Jak zostać Ekspertką w swojej branży?

| |

Ekspertką być – co to właściwie oznacza? Kiedy się nią zostaje? Samej się to stwierdza, czy inni muszą Cię za nią uznać? Co powinna umieć ekspertka? O czym wiedzieć? Pytań jest dużo a ta książka daje odpowiedzi!

Kiedy dowiedziałam się, że Dominika Nawrocka pisze drugą książkę od razu wyraziłam chęć napisania recenzji. Przeczytałam pierwszą jej książkę o finansach dla kobiet i uznałam, że druga na pewno też będzie wartościowa. I tak jest.

To co od razu wpada w oko to motto na dobry początek – „Pamiętaj, jesteś ekspertką! Uwierz w to, a świat uwierzy Ci wtedy na pewno.” Wniosek z tego taki, że jeśli sama nie czujesz się ekspertką w jakiejś dziedzinie to i świat w to nie uwierzy. Dlatego najpierw sama musisz mieć takie głębokie przekonanie oparte o konkretne umiejętności i kompetencje. Jak zatem poczuć się ekspertką?

Odnajdź swoją niszę, wartości i eksperckość

Nikt nie kwestionuje, że warto być ekspertką. Dominika przeprowadza w tej książce przez całą drogę ku eksperckości. Na dobry początek trzeba określić obszar, w którym jesteś ekspertką, w czym pomogą Ci pytania do samej siebie – za co cenią Cię znajomi? Co robisz lepiej niż Twoja koleżanka? Co robiłaś przez ostatnie 5 lat?

To nie wszystko. Ekspertów jest wielu, a Ty będziesz się wyróżniała jeśli znajdziesz swoją niszę! Koniecznie dobrze to sprecyzuj, skonkretyzuj. W tym również pomogą Ci pytania: z kim lubisz pracować? Z jakimi ludźmi? Co Cię do tej pory pasjonowało? Jacy klienci lub pracodawcy najlepiej pasują do Twojej osobowości?  To ważny etap choć to nadal zaledwie początek drogi. Oczywiście w książce znajdziesz o wiele więcej pytań i przykładów na dobrze opisaną niszę.

Kolejnym krokiem na tej drodze jest napisanie swojej historii. Z tą książką będzie to łatwe, bo autorka przedstawiła to w przyjaznej tabeli, która ułatwia przygotowanie takiej historii, którą później umieścisz na stronie www. Pamiętaj, by mówić w niej o sobie dobrze i bardzo dobrze. To buduje Ciebie!

Jeśli historia to od razu trzeba pamiętać o bio. Takim bio, które zachęci ludzi do kupienia Twojego produktu. Takie, które wywołuje efekt WOW! Znajdziesz w książce kilka ciekawych przykładów takich właśnie bio.

Nie zapominaj o wizerunku!

Mamy przygotowaną komunikację słowno-pisaną, ale nie można obejść się bez zewnętrznych czynników, które również powinny wywoływać efekt wow – profesjonalistka! Mowa tu o wizerunku. Jeśli nie wiesz jak się prezentować, jak się ubierać, by strojem podkreślać swoją eksperckość to może warto skorzystać z usług stylistki?

Kolejnym etapem będzie zrobienie profesjonalnych zdjęć, których użyjesz na swojej stronie www lub w social mediach. Książka podpowie Ci jak się przygotować do sesji zdjęciowej, na co zwrócić uwagę, gdzie się zainspirować. Jest bogata w przykłady, case’y i zdjęcia.

Jeśli nie boisz się kamery możesz przygotować video wizytówkę, które są coraz popularniejsze i zyskują sobie duże zainteresowanie. Wskazówki jak to zrobić, co zawrzeć w takiej wizytówce znajdziesz oczywiście w książce „Eskpertka” 🙂

Czym jest model biznesowy i jak go zbudować?

Autorka przedstawia model biznesowy krok po kroku. Pierwszym krokiem jest określenie grupy docelowej. I tym chyba Cię nie zaskoczyłam, bo o tym mówi się i pisze często i wszędzie! Kolejnym krokiem jest określenie jaką wartość sprzedajesz klientce sprzedając jej swoją usługę lub produkt. Musisz też pochylić się nad tym jakimi kanałami będziesz je sprzedawała. Jak będziesz budowała relacje z klientami? Na czym będziesz zarabiała? Już Cię boli głowa? To tylko kilka punktów, nad którymi musisz się zastanowić budując model biznesowy.

Jak znajdzie Cię klient? 

I przechodzimy do marketingu, dzięki któremu klient będzie mógł Cię znaleźć. Jest to obszar do inwestycji, bo powinnaś zbudować swoją stronę www, poznać możliwości social media i zaistnieć w nich. W tej książce znajdziesz mnóstwo wartościowych wskazówek, narzędzi, które ułatwią Ci tą przygodę. Jednak nadal będzie Cię to kosztowało czas – najcenniejszy Twój zasób. Dlatego na pewnym etapie dobrze jest oddelegować część działań ekspertowi w danej dziedzinie, tak, żebyś Ty mogła skupić się na tym, bez czego Twojego biznesu nie będzie.

I mogłabym jeszcze wiele pisać, ale nie o to chodzi. Resztę doczytasz w książce, a jeśli będziesz chciała faktycznie przez nią przejść to możesz kupić Work book, który z pewnością ułatwi Ci pracę i przechodzenie przez poszczególne etapy.

Ta książka zbiera wiedzę, która przyda się każdej kobiecie, która zaczyna działać biznesowo, ale nie do końca wie jeszcze co i jak. Oczywiście ona nie zastąpi kontaktu ze specjalistami z branży, ale z pewnością pomoże, poukłada wszystko w głowie. A to czy  będziesz chciała wszystko SAMA, mówiąc kolokwialnie – ogarnąć, czy będziesz chciała się skupić na najważniejszym – to zależy już od Ciebie.

W każdym razie książka „Ekspertka” jest bogata w wartościową wiedzę. Na pewno warto ją przeczytać i skorzystać z zawartych w niej ćwiczeń, wskazówek, rad i narzędzi. Tylko uprzedzam – to nie jest książka na relaks! Z nią się pracuje! Dlatego zaopatrz się w długopis/ołówek jeśli będziesz chciała wybrać się do parku na czytanie – tak jak ja to robiłam 🙂

20170709_184007

A i byłabym zapomniała – w tej książce znajdziesz również wiedzę innych ekspertów. Między innymi Grzegorza Turniaka, który daje kilka wytycznych dotyczących networkingu, Magdy Daniluk, ekspertki od digital marketingu, która przekazała sporo cennych wskazówek dotyczących online’u czy Ewie Rykowskiej, która podzieliła się cennymi radami fotograficznymi.

A na koniec kilka zasad ekspertki by Dominika Nawrocka 🙂

  1. Bądź dumna z siebie! Niech ludzie zauważą Twoją pewność siebie i pozytywną energię!
  2. Bądź przekonana co do wartości, którą oferujesz!
  3. Komercjalizuj swoją wiedzę!
  4. Mów otwarcie o pieniądzach!…
  5. …. a resztę doczytasz już na kartkach książki „Ekspertka”! Zachęcam!
Poprzednie

Szukasz sali konferencyjnej w Warszawie? Oto 4 nasze propozycje!

Krótka rozprawka o pieniądzach – Anna Kossak

Dalej

1 komentarz do “Jak zostać Ekspertką w swojej branży?”

Możliwość komentowania została wyłączona.