6 kwietnia miałam okazję i przyjemność występować gościnnie w Lesznowoli przed przedsiębiorcami z tematem promocji na Facebooku. W tym samym czasie odbywała się Wielka Wymiana Kontaktów. Dlatego kilka słów, do których dodałam swoje 3 grosze:) przeczytasz dzięki Magdalenie Warych. Zapraszam!
Wielka Wymiana Kontaktów to spotkania networkingowe, na których nie powinno Cię zabraknąć 🙂
Dlaczego? Bo istnieją przynajmniej trzy niepodważalne argumenty:
- Gromadzą zwykle dużą liczę uczestników, aktywnych przedsiębiorców, inspirujących kobiet i mężczyzn z inicjatywną, którzy mogą stać się Twoimi partnerami, klientami, czy nawet przyjaciółmi.
- Organizatorki dbają o wysoki poziom przekazywanej wiedzy i zapraszają zwykle ciekawych prelegentów, praktyków biznesu, którzy chętnie dzielą się swoimi historiami oraz bezcennymi doświadczeniami z prowadzenia i rozwijania biznesu, tworzenia relacji i działania na obecnym, tak bardzo wymagającym i szybko zmieniającym się, rynku.
- Znajdziesz tam wyjątkową atmosferę.
Pierwszą prelegentką była Celestyna D. Osiak, energiczna i pełna pomysłów coach Duszy i Pieniądza, która pomaga przedsiębiorczym kobietom budować prosperujące biznesy. Mówiła ona o tym w jaki sposób pieniądz może być partnerem w biznesie i jak zbudować z nim relację.
Najlepsze sposoby na to, aby zbudować dobrą relację z pieniądzem to:
- Odkrycie misji zgodnej z Tobą i Twoim sercem.
- Uszanowanie pieniądza i liczenie się z nim.
- Pieniądze kochają porządek – ważne jest więc to, by mieć porządek w papierach.
- Zarządzanie emocjami i pozytywne emocje związane z pieniędzmi.
Celestyna Osiak zaprezentowała także Model prosperującego Biznesu, który musi zawierać wizję, która przekuwa się w działania marketingowe i sprzedażowe. Biznes powinien mieć mocny wizerunek na rynku oparty na relacjach oraz zgranym zespole. Nie obędzie się bez wyceny produktów i pieniędzy, które pozwolą na jej rozwój. Warto pamiętać, że pieniądz lubi być planowany, więc warto zarządzać nim poprzez cele finansowe.
Kolejny gość Fryderyk Karzełek – charyzmatyczny polski biznesmen, mentor ludzi sukcesu, inwestor.
Według niego bardzo istotne jest to, abyśmy zaplanowali i wyliczyli dokładnie ile chcemy zarabiać, aby prowadzić godne życie. W przeciwnym razie – co zresztą robi większość ludzi – będziemy zmuszeni dostosować nasz poziom życia do naszych zarobków, a nie odwrotnie.
Podkreślił rolę dawania wartości oraz trzech największych obecnie kompetencji biznesowych, czyli:
- Komunikacji w Internecie.
- Komunikacji grupowej – wystąpień publicznych.
- Komunikacji face-to-face związanej ze sprzedażą.
Katarzyna Gruk i Tatiana Pałucka – autorki projektu „Luksus bycia sobą” mówiły o trzech kluczowych elementach świadomego budowaniu wizerunku:
- Element Ty
- Komunikacja do idealnego klienta.
- Wartość i misja twojej firmy.
Ostatni gość – inwestor Tomasz Sowiński – podczas swojej prelekcji „Sukces i nastawienie w biznesie” udzielił młodym przedsiębiorcom kilku bardzo praktycznych wskazówek. Oto one:
- Samodyscyplina
- Konsekwencja
- Sprzedaż
- Nie załamywanie się
- Planowanie celów
- Rola psychologii w biznesie
No i był jeszcze czas na networking, ale to spotkanie jest go pełne od przekroczenia progu Giełdy.
Sądzę, że każdy z gości i uczestników WWK wyniósł dużą wartość ze spotkania i poznał wiele osób, z którymi znajomość może przynieść owoce, konkretne rezultaty już w niedalekiej przyszłości.
*Zdjęcia Tatiana Pałucka