Kobiety Przedsiębiorcze – Emilia Bartosiewicz – Business Unlimited

| |

Dziś oddaję na Wasze ręce wywiad z kobietą, bezsprzecznie przedsiębiorczą, założycielką Lady Business Club, Akademii  Marki z Klasą, ale nie uprzedzajmy wszystkich faktów:) Po prostu poznajcie Emilię Bartosiewicz !

 

Beata: Skąd pomysł na LBC? Jakie były początki jego działalności?

Emilia: to pierwszy ogólnopolski, prestiżowy i elitarny klub dla kobiet biznesu – właścicielek firm – kobiet z klasą, ceniących ogólnoludzkie wartości w życiu i w biznesie.

Powstał pięć lat temu i działa zgodnie z misją wspierania pozycji Kobiet biznesu poprzez zwiększanie ich świadomości w obszarze budowania rozpoznawalności ich osobistej marki w świecie realnym oraz w internecie; promocję ich sukcesów oraz podnoszenie ich pewności siebie w życiu prywatnym i biznesowym.

Lady Business Club nawiązuje do tradycji starych, brytyjskich i szlacheckich klubów biznesowych. To również sieć społecznościowa, w której członkinie mogą nawiązać nowe, wartościowe kontakty biznesowe, wymienić się doświadczeniem; to miejsce, które przyciąga kobiety świadomie budujące oraz rozwijające swoją markę.

Beata: Czy jest ktoś, kto współtworzy z Panią LBC?  Jak to dziś wygląda?

Emilia: Właścicielem marki Lady Business Club jest spółka Business Unlimited, którą prowadzę wspólnie z Ewą Czertak – pierwszym w Polsce ekspertem i praktykiem personal brandingu, mentorem biznesu. Oprócz klubu spółka zarządza także markami: Akademia Marki z Klasą. Marką z Klasą, tytułem Ambasadorka Klasy oraz portalem biznesowym www.ladybusiness.pl Spółka na stałe współpracuje także (na zasadzie franczyzy) z partnerem biznesowym na Śląsku – Magdaleną Rehlich, partnerem biznesowym na północy Polski – Joanną Głowacką oraz firmą księgowo – podatkową Aldony Talagi – Działochy oraz prawnikiem – Barbarą Bil. Dzisiaj to już prężnie działający zespół, który wciąż się rozwija i pracuje nad nowymi projektami.

Beata: Jaka jest misja, cel LBC?

Emilia: Misją Lady Business Club jest przede wszystkim zwiększanie świadomości właścicielek firm w obszarze budowania ich rozpoznawalności i przewagi biznesowej poprzez promowanie sukcesów i wzmacnianie ich marki osobistej w świecie realnym oraz w internecie. Realizujemy misję m.in. poprzez:

– Tworzenie ogólnopolskiego, prestiżowego i biznesowego klubu dla właścicielek firm

– Promowanie biznesowych osiągnięć członkiń klubu oraz ich wiedzy i doświadczenia, które mogą decydować o wyróżnieniu się spośród konkurencji oraz zwiększą renomę ich biznesu

– Promowanie w Polsce i w Europie nazwy/marki „Lady Business” jako określenie kobiety przedsiębiorczej, rozpoznawalnej, mądrej kobiety z klasą wciąż zdobywającej nową wiedzę, osiągającej sukces finansowy i osobisty

– Propagowanie idei „Promuj siebie i swoją firmę” z ukierunkowaniem „promuj siebie”. Budowanie i wspieranie rozwoju osobistej marki każdej Lady Business – członkini Klubu wewnątrz jak i na zewnątrz Klubu

– Dostarczanie specjalistycznej wiedzy, która przyczyni się do skutecznej promocji kobiety i jej firmy w biznesie

 

Beata: Czy LBC pomaga kobietom w założeniu firm czy raczej w ich prowadzeniu i rozwoju?

