Nowy Facebook – jak go opanować?

| |

Może już opanowałaś nowy wygląd Facebooka. Jeśli jednak czekasz do ostatniej chwili to będziesz musiała szybko się wdrożyć, bo obowiązywać będzie wszystkich już od pierwszego września.

Nie lubimy zmian. Przecież dopiero co opanowałam w ogóle Facebooka! Mówisz sobie. Niestety na te zmiany nie mamy żadnego wpływu. Trzeba je zaakceptować i jak najszybciej opanować, żeby się nie gubić i nie frustrować przy okazji.

Strona Główna

Strona startowa na Facebooka zmieniła się bardzo. Żegnamy stary wygląd na dobre.

Tak było jeszcze wczoraj 😉

A nowy motyw wygląda tak:

Wow no i jak się tutaj odnaleźć?

Strona główna to domek – na samej górze podświetlony na niebiesko, obok jest flaga – powiadomienia, następnie Facebook Watch i Marketplace, na samym końcu – grupy.  Po prawej stronie tam gdzie jest moje zdjęcie i imię to mój profil osobisty. Tuż za nim znajduje się plusik, który jeśli dotkniesz zobaczysz poniższą listę.

Po lewej stronie również znajdziesz dostęp do swojego profilu osobistego, poniżej jest informacja dotycząca COVID-19, a pod nim znajdziesz wszystkie swoje strony, które masz lub. które dla kogoś prowadzisz.

Pod Stronami znajdziesz swoich znajomych, Messenger i zobacz więcej, a tam…

Jak widzisz do Marketplace trafisz również rozwijając kolumnę po lewej.  Są tam filmy, czyli Watch, grupy, wydarzenia, zbiórki pieniędzy, oferty pracy, zapisane oraz wspomnienia.

Pod rozwiniętym menu znajdziesz Twoje Skróty, czyli grupy Twoje i te, do których należysz jak również swoje strony.

 

Strony na FB

Możesz poczuć konsternację. Nic nie wygląda jak wcześniej. Miejsce lewego menu zajęło menu górne… a menu z lewej strony przeniosło się pod zdjęcie w tle. Niestety nie jest tak dobrze widoczne jak wcześniej.  Żeby zobaczyć całą jego zawartość trzeba kliknąć w więcej.

Samo zdjęcie w tle i jego funkcjonalności nie zmieniły się. Przycisk CTA nie zmienił miejsca za to ma o wiele więcej możliwości, warto sprawdzić klikając w Edytuj CTA pod zdjęciem w tle no i oczywiście korzystać z niego kiedy tylko jest taka potrzeba.

Zdjęcie profilowe nadal jest okrągłe jednak zmieniło miejsce oraz nie ma już możliwości tworzenia tutaj relacji. Ta funkcjonalność przeniosła się do Creatora Studio.

Jeśli chodzi o news feed (poniżej) to po prawej stronie masz same posty. A po lewej są informacje, statystyki, zachęta do tworzenia reklamy, zdjęcia, filmy, nadchodzące wydarzenia. Nie można zmieniać ich kolejności. Przynajmniej na razie. W poprzedniej wersji można było w ustawieniach zmieniać kolejność lewego menu.  Mam nadzieję, że ta funkcjonalność jeszcze wróci.

Grupy Facebookowe

Wygląd grup również uległ zmianie.  Zdjęcie w tle nie zmieniło się, tylko edycja przeniosła się w prawy dolny róg.  Tuż pod nim jest informacja czyja to grupa. Poniżej jest nazwa oraz członkowie wraz z możliwością zaproszenia nowych. Po prawej stronie przy moim małym zdjęciu można zmieniać podmiot publikujący 🙂 – czy to będę ja czy Ty i biznes.  Poniżej jest menu, które do tej pory było po lewej stronie.  Zaś menu spod zdjęcia w tle zostało przeniesione na lewą stronę. To są narzędzia dla administratora do zarządzania grupą.

 

News feed zawiera posty, które zaczynają się od ogłoszeń, czyli standardowo. Po prawej stronie jest kolumna z informacjami, nadchodzące wydarzenia promowane w grupie.

 

Mam nadzieję, że po tym krótkim opisie nowego motywu opanujesz go szybciej i bez frustracji. Nie taki straszny diabeł jak go malują!

Jeśli potrzebujesz wsparcia w obsłudze fan page lub tworzenia reklam – napisz do mnie – m.me/tyibiznes.

Poprzednie

Projektowanie etykiet na luksusowe produkty – czym się kierować?

Jak być skutecznym i szczęśliwym przedsiębiorcą?

Dalej

1 komentarz do “Nowy Facebook – jak go opanować?”

Możliwość komentowania została wyłączona.