Marketing to bardzo ogromna dziedzina różnych stylów działania i możliwości. „Najkrótsza definicja marketingu (według Wikipedii) brzmi „zaspokajać potrzeby, osiągając zysk”. Dobrze rozumiany marketing to nie zestaw trików i działań doraźnych, lecz przemyślana strategia i wynikająca z niej taktyka działania, dostosowane do docelowych odbiorców, oparte na wiedzy i badaniach, osadzone mocno w realiach rynkowych.”
I idąc dalej może słyszałaś o różnych rodzajach marketingu, jak choćby: content marketing, ambient marketing, szeptany, wielopoziomowy, marki, mobilny, social media marketing i wreszcie inbound marketing. No właśnie – co to takiego jest? A mianowicie jest to sztuka bycia znalezionym w sieci oraz umiejętność odpowiedniej dystrybucji swoich treści. Co to oznacza?
Zasady inbound marketingu
- Komunikacja „wielu do wielu” – interakcja, zabranie głosu, możliwość komentowania, tworzenie i ulepszanie usług przez społeczność. Tak działa chociażby Pani Swojego Czasu. Ona tworzy, ulepsza swoje produkty dzięki społeczności jaką wokół siebie zgromadziła. De facto robi te produkty dla tej społeczności.
- Treść publikowana również poza strona www – Twoja strona jest dla Ciebie najważniejsza – i dobrze! Jednak pamiętaj, żeby publikować ją tam gdzie są Twoi potencjalni odbiorcy. Odwiedzaj te miejsca, bierz udział w dyskusji, udzielaj wywiadów, twórz gościnne wpisy. Bądź również tam, gdzie mówi się o Twojej marce, o Twoich działaniach. Monitoruj! Świetnym narzędziem do monitoringu mediów społecznościowych jest Brand24.pl
- Nie bój się wstawić link od konkurencji na swoją stronę. – Dzięki tym linkom ktoś dowie się o Twoim istnieniu. Swego czasu robiłam zestawienia ciekawych blogów, stron, na które zaglądałam. Często właściciel danej strony pisał do mnie – dziękuję Ci za zauważenie mnie. Tak budują się relacje! Sprawdź, a przekonasz się, że warto!
- Stwórz konta w serwisach społecznościowych i dystrybuuj swoje treści – tutaj nie chodzi tylko o to, żebyś była widoczna na FB, Instagramie czy Twitterze, ale również o to, żebyś zadbała o optymalizację swojej strony www pod tym kątem – ułatw czytelnikom dzielenie się Twoją treścią. Niech ikonki FB, Insta, Twittera znajdą się pod każdym Twoim artykułem. Niech dzielenie się Twoją treścią będzie łatwe. Nie zapominaj również o widgetach. To wszystko umożliwia dotarcie ze swoją treścią do szerokiego grona odbiorców.
- Nie daj o sobie zapomnieć! – Mimo tego, że masz wartościową i piękną stronę to nie wystarczy, żeby odbiorcy o Tobie pamiętali. Sama dobrze wiesz ile treści jest w internecie! To TY musisz o sobie przypominać! I nie chodzi tutaj tylko o Twój profil na serwisach społecznościowych! Pamiętaj o newsletterze – jeśli ktoś się do niego zapisał jednocześnie wyraził chęć otrzymywania od Ciebie treści również promocyjnych. W każdej chwili odbiorca może z niego zrezygnować. Dla Ciebie jest to możliwość dystrybucji swoich treści.
Podsumowując:
- załóż konta firmowe na FB, Twitterze, Google+ …. w zależności od możliwości ich prowadzenia,
- uzupełnij każdy z tych profili tak, żeby informacje o Twojej firmie były pełne. Zrób to w ciekawy sposób!
- wszystkie założone konta dokarmiaj dobrą treścią i rób to regularnie i systematycznie!
- bierz udział w dyskusjach, komentuj, odpowiadaj – interakcja jest bardzo ważna!
- udzielaj się również u innych, buduj swój zasięg i zyskuj coraz większy rozgłos.
Powodzenia! A jeśli nie czujesz tej kwestii to zapraszam Cię do konsultacji marketignowo-biznesowych, które rozjaśnią Ci wiele kwestii. Pisz do mnie: beata@tyibiznes.com.pl