Video rządzi!

| | ,

Ostatnie moje obserwacje, lektura różnych źródeł marketingowych, utwierdzają mnie w przekonaniu, że nie tylko nie uciekniemy od socjali, ale nie uciekniemy również od video. Dlaczego ono jest takie ważne? Skąd ta wzrastająca popularność? Przeczytajcie!

Trend video szybko zaczął wzrastać wraz z pojawieniem się iphone’a i androida. Urządzenia mobilne, bo o nich mowa, telefony, tablety, ipady  oraz stałe łącze z internetem i wielkie zainteresowanie mediami społecznościowymi, szczególnie u młodych, spowodowały, ze video staje się królewskim narzędziem reklamy, promocji, marketingu, nie tylko dla dużych firm!

Video rulez

Już nie tylko YT, który jak wiadomo, jest największą multimedialną wyszukiwarką, bo ma aż miliard użytkowników unikalnych (UU), ale także Vimeo, Vine, Periscope, Snapchat służą do komunikacji video. Każde z  nich ma swoją specyfikę, ale faktem jest, że nie ma ich bez video.

Periscope.tv

Mnie przypadł do gustu Periscope, który służy do streamowania wystąpień publicznych, swoich przemyśleń, wiedzy, w czasie rzeczywistym. Możesz pokazać osobom, które są aktualnie zalogowane, jak wygląda np. twój domek letniskowy, w którym spędzisz wakacje i „oprowadzić” widzów po nim. Możesz nagrywać siebie kiedy przemawiasz na scenie i w tym samym czasie zwiekszyć ilość osób, które usłyszą Twój wyklad, prelekcję. Możesz być obserwatorem i słuchać Michała Szafrańskiego, który chętnie posługuje się Periscope’em, czy Jarosława Kuźniara, który jeżdżąc rano do pracy dzieli się swoimi spostrzeżeniami na tematy polityczne z samochodu. Znajdziecie tutaj również krótkie wywiady magazynu Brief, które dotyczą aktualności biznesowych, marketingowych, nowych firm. Ciekawe, choć sama już jakiś czas nie zaglądałam. W każdym razie jest to ciekawe narzędzie, które łatwo zainstalować na androidzie i zapewna na iphon’ie również i jest naprawdę łatwe w obsłudze.

A jeśli masz już grupę, która Cię obserwuje to możeszch ich zaprosić do spotkania na Periscope o konkretnej godzinie. Wtedy wszyscy dostaną powiadomienie, że właśnie będziesz transmitować 🙂

Nakręcony przez Ciebie filmik będzie obecny w Periscope przez 24 godziny. Potem znika. Jeśli chcesz go zachować to powinnaś założyć konto na Katch.me. Mój krótki filmik nagrany podczas mini-kręgów otwockich możecie obejrzeć klikając tutaj:)

Face book

To nadal największa platforma social mediów. Dziś też zwraca sie ku video. Jednak zasięgi filmików, które pochodzą z YT są zdecydowanie mniejsze od tych, które są zapisane bezpośrednie na FB. Dlatego warto wstawiać filmy bezpośrednio na FB, choć trzeba pamiętać, że nie mogą one być za długie!

Instagram

Początkowo platforma, która zachęcała pięknymi zdjęciami. Dziś jest coraz więcej filmików. I będzie się to rozwijało.

Dlaczego video tak nas porusza?

Bo jesteśmy wzrokowcami, bo lubimy szybką formę komunikacji, bo możemy obejrzeć i wysłuchać ciekawych treści jadąc w komunikacji miejskiej. Lubimy to co proste, kolorowe i wygodne:) Pewnie znalazło by się jeszcze kilka powodów, ale fakt jest faktem – bez video ani rusz! I dotyczy to sprzedaży produktów on-line, sprzedaży usług itd. Dziś każdy może je nagrać i wykorzystać do budowy własnego biznesu. Jak i czy to wykorzystacie zależy tylko od Was:)

Jak zatem nadążyć za tak szybko zmieniającym się światem?

Niestety lub stety, trzeba być za pan brat z nowymi technologiami. Śledzić je i próbować, testować, bawić się. A o ich zastosowaniu najlepiej uczyć się od profesjonalistów:)

 

Poprzednie

Gdzie warto zaglądać w sieci? – #5

MLM – sposób na bogactwo czy zorganizowane oszustwo? – Anna Kossak

Dalej