Emilia: Zdecydowanie w rozwoju firmy i przede wszystkim w zwiększeniu jej rozpoznawalności w obszarze biznesu. Jednym z warunków przynależności do klubu jest posiadanie firmy minimum dwa lata. Klub skupia właścicielki firm, które nie tylko szukają możliwości wymiany doświadczenia, rozwoju siebie i swojego biznesu, podniesienia kompetencji z zakresu PR, marketingu, sprzedaży, zarządzania, budowania marki, ale także chcą poznać osoby, które na co dzień mają podobne wyzwania.

 

Beata: Jakie są korzyści z przynależności do LBC? Co oferujecie członkiniom?

Emilia: Członkostwo, oprócz przynależności do grona wybranych kobiet biznesu, prowadzących własny biznes zapewnia wysokie pozycjonowanie w google, promowanie ich działalności w mediach społecznościowych, wsparcie w działaniach PRowych. To także dostęp do ekspertów i profesjonalistów m.in. z Akademii Marki z Klasą w konkretnych obszarach biznesowych a także możliwość udziału w merytorycznych spotkaniach biznesowych m.in. Brainstorm – comiesięczne spotkania – do wyboru w Warszawie, Trójmieście i na Śląsku, w trakcie których członkinie mają możliwość przedstawiania i analizy swoich przypadków biznesowych: Lady Business Round Table – spotkania z ekspertami; Wieczory Biznesowowe podczas których mogą promować swoje marki m.in. poprzez przedstawienie swoich historii sukcesu a także kameralne spotkania tematyczne organizowane przez klub, partnerów klubu i członkinie Lady Business Club

Członkostwo to także reklama i realna promocja członkini i jej firmy poprzez regularne newslettery przesyłane do naszej sprawdzonej bazy newsletterowej, umieszczenie profilu członkini i wizytówki jej firmy na portalu ladybusiness.pl.

Korzyścią jest także zwiększenie rozpoznawalności poprzez nasze kanały społecznościowe: Facebook, Pinterest, Instagram, LinkedIn (np rekomendacje, udostępnianie postów, informowanie o wydarzeniach i sukcesach Twojej firmy).

To tylko przykładowe korzyści, wszystko zależy od aktualnych potrzeb i oczekiwań danej członkini, staramy się wspólnie wypracować plan działania.

Beata: Na jakich zasadach można stać się członkinią LBC?

Emilia: Tak jak wspomniałam trzeba prowadzić swój biznes i budować własną markę minimum 2 lata. Proces rekrutacji jest kilkuetapowy – zależy nam dokładnym poznaniu oczekiwań kandydatki i analizie jak klub może wspierać ją w jej działaniach.

Beata: Współtworzy Pani również Akademię Marki z Klasą – czym się ona zajmuje?

Emilia: Akademia Marki z Klasą buduje i rozwija silne marki. Jako unikalna i kompleksowa propozycja szkoleniowa, rozwiązuje rzeczywiste problemy właścicieli firm. Zbiera doświadczenie i najlepsze praktyki z, zrealizowanych na dzień dzisiejszy, XXV edycji półrocznych kursów. Akademię tworzy wyjątkowy zespół ekspertów, każdy oprócz unikalnej wiedzy odnosi sukces biznesowy w swojej firmie.

Beata: Skąd fascynacja promocją firm online za pomocą narzędzi marketingowych i PR?

Emilia: Jestem przekonana, że to prawdziwa potęga komunikacyjna, którą warto wykorzystać w działaniach biznesowych zapewniając tym samym większą obecność i rozpoznawalność w środowisku biznesowym. Dzisiaj internet działa niczym całodobowy sklep i nie wiemy kiedy dokładnie klient może sprawdzić nas, naszą ofertę i wyrazi chęć współpracy. Bardzo stary i często powtarzany cytat mówi: „Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku” czyli biznes bez dobrej reklamy i strategii jest biznesem o którym tylko właściciel wie, że istnieje.

Beata: Jakie znaczenie w dzisiejszym świecie ma marka osobista według Pani?

