Jak znaleźć pomysł na grupę FB?

| |

Grupy na Facebooku to teraz potencjał nie do przecenienia. Jeśli jeszcze jej nie masz to zastanów się nad jej założeniem. Oczywiście, wymaga to dodatkowego czasu pracy, ale jest to jeden z tych formatów, który jest obecnie wspierany przez FB. Nawet jeśli już połkniesz bakcyla budowania społeczności to możesz mieć problem ze znalezieniem pomysłu na grupę. Od czego zatem zacząć?

Zapytaj swoich fanów

Najprawdopodobniej prowadzisz już fanpage na Facebooku. Fanpage firmowy ma się rozumieć. Jednak szukasz pomysłu na to co jeszcze zrobić, żeby zbudować wokół siebie grupę osób, która może być również odbiorcą Twojego produktu/usługi. Jednak to nie oznacza, że wiesz wokół czego ją zbudować. Często właśnie to jest najtrudniejsze.

Możesz zacząć od postawienia pytania swoim fanom. Po prostu zapytaj na jaki temat chcieliby się wypowiadać, dyskutować. Możesz zostawić im pole do popisu, ale możesz też zaproponować kilka tematów, które chodzą Ci po głowie. Najważniejsze żebyś pamiętała, że nazwa powinna przyciągać i zawierać takie słowa,  po których ludzie wyszukują miejsca dla siebie.

Dodatkowym plusem tego pytania będzie zaangażowanie swoich fanów i włączenie ich w proces tworzenia grupy, do której z pewnością chętniej dołączą.

Zrób ankietę

Przy użyciu Google Forms możesz zrobić ankietę online i zawiesić ją u siebie na stronie FB (fanpage) i na kilku grupach,  w których mogą znajdować się zainteresowane grupą osoby.

Nie zniechęcaj się jeśli tych odpowiedzi nie będzie zbyt dużo. Ponów próbę. Wyślij ankietę do bazy mailingowej, jeśli taką posiadasz.

A jak dostaniesz choć kilka odpowiedzi spróbuj na ich podstawie wysnuć wnioski. I wróć do swoich fanów. Daj im trzy różne nazwy do wyboru i czekaj na reakcję.

Przejrzyj istniejące grupy

Zawsze warto zbadać to co już jest na Facebooku w temacie, który Cię interesuje. Wpisz w wyszukiwarkę słowo klucz i przejrzyj istniejące grupy. Zobacz jakie mają nazwy, ile mają członków i jeśli to możliwe (jeśli są otwarte) zobacz jaki mają regulamin i czemu służą. Na tej podstawie możesz zacząć eliminować swoje pomysły i dostosowywać je do istniejącej sytuacji.

Nie ma sensu tworzyć trzeciej grupy o bardzo podobnej tematyce, chyba, że wiesz czym chcesz się wyróżnić.

Wybierz nazwę/temat, który jest korzystny dla Ciebie

Grupy nie budujesz dla zabawy, ale dla zgromadzenia społeczności, która, oprócz dyskusji, poznawania nowych osób,  może u Ciebie kupować produkty i usługi. Dlatego to Ty masz dokonać wyboru tematu, idei, nazwy grupy, która będzie przyciągała odpowiednie osoby, wartościowe dla Ciebie. Oprócz tego, że powinnaś mieć na myśli korzyść dla społeczności (wymiana pomysłów, idei, dyskusja, poznanie ciekawych osób) to na pewno nie powinnaś zapominać o sobie i swojej firmie.

I pamiętaj – nazwa nie powinna być powieleniem nazwy firmy! Sformułuj ją tak, żeby odbiorcy identyfikowali się z poruszanym w niej problemem, zagadnieniem, ideą.

Czyli jak te nazwy powinny wyglądać?

Np. Jak dbać o zdrowie rodziny? – jeśli jesteś dietetykiem/naturoterapeutką

Moda plus size – jak się ubierać by wyglądać dobrze  – jeśli tworzysz/sprzedajesz odzież plus size

Jak wybrać mieszkanie (na wynajem)?/dom? – jeśli jesteś pośrednikiem sprzedaży mieszkań/domów

Ubezpieczenia – po co mi one?  – jeśli jesteś agentem ubezpieczeniowym.

Nadal nie wiesz jak to ugryźć? Umów się ze mną na konsultacje indywidualne a pomogę Ci znaleźć nazwę, ustalimy jak zacząć działać w grupie i stworzymy konkretny plan jej rozwoju.

O grupie przeczytasz w dwóch innych artykułach:

  1. Jak stworzyć grupę.
  2. Jak rozwijać grupę.
Poprzednie

Matka Polka Dzisiaj

Kobiety Przedsiębiorcze – Krystyna Bezubik – Piszę, bo chcę

Dalej