działalności online i offline.
Marka ma znaczenie. Mocna marka to zaufanie, rozpoznawalność dobra pozycja na rynku, wiarygodność i jakość.
Na spotkaniu miał miejsce bardzo ciekawy wywiad z Karoliną Cwaliną, twórczynią projektu „Sexy zaczyna się w głowie”. Kliknij TU, żeby obejrzeć wywiad.
No i przyszedł czas na wywiad z Beatą Tomaszek – właścicielką blogo-portalu Ty i biznes, która uchylała rąbka tajemnicy na temat social mediów i ogromnej roli Facebooka w kreowaniu własnego wizerunku. W dzisiejszym świecie, jeśli chcesz się rozwijać i docierać do klientów na dużą skalę – social media to miejsce gdzie absolutnie nie może Cię zabraknąć! Z tego względu ważne jest, aby odpowiedzialnie i w zgodzie ze sobą, kreować swój wizerunek medialny.
I tutaj wtrącę się już osobiście 🙂 Tak, social media są bardzo ważne, dają zasięg, duże możliwości, nadal rozsądnym kosztem. Jednak nigdy nie należy zapominać o tej drugiej stronie – czyli offlinie, w którym Twoja marka musi być spójna z tą, którą kreujesz online. Spójność, autentyczność, profesjonalizm, kompetencje – na tym zbudujesz silną markę osobistą.
Jeśli masz ochotę posłuchać nagrania z mojego wystąpienia to kliknij TU. Nie jest nagrany idealnie, ale warto zajrzeć 🙂
A to zdjęcie pokazuje zadowolenie uczestniczek po spotkaniu – energia i radość :
Kolejne spotkanie Kobieta w Biznesie odbędzie się w Warszawie na początku lipca.