Przewodnik po narzędziach Google – #2

| |

Google oferuje mnóstwo ciekawych i bezpłatnych narzędzi. O kilku pisałam niedawno. Dziś zajmiemy się Google Analytics, Google Consumer Surveys i Google Apps. Warto wiedzieć, że są i do czego, a jak będziesz miała taką potrzebę – korzystaj!

GOOGLE ANALYTICS

Jeśli masz własną stronę internetową, bloga to koniecznie powinnaś mieć Google Analytics. To bezpłatne narzędzie pozwoli Ci zobaczyć w jakim wieku są Twoi odbiorcy treści,  jakiej są płci, ile czasu spędzają na Twojej stronie, blogu, jakie strony przeglądają i czy korzystają z formularza zapisu do newslettera na przykład. Duże znaczenie ma odpowiednia konfiguracja narzędzia, określenie swoich celów. Podstawowe wiadomości będziesz miała już po kilku dniach działania strony. Dane pozyskane z GA mogą służyć jako podstawa do stworzenia persony. Narzędzie to służy do analizy zachowań użytkowników Twojej strony co z kolei pomoże Ci w planowaniu odpowiednich działań marketingowych luz wprowadzenia istotnych zmian w swoich działaniach.

Korzystam z GA od dawna. Nie tylko teraz na blogu, ale i w korporacji, w której prowadziłam stronę firmową. Informacje, które można z niego pozyskać są bardzo ważne przy podejmowaniu decyzji o tym co dalej, dla kogo, w jakim kierunku. Jeśli masz stronę lub bloga nie możesz nie analizować tego, kto je odwiedza, co czyta, a przy okazji czym się interesuje. Jednak to nie jedyne narzędzie, które trzeba opanować. Jeśli masz stronę na Word Press to możesz użyć świetnego narzędzia do analizy – wtyczki Jetpack. Trzeba ją odpowiednio skonfigurować, ale dzięki temu zdobędziesz dane dotyczące czytelnictwa poszczególnych wpisów/artykułów.  Takich informacji nie ma niestety w GA. Dlatego warto korzystać z obu:)

GOOGLE CONSUMER SURVEYS

Narzędzie to dopiero testuję. Służy ono do tworzenia ankiet, które mają dać odpowiedz na pytanie jak użytkownicy odbierają ofertę umieszczoną na Twojej stronie www. Możesz zobaczyć na co odwiedzający Twoją stronę zwracają uwagę lub co im się w niej nie podoba. Ta skarbnica wiedzy również może Ci pomóc przy tworzeniu, planowaniu działań reklamowych oraz do pozyskania nowych klientów. Możesz wybierać grupy osób, do których kierujesz pytania pod względem płci, lokalizacji czy wieku. Logujesz się do narzędzia za pomocą poczty na gmail. Jest ono w języku angielskim.

GOOGLE APPS

Świetne narzędzie online, dzięki któremu zrobisz prostą ankietę, do której wyślesz link i która zliczy odpowiedzi. Dzięki któremu stworzysz dokumenty w formacie word, excel czy prezentację, które będziesz mogła udostępnić  zainteresowanemu klientowi czy wspólnikowi, który będzie mógł z kolei nanieść na nim zmiany lub uwagi. Będzie stale dostępny dla Ciebie i osoby, której został udostępniony. To bardzo ułatwia komunikację i współpracę.

W jednym miejscu znajdziesz aplikację Hangout, umożliwiającą organizację hangoutów, czyli mini spotkań online dla 25 osób, które muszą mieć konto mailowe w gmailu. Znajdziesz też Kalendarz, Google+, ale i miejsce na dane – Dysk Google. W sekcji współpraca znajdziesz Formularze,  których możesz użyć do przygotowania prostej ankiety:)  Często z niej korzystam.

google apps

Możesz tej wejść bezpośrednio na  Google Forms, gdzie znajdziesz dokument w formie word, excel i prezentację oraz formularze, o których wspomniałam powyżej.

To jednak nie koniec. Google dają sporo bezpłatnych narzędzi dla przedsiębiorców i firm. Zachęcam do ich przetestowania 🙂

Follow my blog with Bloglovin

Poprzednie

Rozwój osobisty – o co tak naprawdę chodzi? – Anna Kossak

5 zasad mądrego zarządzania finansami

Dalej

7 komentarzy do “Przewodnik po narzędziach Google – #2”

  1. Bardzo przydatny post, dziękuję! Swojego bloga prowadzą od dwóch miesięcy i jeszcze nie stosowałam narzędzi google, widzę, że czas zacząć.

Możliwość komentowania została wyłączona.