Witajcie Dziewczyny,
4 maja bylam na #13 Konferencje Wenusjanek Warszawa w Hotelu Sofitel. O ostatniej możecie przeczytać tutaj.
Pierwszą prelegentką była Agnieszka Jelonkiewicz, właścicielka firmy Akademia Stylu. Pracuje głównie dla korporacji, nad wizerunkiem pracowników. Z wykształcenia jest historykiem sztuki. Pasjonuje się i studiuje również historię mody. Uważa, że trzeba ubierać się odpowiednio do sytuacji, metryki i figury. Najważniejsze, żeby w stroju, który nosimy, czuć się dobrze, bo to dodaje nam pewności. Trzeba pamiętać, że ubiór nie uczyni z nas eksperta, bo najważniejsze jest to co mamy w głowie. Jednak to właśnie poprzez ubiór robimy pierwsze, ale też dobre lub niekorzystne wrażenie, dlatego warto dbać o swój wizerunek. Jej radą w doborze garderoby jest podkreślenie 3 swoich atutów oraz nieskupianie się na niedoskonałościach.
Agnieszka zaprasza na warsztaty 30 maja!
Kolejnym prelegentem był Roman Łoziński, Dyrektor strategii Ars Thanea. Pracował na etat w dziale marketignu i sprzedaży. Po wejściu internetu razem z kolegą założył własną firmę zajmującą się tworzeniem stron internetowych. Uczyli się tego tworząc pierwsze strony dla swoich klientów. Tak trochę wygląda reklama, najpierw mówimy, że coś zroibymy, a potem się tego uczymy i realizujemy. Świat marketingu i reklamy ciągle się zmienia i jest otwarty na świeże osoby, nawet te bez doświadczenia, ale kreatywne. Przyciąga ludzi odważnych i odpowiedzialnych. Mówił o trudnej współpracy biznesu z reklamą i marketingiem w firmach, na co ma swój sposób przekazywania tylko niezbędnych informacji. Ma matematyczny umysł i lubi jak coś z czegoś wynika. W pewnym momencie zafascynowała go psychologia klienta, bo znalazł w niej logiczne myślenie.
Działa w świecie reklamy już wiele lat i jest dumny może z 4-5 swoich kampanii, które są spójne z jego wartościami. Jednak praca w Agencji Reklamowej wymaga kompromisów z klientem i polega na wdrażaniu pomysłów, zaakceptowanych przez nich. W końcu klient wymaga, zamawia i ostatecznie za to płaci.
Inaczej przygotowuje się reklamy dla kobiet, inaczej dla mężczyzn. Trudność polega na tym, że często grupy docelowe klientów są różnorodne. Trudno jest zrobić jedną reklamę do obu płci, bo męskie zachowania kształtują się na gruncie behawioralnym. Jeśli mężczyzna stosuje jakiś dezodorant to on jest dobry. I tak mężczyźni właśni myślą i są w stanie używać tego samego dezodorantu przez lata. Reklamy kosmetyrków męskich są głównie adresowane do kobiet. To one kupują swoim męźczyznom zapach, który im się podoba. Jeśli chodzi o kosmetyki dla kobiet to życie produktu wymaga zmiany opakowań 3 x do roku! Inaczej dany kosmetyk nie sprzedaje się.
Reklama to obietnica zmiany, Można złożyć tę obietnicę na wiele różnych sposobów, niekoniecznie poprzez storytelling, który jest dziś tak modny. Historie opowiadamy od zawsze. Reklama co jakiś czas wyciąga stare zjawiska i nazywa je na nowo:)
Gościem specjalnym był Mezo, Jacek Mejer, którego chyba wszystkie znacie, a tym bardziej jego „Sacrum”, z którego to utworu jest dumny. Mezo od młodości rozwija swoją pasję do muzyki. Na początku swojej działalności przygotował płyty demo i rozdawał je swoim wielbicielom. Tak to się zaczęło. Potem był występ w Pałacu Prezydenckim, co było dla niego nielada zaskoczeniem, ale i nobilitacją. Swoje utwory tworzy od muzyki, która jest natchnieniem dla tekstu. Tekst powstaje potem, a rymów do niego szuka podczas uprawiania sportu. Jest niezwykle wysportowany. Biega, pływa, jeździ na rowerze. Zrobił pół Iron Man’a!
Przebiegł w tym roku Orlen Warsaw Maraton.
Gra w tenisa, który jest jego pasją.
Show business jest brutalny, a Mezo nie znosi hipokryzji i uśmiechu na pokaz. Do działania nakręcają go wyzwania oraz chęć zapewniania bytu rodzinie. Sam coraz mniej potrzebuje. Staje się minimalistą. Żyje w cyklach: jesienno-zimowym, kiedy to zajmuje się pisaniem tekstów oraz wiosenno-letnim, kiedy to jest czas na koncerty i imprezy.
Za dwa lata pojawi się na rynku jego nowa płyta.
Ostanim już punktem programu był występ Anny Hameli, którą stałe czytelniczki miały okazję wysłuchać podczas Dnia Kobiet Biznesu organizowanego przez Twoją Inicjatywę w marcu tego roku. Anna Hamela i Mezo poniżej.
Występ Ani trwał 20 minut. Ja z tego prezentuję Wam jej własny utwór – Dis-moi, czyli powiedz mi. Zapraszam!
Na koniec kilka uczestniczek wyszło z nagrodami. Sama wygrałam voucher na buty Animalballe!
Kolejna Konferencja Wenusjanek – już #15ta – 1 lipca. Zapraszam!