Projektowanie etykiet na luksusowe produkty – czym się kierować?

| |

Branża dóbr luksusowych rządzi się własnymi prawami i to nie tylko w zakresie marketingu oraz typów produktów, lecz także opakowań i etykiet. Tworząc luksusowe opakowania, należy dostosować się do oczekiwań klientów i ich potrzeb.

Projektowanie etykiet na produkty luksusowe

Produkty luksusowe przeznaczone są dla osób zamożnych, a także aspirujących do tej grupy. Warto jednak zaznaczyć, że kategoria zamożności w społeczeństwie postrzegana jest bardzo różnorodnie, ponieważ na przykład w Polsce do tej grupy należą osoby zarabiające powyżej 7100 złotych brutto miesięcznie, a w Stanach Zjednoczonych gospodarstwa domowe, których zarobek roczny jest wyższy niż 75 tysięcy dolarów brutto. W tym kontekście producenci luksusowych kosmetyków muszą dopasować swoje produkty do grupy docelowej. Ważnym aspektem jest więc tutaj tworzenie etykiet, które odpowiadają potrzebom klientów. Obecnie wiele osób z niższych klas społecznych chętnie kupuje produkty luksusowe, na przykład kosmetyki, ubrania lub torebki, natomiast nie dotyczy to już samochodów lub wyposażenia wnętrz. Opakowanie ma więc dawać klientowi namiastkę luksusu, a także wskazywać na wyjątkowość danego produktu. W segmencie produktów luksusowych najczęściej wykorzystywane są etykiety samoprzylepne lub termiczne, a w przypadku kremów są to często słoiki z bezpośrednim nadrukiem. Różnego rodzaju etykiety, dopasowane do potrzeb klientów, tworzy m.in. drukarnia Unilogo w Piasecznie.

Jakie opakowania powinny mieć luksusowe produkty?

Luksusowe produkty, takie jak np. kosmetyki, zwykle są pakowane w sposób tradycyjny, a więc paletki do makijażu znajdują się w plastikowych opakowaniach z dodatkowym obiciem (na przykład z zamszu lub pluszu), natomiast kremy i podkłady są pakowane w szklane słoiczki. Klienci, którzy poszukują produktów premium i luksusowych, zwykle wśród najważniejszych cech wyróżniają elegancki dizajn, a także zdobienia na opakowaniach. Czasami opakowania dodatkowo są lakierowane, a na etykietach znajdują się ciekawe informacje lub hasła reklamowe, które mają wskazywać na wyjątkowość danego produktu. W przypadku alkoholi oraz napojów zdecydowanie najbardziej prestiżowe są butelki szklane, a nie plastikowe lub wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Modne są także kolory takie jak złoto, miedź oraz szampański róż. W kontekście perfum znaczenie ma nie tylko szklane opakowanie, lecz także odpowiednia nakrętka, na przykład z magnesem. W przypadku torebek oraz ubrań poza zwykłym opakowaniem dodatkowo znaczenie ma worek do przechowywania z logo producenta. Zwykle po zakupie luksusowych dóbr pudełka i opakowania nie są wyrzucane, ponieważ w wielu z nich można trzymać inne produkty. Często więc artykuły luksusowe są pakowane i etykietowane w sposób wyjątkowy, a dodatkowo wykorzystywane są elementy szklane, skórzane, zamszowe oraz magnesy.

 

Redakcja

Poprzednie

Pozyskiwanie nowego biznesu B2B – jak zrealizować ambitne cele sprzedażowe? – Ewa Piotrowska

Nowy Facebook – jak go opanować?

Dalej