Rolki na Facebooku już są!

| |

O Reelsach było głośno przez cały rok zanim pojawiły się na Instagramie w październiku 2021 roku. A kiedy już się pojawiły to zyskały sobie sporą popularność. Pod koniec ubiegłego roku Facebook zapowiedział, że reelsy, czyli rolki, pojawią się wkrótce również na Facebooku. Dziś, 23.02.2022, nastał ten dzień! Polska znalazła się wśród 150 krajów, które jako pierwsze, mogą się cieszyć tą funkcjonalnością!

Czym są Reelsy, czyli Rolki?

To krótkie filmiki, na Facebooku trwające do 30 sekund (są odtwarzane w pętli przez ok. 90 sekund), do których dołączyć można dźwięk i efekty specjalne. Dodawanie muzyki do filmów jest proste dzięki playliście, w której Facebook wskazuje „gorące” kawałki oznaczając je czerwonym płomieniem.

Oczywiście rolki nie muszą mieć tej muzyki kiedy np. o czymś opowiadasz. Pamiętaj jednak, że muzyka dodaje filmikom uroku i nadaje odpowiednie tempo, wprowadza też w nastrój i pobudza zainteresowanie odbiorców.

Już pierwsze takty i pierwsze 3 sekundy przesądzają o tym, czy rolka zostanie obejrzana do końca. Dlatego warto przemyśleć co chcesz przekazać. Albo po prostu iść na żywioł, jeśli coś ciekawego, zabawnego przyjdzie Ci do głowy. Bo w rolkach nie musisz być zawsze poważna! To też dobra przestrzeń na life style, rozrywkę, uśmiech czy backstage.

Jak tworzyć rolki?

Rolki znajdziesz – jak to widać poniżej – obok relacji. Tam też, klikając w plusik, można je dodawać.

Rolki tworzysz z poziomu aplikacji telefonicznej nagrywając w czasie rzeczywistym, albo z już nagranych filmików, które możesz dociąć w samej aplikacji Facebook lub InShot czy StoryCutter. Można też stworzyć rolki na podstawie zdjęć układając je w historię oraz okraszając wybranym utworem muzycznym.

Jak wszystkie nowe formaty – rolki będą zyskiwały sobie większe zasięgi niż dotychczasowe formaty na Facebooku. Dlatego warto będzie je robić przynajmniej przez jakiś czas.

Już masz pomysł na pierwszą rolkę?

Moja zwariowana, z ręki to czysta radość, że rolki wylądowały na FB 😉

Dlaczego rolki pojawiły się również na Facebooku?

To nie tajemnica, że rolki na IG i FB pojawiły się dlatego, że Tik Tok odniósł niesamowity sukces na całym świecie. Ma ponad miliard użytkowników! Stąd wielkie zainteresowanie tym formatem ze strony firmy Meta. Związane to jest również z możliwością zarabiania na nich dzięki wyświetlaniu reklam. Na ten moment testowane są dwie opcje: banery i naklejki.

Banery przyjmą formę półprzezroczystej warstwy na dole Rolki. A naklejki to nieprzezroczysty element graficzny, który twórca może umieścić w dowolnym miejscu na wideo. Część z przychodów z reklam będzie przekazywana użytkownikom, decydującym się na taką formę współpracy z Facebookiem.

Zainteresowana/y?

Dlaczego warto je robić?

Skoro ten format tak dobrze sobie poradził na Tik Toku, gdzie jest zdecydowanie młodszy odbiorca, a Ty masz inną grupę docelową – to może właśnie urozmaicenie contentu na Facebooku pozwoli Ci szybciej, skuteczniej zainteresować swoich odbiorców. Warto spróbować.

A dodatkowo, tak jak już pisałam – jego zasięgi organiczne będą przez jakiś czas duże, większe niż innych formatów Facebookowych, które znasz od dawna.

Próbuj, twórz, myśl jak kreatywnie to wykorzystać i powodzenia przy pierwszych oraz kolejnych próbach!

Jeśli uznasz ten artykuł za wartościowy, podziel się nim z innymi. A mnie możesz postawić kawę klikając w buymeacoffee.com/BeatazTyibiznes

Poprzednie

Idzie rewolucja na Facebooku i Instagramie

„Sekretnik świata kosmetyków naturalnych”, czyli Ekocuda edukują

Dalej

Dodaj komentarz