Emilia: Personal Branding – budowanie marki osobistej – polega na przekazywaniu komunikatu opisującego pewne wartości, cechy i umiejętności osoby w taki sposób, by wywołać u odbiorców pozytywną reakcję emocjonalną oraz stworzyć wyobrażenie na jej temat. Stawianie na markę swojego nazwiska i opowiadanie światu swojej historii w oparciu o wiedzę i doświadczenie to element, na który stawia co raz więcej firm, szczególnie firm rodzinnych. Odbiorca „chce nas czuć”, naszą autentyczność, szczerość. Chce znać nasze wartości i misję wg której działamy. Chce wiedzieć kto stoi za marką firmy, kto ją stworzył, kto ją buduje i z kim może rozmawiać.

Beata: O czym zawsze trzeba pamiętać budując swoją markę osobistą?

Emilia: W procesie budowania marki zawsze podkreślam autentyczność. Nie można sugerować się działaniami innych, każdy z nas posiada różnorodny zestaw kompetencji, umiejętności, doświadczenia. Należy zrobić szczerą analizę w czym czuję się dobrze, co sprawia mi przyjemność oraz spisać swoje cele biznesowe i komunikacyjne, zrobić analizę konkurencji, ale przede wszystkim należy określić kto jest odbiorcą mojej marki, do kogo kieruję moją ofertę, produkt, usługę – bez tego będziemy krążyć w ciemnościach licząc na efekt wow, który może nigdy nie nastąpić.

Beata: Czy można obyć się bez specjalistów, bazując, na przykład, na wiedzy znalezionej w internecie, czy w książkach? Co by Pani polecała? Jakie portale, książki, od których warto zacząć i kontynuować budowanie swojej marki osobistej?

Emilia: Poszerzanie wiedzy poprzez internet czy książki jest wskazane, jednak to specjaliści są skuteczniejsi i mają większą wiedzę i doświadczenie, szybciej mogą pomóc w ukierunkowaniu działań. Ważne jest, co podkreślamy w naszych działaniach, żeby specjaliści byli praktykami, żeby mogli pokazać swoje osiągnięcia, mieli rekomendacje zadowolonych klientów. Książek o budowaniu marki  wartych uwagi wbrew pozorom nie jest tak wiele, ale polecam: „Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki”, Dan Schawbel, „TY – marka inna niż wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego” Hubert K Rampersad czy Wielkie muuu. Nie musisz być perfekcyjny – masz być nadzwyczajny, Seth Godin. Warto zaglądać na bloga Toma Petersa czy właśnie Dana Schawbela. Zapraszamy do czytania również naszego bloga, gdzie można znaleźć wiele ciekawych informacji na temat marki, reputacji marki czy marki w internecie.

EmiliaBartosiewicz_poziom

Beata: Co Pani oferuje kobietom, które przychodzą z prośbą o wsparcie w budowie marki osobistej? Czy to jest program indywidualny? Czy też zajęcia grupowe? A może obie te formy?

Emilia: Jako Akademia Marki z Klasą oferujemy warsztaty oraz półroczny kurs budowania marki dla przedsiębiorców. Kurs rekomendowany jest właścicielom małych, średnich i dużych firm oraz freelanserom, którzy poprzez renomę i rozpoznawalność własnego nazwiska chcą dotrzeć do szerszego grona odbiorców oraz zwiększyć wartość swoich usług i produktów. Celem kursu jest wskazanie przedsiębiorcom rzeczywistych szans i wykorzystanie w rozwoju firmy wszystkich elementów brandingu to jest marka osobista, marka firmy, marka produktu i usługi. Efektem działań podjętych przez przedsiębiorcę jest stworzenie w odbiorze rynku spójnej, holistycznej marki przedsiębiorstwa, reprezentowanej przez markę osobistą właściciela. Akademia Marki z Klasą proponuje Personal Branding dla osób, które świadome własnej niepowtarzalności, chcą być WIDZIALNE.

 

Beata: Co by Pani poradziła kobietom marzącym o własnej firmie? O czym powinny na pewno pomyśleć przed jej założeniem? Czego się wystrzegać?

