Fan page FB w 10 krokach

| |

Od prawie dwóch lat, uczę się, zbieram wiedzę dotyczącą mediów społecznościowych i wprowadzam ją u siebie na fan page’u oraz doradzam kilku biznesowm kobiecym w zakresie marketingu online i promocji. Dlatego chcę się dziś podzielić z Wami kilkoma wskazówkami, które pomogą Wam w założeniu i prowadzeniu swojego fan page’a z sukcesem! Zaczynam tym samym temat social mediów od facebook’a.

Jak zaczynałam przygodę z FB to zupełnie go nie czułam. Nie lubiłam co lepsze. Nie wiedziałam co to jest tablica, wydarzenie, grupa…jak to wszystko działa, a przede wszystkim zastanawiałam się po co to skoro można się spotkać z ludzmi osobiście. Z biegiem czasu zaczęło mnie wciągać, bo dostrzegłam potęgę tego medium. Dlatego zaczęłam bardzo szybko pochłaniać wiedzę, szkolić się, czytać, oglądać tematyczne webinary. I tak oto dzielę się z Wami podstawami tej wiedzy.

Stwórz efektywny FAN PAGE i promuj go:

1.

Zwróć uwagę na nazwę fan page’a – może to być nazwa firmy, którą prowadzisz. Może być też być pytanie dotyczące problemu, który rozwiązujesz  – np. jak grać w golfa? lub nazwę, która dotyczy sedna  biznesu.

2.

Znajdź  grafikę/zdjęcie na top, która przyciąga i jest spójne z Twoim biznesem.

3.

Wstaw logo firmy w małym okienku po lewej.

4.

Przygotuj sobie listę tematyczną postów na  tydzień.

Np. Poniedziałek – inspiracj, wtorek – promocja, czwartek – wiedza, piątek – rozrywka. Wszystko zależy od specyfiki biznesu.

5

Publikuj systematycznie! Wszystko zależy od firmy jaką prowadzisz, ale ważne, żeby w wybrane przez Ciebie dni pojawiały się posty. Najlepiej żeby pojawiały się min. 4-5 razy w tygodniu. Kiedy – to już zależy od Ciebie!

6.

Przygotuj różnorodne posty – z jednym lub kilkoma zdjęciami, które zdobywają większe zasięgi FB. Warto pomyśleć o postach video, które jest coraz bardziej popularne. I zdobywa o wiele większe zasięgi niż posty ze zdjęciem czy zdjęciami.

7.

Udostępniaj posty tematyczne z blogów, z platform wiedzy, z portali opiniotwórczych. Zadbaj tylko o to, żeby to miało związek z Twoim biznesem.

8.

Rób konkursy – buduj  i angażuj społeczność .

9.

Wybierz grupy, do którychh dołączysz zgodnie ze swoją grupą docelową i na których będziesz publikowała swoje posty. To zwiększa ich zasięg! I możesz zdobyć nowych, stałych fanów, czytelników, klientów.

10.

Promuj swoje posty za pomocą managera reklam.

Oczywiście, że to tylko kilka wskazówek i każdą można rozwijać treściowo, co pewnie poczynię wkrótce, ale od czegoś trzeba zacząć:) Jak to mówią – pierwsze koty za płoty!

Poprzednie

Jak radzić sobie ze strachem – 5 perspektyw

Przekonania – Kinga Bogdańska

Dalej