AGT: ryzyko, sprzedaż, klient

| | ,

Co jest najważniejsze w biznesie? Czy da się robić biznes bez ryzyka? Jak ważna jest dziś sprzedaż i jakie błędy robimy pozyskując klientów  – tego dowiecie się z poniższego wpisu.

8

Anna Urbańska mówi o sobie, że „kocha być kurą domową”, choć to co robi temu zaprzecza. Mieszka w Grudziądzu, współprowadzi kilka firm. Jest trenerem i coachem. Szkoli managerów. Uwielbia działać. Uważa, że najważniejsze dziś w biznesie są relacje. A biznes nie obejdzie się bez ryzyka. Sama kiedyś podjęła ryzykowną decyzję i dlatego jest dziś w punkcie, w którym jest. Nie da się robić biznesu bez ryzyka, a gotowość na nie nadal jest niska w Polsce. Uważa, że wszystkiego można się nauczyć, jeśli ma się cel. Nawet small talku – mimo, że nie jest łatwy. Anna Urbańska zajmuje się również Structogramem, który w jej firmie wprowadził rewolucje – zamiana miejsc pracy przez pracownice – co było bardzo efektywne dla firmy. Structogram skraca dystans, ułatwia zarządzanie w firmie i zwiększa sprzedaż.  A co najważniejsze umożliwia lepsze poznanie siebie i bycie autentycznym co bezpośrednio przekłada się na sukces!

34

O książce napisanej z Brianem Tracy mówił Sebastian Kotow, którego miałam juz okazję wysłuchać na Festiwalu Inspiracji.  Książka powstała z nagrania ich rozmów. Potem było spisywanie i uzupełnianie oraz korekta. Była to dla niego męka, ale uważa, że książka jest bardzo dobrą osobistą wizytówka, która pomaga się sprzedać. A ta umiejętność wymaga doskonalenia, a większość z nas nie potrafią się efektywnie sprzedawać. Tego można się nauczyć. I wykorzystać przy najbliższej, networkingowej okazji. Fascynuje go w ludziach wytrwałość, gotowość do wysiłku, do monotonii, do rutyny i do nudy, bo pewne rzeczy wymagają czasu. Specjalizuje się w zarządzaniu zaufaniem, sprzedażą i  strachem/lękiem. Nic nie przychodzi łatwo. Nie ma czegoś takiego jak prosto i łatwo. Mamy bardzo dużo wyzwań i trzeba to zaakceptować. Strach pojawi się na pewno – doświadczaj lęku i rób! To jedyny sposób.

36

Wiecie, że tylko 20% klientów zawsze Was poleci? 20% – nie zrobi tego nigdy, a 60% – tylko wtedy kiedy ich o  to poprosicie. Grzegorz Turniak tym razem mówił o 7 błędach, które popełniamy pozyskując klientów:

1. Jeśli nie jesteś godzien polecenia to ludzie nigdy tego nie zrobią. Trzeba mieć dobry produkt, wartość dodaną dla klienta, dobry poziom relacji biznesowych, bo robimy biznes z tymi, których lubimy.

2.Zweryfikuj swoje przekonania i nie bój się prosić o rekomendacje.

3.Lęk będzie nas paraliżował, ale powinniśmy iść mimo wszystko do przodu. Trzeba zaakceptować, że będzie nam towarzyszył zawsze.

4.Zastanów się kogo stawiasz w centrum zainteresowania. To klient dziś powinien w nim być i to właśnie jemu trzeba dostarczyć wartość, dzięki której on zechce Cię polecić.

5.Procesy, które mają brać pod uwagę to, że rozwijamy firmę również dzięki rekomendacjom. Jeśli nie głównie dzięki nim.

6.Brak procedur. Stwórz procedury pomocowe – pytaj: czy mogę Ci jakoś pomóc? Pomagaj, interesuj się, rekomenduj.

7. Brak monitoringu.

23

Ostatnia Akademia Grzegorza Turniaka odbędzie się 7 grudnia 2015roku. Zapraszam do networkingu!

39

Ujęcia z kamery: Maciej Kołodziejczyk

Poprzednie

VII Konferencja SPK – Po co firmie nowoczesność?

5 sposobów na chandrę

Dalej