Wiele osób, które zaczynają przygodę z budowaniem własnego biznesu w wirtualnym świecie, oczekuje natychmiastowych rezultatów. Chcą wszystko mieć na już: szybko zbudować relację, szybko sprzedawać i szybko czerpać z tego korzyści. Jednak nie tędy droga… Co więc zrobić, aby odnieść sukces w biznesie online? O tym w poniższym artykule.Kopiuj HTMLKopiuj tekst
Każdy biznes, nawet, a może zwłaszcza, ten online’owy, wymaga zbudowania solidnych fundamentów. Nie dzieje się to w ciągu tygodnia czy dwóch – czasem trwa miesiące lub lata. To jest tak, jak np. z osiedlowym sklepikiem. Najpierw wszyscy się przyglądają, później ktoś idzie na próbę coś zobaczyć. Inni natomiast patrzą, obserwują, co się tam dzieje, co się pojawia, aż w końcu się przekonają. Podobnie rzecz ma się z biznesem online.
Daj się poznać i polubić
Pierwsze kroki w wirtualnym świecie należy stawiać z myślą o tym, by dać się poznać i polubić swoim odbiorcom. Jeśli zależy ci na zbudowaniu trwałych relacji ze swoją grupą docelową, pokaż siebie: to, co lubisz, czego nie, czym się zajmujesz, jaki jesteś na co dzień. Publikuj posty/relacje na swoich social mediach dotyczące także:
- swoich zainteresowań, hobby;
- wartości, jakimi kierujesz się w życiu;
- twojego motta życiowego;
- tego, co motywuje cię do działania;
- wspomnień ważnych wydarzeń z twojego życia.
Masz mnóstwo możliwości, by pokazać innym jaką jesteś osobą w życiu prywatnym. Korzystaj z tego. Dzięki temu dużo łatwiej nawiążesz więź ze swoimi odbiorcami i sprawisz, że obdarzą cię sympatią. Przyznasz, że inaczej traktujemy nieznajomych, a inaczej tych, z którymi nas coś łączy, prawda?
Zbuduj zaufanie
Tworząc posty pamiętaj o tym, by wśród nich znalazły się takie, które dają wartość. Pokaż, że jesteś specjalistą w swojej dziedzinie i potrafisz pomóc rozwiązać problemy swojej persony. Pokazuj też kulisy swojej pracy, przedstaw współpracowników, zdradź, dlaczego robisz to, co robisz. Podziel się rekomendacjami zadowolonych klientów i udowodnij, że faktycznie warto ci zaufać. Raz na jakiś czas pokaż, co czytasz, w jakim szkoleniu uczestniczysz – niech Twoi odbiorcy zobaczą, że nieustannie się rozwijasz, by jak najbardziej kompleksowo im pomagać.
I najważniejsze: bądź autentyczny. Pochwal się swoimi sukcesami zawodowymi i osobistymi, ale przyznaj się też do tego, że coś ci nie wyszło. W końcu jesteś tylko człowiekiem i masz prawo popełnić błędy. Twoi odbiorcy na pewno zauważą i docenią to, że nie kreujesz wyidealizowanego obrazu siebie.
Przejdź do sprzedaży
Kiedy Twoi odbiorcy już Cię znają, lubią i wiedzą, że jesteś profesjonalistą, możesz zacząć działania pod kątem sprzedaży. Nie traktuj jednak klientów jak chodzących worków z pieniędzmi. Nikt nie lubi być tak traktowany. Zamiast tego opowiedz, jakie korzyści przyniesie klientowi twój produkt/usługa, co zmieni w jego życiu, jaki problem rozwiąże. Daj jasny komunikat, dla kogo jest dany produkt i pokaż opinie osób, które już go kupiły. Zaprezentuj opakowanie, proces produkcji… Na bieżąco rozwiewaj wątpliwości potencjalnych klientów, odpowiadaj na ich pytania.
Pamiętaj też, by nie bombardować swoich odbiorców hasłami: „KUP”, „TYLKO DZIŚ”, „SPECJALNA OKAZJA” każdego dnia. Oczywiście, przypominaj o swojej ofercie, informuj o nowościach i promocjach, ale nie bądź natrętny. To męczy i zniechęca.
Sukces w biznesie wymaga czasu
Budowanie marki osobistej to długotrwały proces. Wymaga opracowania strategii oraz celu działań, poznania swojej persony, a przede wszystkim: systematyczności. Bez tego nie da się tworzyć wartościowego kontentu i zbudować długotrwałych relacji z klientami. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, bądź cierpliwy, wytrwały i… traktuj swoich klientów tak, jak sam chciałbyś być traktowany.
Powodzenia!
Izabela Tomiczek-Pitlok – kobieta pełna mocy, inspiratorka, nieustannie motywująca innych do działania. Zawodowo: specjalistka od budowania marki osobistej, właścicielka agencji marketingowej wspierającej kobiece i męskie biznesy w budowaniu marki online, pomysłodawczyni i założycielka międzynarodowego projektu „Kobiecy Challenge”, redaktor naczelna portalu Świat Kobiecej Mocy, współautorka książki „Świat Kobiecej Mocy. Niezwykłe historie 11 kobiet, które odważyły się zmienić swoje życie”.