#7 WWK – finanse w firmie, wystąpienia publiczne, sprzedaż

| | ,

Kolejne WWK zgromadziło dużą rzeszę kobiet, które zawitały na to spotkanie po raz pierwszy. Tym razem mieliśmy (bo to już nie jest tylko spotkanie kobiece:) okazję poznać konkretne wskazówki jak sprawić, by nasza działalność była dochodowa, dzięki Annie Kupisz-Cichosz. Mieliśmy próbkę wystąpienia publicznego, które zaciekawia grupę słuchaczy, dzięki Magdalenie Fedor. I wysłuchaliśmy praktyka sprzedaży – Mateusza Mrozowskiego.

Jak zwykle już networking moderował Grzegorz Turniak, który wraz z Kasią Dziubałką otworzył wydarzenie.

7wwk kasia i gt

Anna Kupisz-Cichosz, właścicielka Soft Way, gość specjalny tego wydarzenia,  mówiła o znaczeniu strategii budującej dochód w firmie. Od czego zacząć i jak zbudować swoją strategię?

Określ  swój cel finansowy i grupę docelową.

Posegmentuj klientów i odpowiedz sobie na pytanie czy te segmenty stać na moje usługi.

Określ jakich korzyści oczekuje od nas każdy segment. To co my dajemy, jaki problem rozwiązujemy jest najważniejsze, dlatego trzeba odnaleźć i sprecyzować problem, który rozwiązujecie.

Porozmawiaj o tym z ludźmi i zbadaj, czy identyfikują się z usługą, którą oferujesz.

annakupiszcichosz

Wyceń wstępnie swoją usługę, produkt co powinno potwierdzić tezę, że Wasz segment stać na Wasze usługi. Nie zaniżajcie cen/y – niech będzie adekwatna! Zaniżenie spowoduje to, że nie będzie z czego „schodzić”, mówiąc kolokwialnie.

Teraz wróć do segmentacji i sprawdź gdzie jest Twój klient? Gdzie można go spotkać? Określ te miejsca. I tu dowiedzieliśmy się, że można bardzo niestandarowo szukać klientów z korporacji – w Mordorze (to zagłębie firm na Domaniewskiej w Warszawie), w trakcie wyjazdu z biur, bo stoją w gigantycznych korkach!

Dotrzyj do swojego klienta! Obudź jego świadomość – powiedz, że jesteś (ulotka). Wyrób sobie opinię – tu działa networking. Nawiąż relację  i stwórz możliwości zakupu!

Dostosuj przekaz do poszczególnych segmentów klientów. Inny powinien być dla mam, a inny dla singielek np.

Nie rób biznesu w pojedynkę! Szukaj partnera, bo partnerstwo daje skalę! A tam gdzie skala – tam pieniądze!

Nie zapomniej o kosztach stałych i zmiennych. Policz stałe i oszacuj zmienne. Sprawdź  czy zysk będzie wyższy od kosztów, czyli, czy biznes będzie rentowny i czy zrealizujesz swój cel finansowy wytyczony na początku!

Prelegentka podzieliła się z nami również nowiną, że wydała pierwszą swoją książkę i jest z tego bardzo dumna! A jak to książka – poradnik dla kobiet pt. „Własna firma dla Pań. Krótki kurs biznesu dla każdej z nas.”

12196059_838773682904317_168008566454057554_n

Anna Kupisz-Cichosz zgromadziła wokół siebie, po prelekcji oczywiście, grono zainteresowanych Pań. I tak sobie rozmawiałyśmy, aż skończyło się to wspólnym zdjęciem:)

annakupiszcichosz i ja

Kolejna prelegentka, Magdalena Fedor, przybliżyła nam świat wystąpień publicznych.  Trudno oddać słowami ton głosu i mimikę oraz mowę ciała prelegentki, ale mogę przekazać wiedzę na temat wystąpień. Jak zatem ugryźć scenę i  wypaść dobrze?

1.Zbuduj zaciekawienie. Tutaj będzie dobra historia, metafora, odpowiedni dowcip.

2.Przedstaw się i podaj zagadnienia, które będziesz omawiała w trakcie prelekcji.

3.Zadbaj o stan emocjonalny i zaangażowanie słuchaczy. Powiedz dlaczego mają Cię słuchać? Zbuduj energię w grupie. Przedstaw treść używając przykładów zastosowania produktów, usług. Powiedz po co i jak mają korzystać z wiedzy?

4. Daj im doświadczenie! – prezentacja, ćwiczenia, przykłady, demo.

5. Potwierdzaj co jakiś czas czy to co mówisz jest dla widowni zrozumiałe. Pamiętaj, że język, którego używasz musi być dostosowany do odbiorców.  Spraw by grupa poczuła się wyjątkowa, wspaniała!

6. Podsumuj i stwórz linię czasu.

7. Zrób coś by Cię zapamiętali – istotne jest, by się wyróżnić!

8. Podziękuj i zadbaj, by wyszli w lepszym stanie niż przyszli!

magda fedor wwk

Magdalena Fedor

Ostatnim prelegentem był Mateusz Mrozowski, który opowiadał o sprzedaży jako praktyk. Na ten temat wydał książkę „Sprzedaż jest sexy albo nie ma jej wcale”. Podał kilka pomysłów na to, żeby zostać zauważonym przez ludzi. A mianowicie:

Wykup członkostwo w jakimś klubie, organizacji, która będzie Cię nobilitowała.

Napisz ksiażkę.

Łącz się z kimś kto będzie Cię promował.

Otaczaj się lepszymi od siebie!

 Powtórzył też stwierdzenie, że każdy z nas jest wypadkową 5 osób, z którymi przebywa najczęściej. Wniosek z tego taki, że warto zastanowić się z kim przebywamy i czy nam to służy. 11057747_838774449570907_8465045945415987697_n

Mateusz Mrozowski

Kolejna, już #8 WWK odbędzie się  25.11. Gośćmi będą Celestyna. D. Osiak i Anna Grabka. Trzeci prelegent lub prelegentka jest jeszcze tajemnicą;)

Poprzednie

Wspomnienie…

Co z tym rozwojem – potrzebna „… Instrukcja obsługi”?

Dalej