PBC – Jak dobierać sobie ludzi, żeby biznes rósł?

| | ,

29 września odbył się kolejny Business Lunch zorganizowany przez Polish Business Club. Dowiedzieliśmy się jakie nowości proponuje PBC przedsiębiorcom, jakie są korzyści z członkostwa i jak zostać członkiem organizacji. Tym razme gościem specjalnym był Piotr Sołtys, Prezes Vantis Holding.

PBC stworzył Polish Business Academy, w której małe i średnie firmy będą mogły nabyć wiedzę niezbędną do rozwoju swoich firm. PBA proponuje na początek warsztaty :

Super Speaker System, prowadzone przez Krzysztofa Kilara,

Budowanie marki osobistej, prowadzone przez Beatę Kapcewicz,

Sprzedaż, prowadzone przez Joannę Gdaniec i wiele innych.

Przed prelekcją mieliśmy okazję wszyscy się poznać. Nie lubię wychodzenia na środek, ale wprawiam się z każdym razem bardziej:)

12096572_900682016678109_2414511138005458631_n

W końcu przyszedł czas na wystąpienie Piotra Sołtysa i dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy na temat tworzenia zespołu pracowników.

Zanim zaczniesz szukać ludzi do team-u warto się zastanowić kogo szukasz. Szukaj ludzi, którzy chcą grać w Twoją grę, na Twoich zasadach i w oparciu o Twoje standardy. Wiadomo, że koszty rekrutacji są jednymi z największych w każdej firmie. Dlatego warto rekrutować tak żeby każdy pracownik „sprzedawał”, czyli był niejako ambasadorem firmy.

Żadna firma nie jest w stanie rozwijać się bez zespołów ludzkich. Pracownicy przychodzą do firm, ale odchodzą przez liderów. Dlatego dobieraj odpowiednich liderów!

Najlepszych ludzi w branży nie podkupisz pieniędzmi, ale docenieniem, pielęgnowaniem relacji. Czasem trzeba na taką osobę czekać kilka lat stale podtrzymując relacje. Oni muszą czuć, że robią coś wyjątkowego. Tym ich sobie zjednasz.

Sprzedaż to najważniejsza działka w każdej firmie. A ludzi, którzy sprzedają z pasją jest niewielu. Trudno ich znaleźć i pozyskać. Tutaj warto jednak wspomnieć o tym, że bez marketingu sprzedaż sama również by nie działała.

Ważne jest, by tworzyć środowisko do rozwoju. Pozwól każdemu zespołowi stworzyć kodeks honorowy, według którego będą działać. Z doświadczenia prelegenta wynika, że to działa.

Kontent a kontekst. Wyobrażmy sobie filiżankę z kawą – filiżanka to kontekst, a kawa to kontent. Kawa zaparzona w ekspresie – bez filiżanki nie ma sensu… Kontekst w organizacji to ideologia, marketing, zasoby, wizja, leadership. Kontent to produkt, know-how, to jest to co masz.

Narzędzie super wizji – lider wie co dużego buduje, do czego dąży. Trzeba również ludziom, pracownikom przekazać informację do czego dążą, żeby byli bardziej zaangażowani.

Zbuduj standardy komunikacji – szczerość w firmie nie działa – jednak lepiej iść i wygarnąć co nie działa, co jest źle. Tak działał Steve Jobs.

Buduj zaangażowanie zespołu.

Wzbudzaj w zespole energię, entuzjazm od rana! Stwórzcie Waszą afirmację – „Czuję się dobrze, bardzo dobrze!”

Wszystko zaczyna się od Ciebie! Masz taki zespół na jaki zasługujesz. Twoje rezultaty nie będą większe niż Twój samokoncept, czyli to co o sobie myślisz.

Najlepiej przygotujesz się do jutra, kiedy skoncentrujesz energię na tym co robisz dziś!

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o budowaniu zespołów i o sprzedaży to koniecznie wybierzcie się  Również 14 października na Forum Biznesowe, którego prelegentem będzie właśnie Piotr Sołtys oraz 24-25.10. na Konferencja Vantis.

Poprzednie

#6 WWK – finanse, czas, marka własna

Jak napisać dobry biznes plan?

Dalej