#10 WWK Warszawa: marka osobista, tworzenie firmy, siła biżuterii

| | ,

I tak się złożyło, że nie mogłam być osobiście na ostatnim WWK. Jednak bardzo się cieszę, że mam wokół siebi zaprzyjaźnione kobiety, które chętnie mnie zastępują 🙂 Dziękuję Wam dziewczyny! Jedną z nich jest Jola Christol, która  i tym razem napisała dla Was tę ciekawą relację. Zapraszam!

Już #10  Wielka Wymiana Kontaktów odbyła się 22 lutego. Tym razem mieliśmy okazje posłuchać wypowiedzi trzech gości specjalnych i uczestniczyć w networkingu.
12376305_896682967113388_3227516045705047397_n
Pierwszym prelegentem był Michał Zwierz – ekspert od budowania mocnych marek, kreator, psycholog, przedsiębiorca. W 2014 roku stworzył firmę GrandBrand, która zajmuje się brandingiem, tworzeniem i rozwijaniem marek w biznesie, startup’ów i klientów indywidualnych. Wykłada personal branding i techniki osiągania celów na Uniwersytecie Warszawskim, Kozmiński University, SGGW i Warszawskiej Akademii Wojskowej. Założyciel społeczności rozwoju osobistego Moc² – rozwój ducha i ciała. Jego misją jest tworzenie i budowanie dla innych środowiska wzrostu i pomoc w wykonuwaniu “następnego kroku”.
Michał zaczyna prace ze swoimi klientami od pytań: kim chcesz być?, kto jest dla Ciebie wzorem?, kim jesteś w środku?, jakie są Twoje  najszczęśliwsze wspomnienia?
Nawiązuje do efektu drzewa, żeby prześledzić poszczególne etapy budowania marki:
Nasiono/korzenie – jaka jest Twoja misja, powołanie? Po co tu jesteś?
Pierwsze pędy – “coś się zmieni”: planowanie drogi: odwaga, przygoda.
W stronę światła – strategia działania, korygowanie kursu.
Kwiaty – kogo przyciągasz? Jakich oczekujesz owoców?
Nasz las – kim się otaczasz? Jakie jest Twoje środowisko wzrostu? Networking.
Owoce – jakie dajesz owoce?
The apple – potęga marki, zapisywanie sukcesu, zapisywanie w symbolu tego czym się zajmujesz.
I żeby to logo jak najlepiej odzwierciedlało Ciebie i Twój biznes zawsze trzeba zobaczyć swoje emocje, doświadczenia związane z biznesem a logo później “wychodzi samo”.  🙂
 10625109_896683190446699_7993131225753235207_n
O tym „co doświadczeni właściciele biznesów robią, że każdy ich nowy projekt biznesowy odnosi sukces?”  opowiedziała Anna Kupisz-Cichosz – współwłaścicielka i partner zarządzający firma Softway Ltd., Prezes Zarządu Fundacji z Inicjatywą, Przewodnicząca Rady Nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Biznesu i Coachingu, autorka książek „Własna Firma dla Pań, krótki kurs biznesu dla każdej z nas” oraz „Moja pasja, moją firmą”.
Ania inspiruje, wspiera oraz pomaga przedsiębiorcom rozwijać ich biznesy, budując z nimi strategie rynkowe dla ich firm i pracując nad przekonaniami utrudniającymi im wdrożenie tych strategii.
Dlaczego tylko 1 na 10 firm utrzymuje się na rynku?
Często dlatego, że przy zakładaniu tych firm zabrakło analizy rynku. Bo nas tego nikt nie uczył…
A jakie biznesy mają szansę powodzenia?
Te, które rozwiązują problemy ludzi/rynku. I rynek musi chcieć za to rozwiązanie problemów zapłacić. Dlatego też bardzo ważne jest dotarcie do odpowiedniego segmentu klientów, którym ten problem chce się rozwiązać.
Kiedy już wiemy jaki problem rozwiązujemy to musimy ustalić jaka jest koncepcja biznesu, na czym będzie on zarabiał. I tu mamy kilka etapów: model biznesowy, test, biznes pełną parą.
12742347_896683297113355_4463926621986746539_n
W modelu biznesowym opisujemy: segment klienta, wartość jaką dajemy,  kanały dotarcia do klienta, sposób nawiązywania relacji z klientem, naszych partnerów biznesowych, potrzebne kluczowe zasoby, kluczowe działania, koszty i przychody.
Test jest bardzo ważny: nigdy nie rozpoczynamy działalności bez badań! Najpierw musimy sprawdzić, czy klienci naprawdę naszego produktu/usługi potrzebują.
Dobrze jest mieć w biznesie finansowanie zewnętrzne i nie inwestować własnych pieniędzy. Ważnym jest też posiadanie partnerów, którzy wpływają na akcelerację naszego biznesu.
No i trzeba się uczyć. A możemy się uczyć nawet na własnych błędach, o ile nie powtarzamy ich po raz kolejny!
20160222_210915
 Jola Christol i Ania Kupisz-Cichosz
Ostatnią prelegentką, bardzo inspirującą była Magdalena Białas – twórczyni marki biżuteryjnej FUERZA. Magdalena po wielu latach pracy w korporacji  postawiła na swoją PASJĘ i wyruszyła w podróż do Katalonii. Tam powołała do życia marka FUERZA, a wraz z nią rozpoczęła nowy etap w życiu oparty na potędze miłości i pasji tworzenia. Słowo „fuerza” w języku hiszpańskim oznacza siłę i wewnętrzną moc, która drzemie w każdym z nas. Tylko od nas zależy jaką drogę wybierzemy. Siłą każdego człowieka są wyznawane przez niego wartości, prawdziwa pasja, życie w zgodzie z sobą i odkrycie własnego „ja”.
 12742552_896683700446648_1906863417501015466_n
Dlaczego „Fuerza” to więcej niż biżuteria? Bo to odkrywanie nowych lądów na mapach naszych marzeń! Jesteśmy ważne. Zatem szukajmy siebie i żyjmy WŁASNYM życiem !
Biżuteria Fuerza jest dostępna w 10 butikach w Polsce a od 1 marca będzie można ją nabyć także we Francji – w Tuluzie.
20160222_210301
J0la Christol i Magdalena Białas
Kolejne WWK w Warszawie w marcu:) O konkrentej dacie jeszcze poinformuję!
Poprzednie

Smutek – czego może nas nauczyć? – Katarzyna Stefaniak

6 stron z darmowymi zdjęciami

Dalej