Czy rozwój osobisty jest potrzebny do tego by funkcjonował Twój biznes? – Ewa Kasprzak

| |

Kilka słów na temat znaczenia rozwoju osobistego w prowadzeniu swojego biznesu.

9023_1ekasprzak

Czy rozwój osobisty jest potrzebny do tego by funkcjonował Twój biznes?

Ewa Kasprzak

 

Czy jest istotne, że inwestujesz w swój rozwój, w swoją zmianę prowadząc swoją firmę? Co daje rozwój Tobie jako przedsiębiorcy? Przedsiębiorcy, czyli komuś, kto odpowiada za swoją firmę, za ludzi, którymi zarządza, za jakość usług, za pozyskiwanie klientów i ich utrzymywanie. Wreszcie za wycenę swoich produktów. To Ty tak naprawdę tworzysz swoją markę, wartość jaką dajesz ludziom. Budujesz tym samym wiarygodność. Ważne w tym procesie staje się to, czy może zaufać Ci klient. To ważny moment. Jak działasz? Czy polecasz klientom, to co sam byś kupił? W jaki sposób pomagasz innym rozwiązać ich problemy? Co wnosisz do ich życia? Jak budujesz z nimi relacje? Sprzedajesz tylko raz aby mieć z głowy? Czy pracujesz nad długotrwałymi relacjami? To są istotne pytania, które warto sobie zadać jako prowadzącemu własny biznes.

Osobiście myślę, że jeśli pracujesz nad tym, aby być pozytywnie nastawionym do swojego klienta niezależnie od samopoczucia, sytuacji, starasz się być punktualny, lojalny, odpowiedzialny. Komunikujesz się ze swoim klientem, odpowiadasz na maile, telefony, informujesz go o promocjach, zniżkach, dniach otwartych. Interesujesz się po prostu tym co myśli i czuje Twój odbiorca – to już podnosisz swoje kompetencje.

Klient to jedno, ale masz również swoich współpracowników czy podwładnych. Zastanów się jaka jesteś dla nich. Czy chciałabyś mieć taką szefową jak sama jesteś? Jaki styl zarządzania stosujesz, jaki sposób motywacji?  Pamiętaj, że Twoi współpracownicy obserwują Cię, często traktują jak autorytet. Dlatego zatrzymaj się i pomyśl jakie cechy charakteru czy osobowości przybliżają Cię do nich, a jakie oddalają. Możesz nad tym pracować. Nawet jeśli na co dzień jesteś porywcza, bo masz temperament choleryka lub depresyjna, albo chaotyczna to jeśli stosujesz odpowiednie narzędzia umożliwiające zmianę nawyków to Twoi ludzie to docenią, bo zmianę widać.

Warto też zdać sobie sprawę jakie masz zasoby i deficyty. Przyznać się do nich przed samym sobą. Rozwijać talenty i pracować nad zmianą złych nawyków. To wszystko jest możliwe. Zależy kim chcesz być.

To jaki jesteś wewnątrz widać na zewnątrz. Warto wspomnieć o tym, że Twój biznes to po prostu Ty. I liczą się tutaj Twoje wartości, przekonania, cechy i kompetencje. To Ty budujesz markę i wartość swojego biznesu, nikt inny. Powodzenia!


Ewa Kasprzak, trener biznesu. Fascynuje ją klient. Jest autorką warsztatu dotyczącego obsługi klienta, technik sprzedaży oraz roli pierwszego wrażenia w biznesie.  Pragnie wydobywać z ludzi potencjał, bo wie, że każdy go ma.  Jej misją jest pomaganie ludziom w rozwoju osobistym, w osiąganiu celów, motywowanie ich do zmiany. Głęboko wierzy w to, że można pokonać swoje lęki, ograniczenia po to by osiągnąć wszystko to czego się pragnie.

Poprzednie

Włącz się do gry! – rozwój i networking

Open Life systematycznie rozwija segment ubezpieczeń ochronnych

Dalej