Na moich warsztatach zawsze jest pytanie – to jaki powinien być ten fanpage, żeby było dobrze? Nikt nie jest w stanie odpowiedzieć w 100% na Twoją potrzebę otrzymania recepty, ale możesz zastosować u siebie tych kilka wskazówek i założyć fanpage swojej firmy w najlepszy możliwy sposób. Jak to zrobić? Poznaj 7 kroków do fanpage’a FB na medal!
1.Nazwa fanpage – przygotuj ją przed zakładaniem strony na FB!
Nazwa ma duże znaczenie. Jeśli nazwiemy fanpage nazwą firmy, która nie mówi o tym czym się zajmujemy – osoba, która się u nas pojawi nie będzie wiedziała o co chodzi. Jeśli masz np. nazwę EFFECTO – ładnie, ale co mi to mówi? Niewiele, albo tak wiele, że w zasadzie nie wiem gdzie jestem. Dlatego przy nazwach firm, które nie kojarzą się jednoznacznie z niczym konkretnym to warto pomyśleć o rozszerzeniu, które wszystko wyjaśnia, dlatego kiedy zobaczysz nazwę EFFECTO – salon urody i stylizacji – wszystko staje się jasne! Dlatego przemyśl to jak będzie się nazywał Twój fanpage, bo to ważne i niewiele firm może sobie pozwolić, żeby wstawić nazwę własną jak np. Coca-cola, Lidl – bo wszyscy znają te marki!
Jeśli jesteś na początku swoich działań i masz pomysł na dwie nazwy, które choć zbliżone, różnią się od siebie, to możesz założyć dwa fanpage’e i zobaczyć, przetestować, która z tych dwóch nazw przypadnie odbiorcom bardziej do gustu. Potem wystarczy połączyć strony. Trzeba się tylko liczyć z tym, że strona dołączana przeniesie fanów, ale nie posty. Dlatego warto, by posty były takie same, wtedy nic nie stracisz!
Nazwę można zmienić, ale nie dzieje się to ot tak – Facebook musi tę zmianę zaakceptować. Po zmianie – na kolejną, musisz czekać 30 dni. Dlatego warto przemyśleć ją przed założeniem strony.
2. Kategoria strony – dobrze ją wybierz przy tworzeniu strony!
Najlepiej, żeby była ona najbardziej zbliżona do branży, którą się zajmujesz. Przejrzyj wnikliwie kategorie dostępne na FB i wybierz tą, która Ci najbardziej odpowiada. To nie jest ostateczne! Można ją potem zmienić, ale najlepiej jeśli wszystko będzie dobrze przygotowane od samego startu.
3. Zanim zaczniesz pracę na fanpage – cofnij jego publikację!
Zanim powstanie Twoja strona to warto cofnąć jej publikację, żeby nie była widoczna nieuzupełniona po prostu. Robi się to w ustawieniach-widoczność strony-cofnięto publikacje strony.
Można to łatwo zmienić kiedy już wstawisz kilka pierwszych postów – zrobisz wtedy dokładnie odwrotnie – zaznaczysz – Strona została opublikowana. I teraz możesz spokojnie zapraszać do siebie! Już masz trochę treści do pokazania 🙂
Póki co przejdźmy do uzupełniania fanpage’a!
4. Zdjęcie w tle – niech mówi o zawartości strony!
Często zdarza się, że wchodząc na fanpage widzę nazwę, która nijak się ma do zdjęcia w tle. Zdjęcie jest czasami nawet ładne, tylko nie niesie ze sobą żadnego przekazu dla odbiorcy. W takim przypadku możemy mówić o niewykorzystanej, sporej przestrzeni, która zamiast nas przekonywać swoim przekazem – jest zupełnie niewykorzystana, a czasami może zniechęcić. Dlatego warto zadbać o to miejsce i przygotować zdjęcie, które będzie komunikatem, będzie spójne z Tobą, z marką, którą promujesz i będzie dla odbiorcy czytelne w taki sposób jaki TY tego chcesz!
