Jak założyć grupę na Facebooku?

| |

Ostatnie zmiany algorytmu na Facebooku spowodowały, że grupy stają się coraz bardziej efektywnym sposobem działania. Zasięgi organiczne stron firmowych spadły tak, że bez wartościowych treści, udostępniania i promocji płatnej posty widzą zaledwie 3% Twoich fanów. Dlatego warto pomyśleć o założeniu własnej grupy.

Jakie są zalety grupy?

Prowadząc grupę i odwiedzając inne grupy zauważyłam, że to są społeczności, w których uczestnicy o wiele chętniej dyskutują niż na stronach FB. Taka jest tendencja. Dlatego warto pomyśleć o założeniu własnej grupy. Szczególnie jeśli chcesz zebrać ludzi wokół jakiegoś tematu, który jest jednym z zagadnień Twojego biznesu/ fanpage’a. To powinien być temat, który również może Ci pomóc znaleźć klienta.

Czy masz pomysł na grupę?

Najważniejszy jest pomysł. Grupa to społeczność, która gromadzi się wokół jakiegoś tematu. Zwykle dobrze jeśli to jest zawężony temat zgodny z fanpage, któy prowadzisz, zgodny z Twoim biznesem. Jeśli jesteś dietetykiem to możesz pomyśleć o grupie – Jak tracić wagę z przyjemnością? albo Jak się odżywiać mając cukrzycę?  Jeśli zajmujesz się nieruchomościami możesz pomyśleć o grupie skupiającej osoby wokół tematu pułapek wynajmowania mieszkań. Na pewno znajdziesz pomysł, jeśli spojrzysz na to co Ty możesz wnieść, co możesz dać uczestniczkom/ uczestnikom Twojej grupy i co ta grupa wniesie do Twojego biznesu. Ty też powinnaś mieć z niej korzyści.

Jak ją założyć?

Żeby założyć grupę trzeba kliknąć w trójkąt na granatowym menu na Facebooku – tak jak to widać poniżej.

Pojawi się pole, w które będziesz musiała wpisać nazwę i zaprosić dwie, trzy znajome. Na tym poziomie musisz również zdecydować czy grupa powinna być otwarta czy zamknięta, a może tajna?

Jakie są rodzaje grup?

System sugeruje grupę zamkniętą. Ja Cię zachęcam do stworzenia grupy otwartej, żeby przyciągnąć więcej chętnych do dołączenia do niej. Zawsze możesz ją zamknąć. Jednak nie możesz już otworzyć zamkniętej.

Moja grupa – Wspieramy się w rozwoju i w biznesiejest otwarta. Wygląda to tak.

Jeśli klikniesz w powyższy link zobaczysz zawartość grupy. Czyli będziesz mogła zobaczyć co dzieje się w grupie i szybciej zdecydujesz czy warto do niej dołączyć czy nie. Jednak, dopóki Cię nie przyjmę do grupy, nie będziesz mogła publikować postów.

Grupy zamknięte dają więcej intymności, gdyż nie widzisz zawartości, postów, dyskusji kiedy nie jesteś członkinią. Facebook zaleca je jako produkt dający większą swobodę dyskusji na konkretny temat. Jednak jeśli dopiero zaczynasz – trudniej do niej zachęcić nowych członków.

Grupy tajne zakładane są w celu skupienia osób danego projektu. Czyli na przykład ja mogłabym założyć grupę dla uczestników moich szkoleń z Facebooka i zaprosić wszystkich, którzy do tej pory z nich skorzystali. Miałoby to wartość dla tych uczestników (rozważam taką możliwość), ale dla mnie jest to dodatkowa praca, na którą teraz już nie mam mocy przerobowych.

W każdym razie na dobry początek możesz stworzyć grupę otwartą, bo zawsze możesz ją zamknąć! Odwrotnie to nie działa.

Dlaczego regulamin jest ważny?

Każda grupa powinna mieć regulamin. Można go umieścić na samej górze, w poście przypiętym, albo wrzucić jako dokument. Ten na samej górze jest lepiej widoczny dla każdego.

Regulamin powinien zawierać informację dla kogo jest grupa, co będzie się w niej działo, co będzie można w niej uzyskać, czego nie wolno i czego nie będziesz tolerowała (np. spamu), co spowoduje, że usuniesz członka, a na co patrzysz przy akceptowaniu (ja np. na to czy dany profil ma zdjęcie – jeśli nie – nie przyjmuję do grupy).

 

Zanim zaczniesz tworzyć grupę pomyśl  czy będziesz miała na nią czas. Tworzenie postów, moderowanie zabiera czas. To tak jakbyś prowadziła drugi fanpage. Dlatego zanim ją zrobisz przemyśl czy będziesz miała na nią czas, bo w innym przypadku nie ma czasu zaczynać.

Wkrótce napiszę o tym jak ją prowadzić 🙂 Zaglądaj do mnie!

Poprzednie

Video, live – dlaczego to tak efektywne formaty?

Identyfikacja wizualna – czym jest i dlaczego jest taka ważna?

Dalej