Właścicielom biznesów internetowych, tak samo zresztą, jak i właścicielom biznesów stacjonarnych, zależy na tym, by zgromadzić wokół siebie grono lojalnych klientów, którzy będą pojawiali się systematycznie, mając kluczowy wpływ na przychody firmy. W przypadku stron internetowych, bardzo istotna jest powracalność odbiorców, których – nawet, jeśli na początku niczego nie sprzedajemy – powinniśmy traktować, jak swoich klientów. W jaki sposób sprawić, że ludzie będą chcieli wracać na naszą stronę WWW?
Newsletter
Jednym z najbardziej popularnych sposobów na przypomnienie o sobie swoim odbiorcom, jest zorganizowanie newslettera dla swojej strony internetowej. W sieci każdego dnia pojawiają się niezliczone ilości nowych treści, których nie sposób na bieżąco konsumować. Nie oszukujmy się, że nasi odbiorcy nie śledzą już żadnych, poza naszą, stron WWW i pamiętają, że publikujemy, na przykład, zawsze w czwartki o 20:00. Zaglądają na naszą witrynę wtedy, gdy mają czas, albo, gdy sobie o niej przypomną. Tworząc newsletter i wysyłając go do swoich subskrybentów regularnie, podajemy im na tacy nowe publikacje i przypominamy o swoim istnieniu. Dajemy im również poczucie, że troszczymy się o ich cenny czas i wyręczamy w pamiętaniu o tym, że na naszej stronie WWW pojawił się nowy content. Większość internautów o wiele szybciej zdecyduje się zapoznać z treściami podsuniętymi im pod nos niż wyszukiwać ich na własną rękę.
Remarketing
Równie popularnym działaniem skłaniającym odbiorcę naszej strony WWW do ponownych odwiedzin, jest remarketing. Polega on na dotarciu ze spersonalizowaną reklamą do wszystkich tych osób, które odwiedziły naszą witrynę i z rożnych przyczyn ją opuściły. Najbardziej znanym sposobem na przeprowadzenie kampanii remarketingowej jest skorzystanie z Google AdWords. Pozwala na przykład, w doskonały sposób przypominać potencjalnym klientom sklepów internetowych, o produktach, jakie porzucili wraz z koszykiem. Wyświetlanie niezakupionego asortymentu zaczyna sprawiać, że internauta, do którego trafia spersonalizowana reklama, coraz częściej zaczyna myśleć, że jednak go potrzebuje i często wraca, by dokończyć proces zakupowy. Gdy w promowanej treści dodany zostanie jeszcze rabat limitowany czasowo – sukces kampanii remarketingowej jest na wyciągnięcie ręki.
Powiadomienia web push
Aktualnie jednak najbardziej nowoczesnym rozwiązaniem pomagającym zwiększać powracalność na stronę internetową, jest stosowanie notyfikacji web push. Ta technologia łączy w sobie bowiem cechy dobrego newslettera i odpowiednio prowadzonej kampanii remarketingowej. A wszystko to może dziać się nie tylko, gdy odbiorca opuści naszą stronę WWW, ale również w czasie rzeczywistym. Notyfikacje web push mogą być stosowane zarówno dla desktopowych, jak również dla mobilnych wersji witryn internetowych. Za pomocą tej technologii, na komputerze bądź telefonie użytkownika, w odpowiednim momencie pojawia się powiadomienie – na przykład, z rabatem na dany produkt, z przypomnieniem o porzuconym koszyku albo z informacją o pojawieniu się nowej treści na stronie. To oczywiście tylko niektóre z możliwych akcji, jakie możemy prowadzić za pomocą notyfikacji. Kampanie web push mogą polegać na masowych wysyłkach albo na wysyłkach targetowanych. Dzięki funkcji push automation, jaką posiada pierwsza polska platforma marketing automation skupiona na mobile i web push PushPushGo.com, możemy również tworzyć scenariusze, które będą realizowały za nas wysyłki do użytkowników, na bazie akcji, jakie podejmują. W dodatku, narzędzie zintegrowane jest z popularnymi platformami, takimi, jak chociażby: WordPress, Shoper, Google Tag Manager, Shoplo, Landingi czy IAI-Shop.com.
*Artykuł sponsorowany