A i zdjęcie profilowe (ten mały kwadrat po lewej stronie) też warto uzupełnić zdjęciem. Najczęściej jest to logo firmy. Zdarza się, że jeśli ktoś jest twarzą swojej firmy wstawia w to miejsce swoje zdjęcie. To też jest możliwe. Jednak trzeba je uzupełnić.
5. Nazwa użytkownika – ułatwi wyszukiwanie Twojej firmy na FB.
O tym wielu właścicieli fanpage’y zapomina. O co w tym chodzi? Każdy z nas ma swój Facebookowy adres i żeby był on prosty trzeba koniecznie wprowadzić nazwę użytkownika. Znajdziesz ją w Informacjach (lewe menu). Trzeba ją wpisywać bez spacji i znaków przestankowych. Można używać dużych liter, o czym nie wiedziałam kiedy wprowadzałam swoją nazwę użytkownika. W przeglądarce po https://www.facebook.com/tyibiznes – widzisz adres, który jest krótki i ułatwia wyszukanie Twojego fanpage na FB. Nazwa użytkownika pojawia się również pod zdjęciem w tle oraz nazwą firmy po małpie – @tyibiznes.
Dopóki tego nie zrobisz to adres w przeglądarce będzie wyglądał tak:
Przyznasz, że to nie wygląda dobrze 🙂
6. Call to Action – wykorzystaj przycisk wezwanie do działania!
To jest ten niebieski button pod zdjęciem w tle (cover photo). U mnie teraz (powyższe zdjęcie) jest – Dowiedz się więcej. Możliwości jest sporo – zadzwoń, pobierz, wyślij wiadomość itd. Lista jest długa i na pewno coś z niej wybierzesz. Warto pamiętać, że można go również zmieniać. Jeśli chcesz, żeby ludzie do Ciebie dzwonili – dodaj swój numer telefonu. Jeśli chcesz żeby pisali – wpisz adres mail. Przetestuj różne opcje i w ten sposób się dowiesz, które wezwanie do działania działa dla Ciebie najlepiej. Przecież chodzi o interakcję!
7. Informacje o firmie – koniecznie uzupełnij!
Informacje o firmie znajdują się w lewym menu pod zdjęciem profilowym (logo) i nazwą użytkownika – jest tam Strona Główna i pod nią znajdziesz Informacje. Wejdź w nie i wpisz najważniejsze dla Ciebie dane. Mogą się różnić między sobą zależnie od tego jaką kategorię wybrałaś dla swojego fanpage’a. Na pewno znajdziesz opis firmy, adres mail, numer telefonu, adres strony www. To są najważniejsze dane. Jeśli jesteś firmą lokalną to dobrze jeszcze wskazać adres i ułatwić dojazd – mapka się podłączy sama. Firmy też często piszą w jakich godzinach pracują, żeby była informacja od Facebooka – teraz zamknięte. Też warto o tym wiedzieć.
Informacje są ważne nie tylko dla klientów, którzy będą nas ciekawi, ale również dla algorytmu Facebooka, który na podstawie wszystkich tych informacji będzie lepiej mógł pozycjonować Twoją stronę FB.
Wykonaj te pierwszych 7 kroków i działaj systematycznie na swojej stronie FB. To ważne. Jeśli jeszcze masz na nią swój wyjątkowy pomysł – masz szanse zbudować ciekawe miejsce na FB. I tego Ci życzę!
Jeśli jednak nadal te kwestie są dla Ciebie problematyczne – chętnie pomogę podczas konsultacji indywidualnych. Jeśli wolisz pracę grupową – zapraszam na kolejny Dzień z Facebookiem, który już 29 września! Z chęcią też poprowadzę Twój fanpage, albo będę Cię prowadziła za rękę. Zapytaj o szczegóły!