Emilia: Odkąd pamiętam podkreślam dwa elementy, które z mojego doświadczenia są najważniejsze i najbardziej istotne w marzeniach o własnej firmie. Pierwszy to odwaga, nie tylko aby zrobić pierwszy krok, ale później być otwartym na zmiany; drugi to konsekwencja czyli wytrwałość i cierpliwość w działaniach – własny biznes nie jest zawsze różowy – czasem trzeba zacisnąć zęby i iść do przodu mimo wichury i złej pogody.

Beata: Co jest dla Pani miarą sukcesu? Czym on jest dla Pani?

Emilia: Sukces dla każdego jest czymś innym. Z perspektywy czasu widzę, że nauczyłam się cieszyć się z małych rzeczy każdego dnia. Oczywiście planuję wszystko z dużym wyprzedzeniem i chcę osiągnąć zamierzone cele, ale cieszą mnie małe rzeczy. Niewątpliwie sukcesem jest równowaga między życiem biznesowym a prywatnym, a przynajmniej staram się ją zachować;-)  Często działam wg zasady Anthonego Robbinsa: „Sukces jest robieniem tego, co chcesz robić, kiedy chcesz, gdzie chcesz,z kim chcesz i tak długo, jak tylko chcesz”

Beata: Czy coś nowego przygotowuje Pani w ramach LBC?

Emilia: Wciąż pracujemy nad nową ofertą i propozycjami, tak jak zmieniają się trendy biznesowe i oczekiwania członkiń, takObecnie pracujemy nad nowymi projektami, które mają na celu zwiększenie rozpoznawalności klubu poza Polską. Nawiązałyśmy już m.in. współpracę z Klubem Biznesu z Portugalii, trwają rozmowy m.in. z klubami z Wielkiej Brytanii i Rosji. Planujemy także kolejne spotkania i konferencje biznesowe, podczas których wystąpią znakomici prelegenci i specjaliści w swoich branżach. W naszej działalności skupiamy się na spotkaniach, które zawierają dużą dawkę merytoryki z zakresu


EMILIA BARTOSIEWICZ – wspólnik w spółce Business Unlimited, zarządzającej portfolio 6 marek zajmujących się rozwojem i budowaniem marki osobistej przedsiębiorców na terenie całej Polski (klub biznesowy Lady Business Club, instytucja szkoleniowej Akademia Marki z Klasą, portal biznesowy ladybusiness.pl, Marka z Klasą, Ambasadorka Klasy, agencja PR).

Ekspert budowania osobistej marki w internecie. Twórczyni i redaktor naczelna portalu www.ladybusiness.pl. Prezes Lady Business Club, współtwórczyni Akademii Marki z Klasą.

Zamienia anonimowość w rozpoznawalność. Od 5 lat konsultant i doradca w obszarze planowania strategii PRowej i promocji marki osobistej w internecie. W swoich działaniach stawia na markę osobistą przedsiębiorcy, szczególnie w działaniach internetowych, social mediach i nowych technologiach.

Jest przekonana o skuteczności budowania osobistej marki w internecie i promowania marki własnego nazwiska. Szczególną uwagę zwraca na obecność w sieci marki kobiety biznesu.

W wolnych chwilach rozwija swoją największą pasję – projektowanie wnętrz. Zna język angielski i francuski. Kocha podróże, marzy o niezwykłej wyprawie do Indii, Chin i Japonii. Amatorka jazdy konnej i gry w golfa.

W 2012 została wybrana do grona 100 Ambasadorek Przedsiębiorczości Kobiet, reprezentujących kobiety biznesu w Polsce. W 2013 otrzymała wyróżnienie w konkursie Pozytywista Roku w kategorii „Wizja i przywództwo”, organizowanym przez Fundację Regionalnych Inkubatorów Przedsiębiorczości Wokulski. W 2016 wybrana do grona przedsiębiorczych kobiet na świecie na portalu weruleglobal.com

Poprzednie

Myślisz o własnej firmie? Nie wiesz od czego zacząć?

Artykuły – Co nagle to po diable – Anna Kossak

Dalej