Wiele z nas tworzy codziennie mnóstwo treści, która ląduje w social mediach, na blogach, na stronach www. A czy wiesz jak tworzyć angażujące treści? Takie, które przyniosą Ci wymierny efekt? Jaki efekt? Chociażby rozpoznawalność marki, zaangażowanie czytelników, a w końcu zakup Twoich produktów/usług. Ciekawa? Zapraszam!
1. Pamiętaj zawsze dla kogo tworzysz dany content.
Miej na myśli swoich odbiorców! Tutaj się kłania najważniejsza rzecz w biznesie – znalezienie swojej grupy docelowej. Musisz wiedzieć do kogo mówisz. W zależności od tego czy to jest matka, pracownik korporacji, singiel – inaczej się do nich zwracasz. Dlatego tak ważne jest określenie grupy docelowej, bo wszystkie działania jakie później podejmiesz będą z tym związane.
2. Dostarczaj ciekawych informacji z Twojej branży.
Pamiętaj, że tylko ciekawe informacje przykują uwagę odbiorców. Im bardziej będą unikatowe i na czasie tym lepiej. Możesz publikować nowinki technologiczne, statystyki, case study. Tylko pamiętaj, że powinny one być związane z Twoją branżą!
3. Dawaj wartość!
Nie twórz tekstu tylko pod „wyszukiwarki”. Napisz tekst, z którego odbiorcy dowiedzą się coś wartościowego i przydatnego dla nich. Takie treści, które dodatkowo są ponadczasowe (tzw. ever green) będą miały szansę na udostępniania, a to bardzo cenne przy zdobywaniu nowych czytelników.
4. Uważaj na zbyt długie treści!
Nie wszędzie się sprawdzają! Są fanpage’e np. wydawnictw, które mogą sobie na to pozwolić, bo tam jest mowa o książkach i wchodzą na nie osoby tym zainteresowane. Jednak w większości przypadków coraz mniej czytamy i może się zdarzyć, że Twoja wartościowa treść jest za długa, żeby w ogóle została przeczytana, a tego lepiej uniknąć (TLDR – ang. too long didn’t read).
5. Zadbaj o to żeby czytelnik mógł w prosty sposób udostępnić Twoje treści.
Wstaw na swojej stronie www (jeśli jest zrobiona na Word Pressie) jedną z dostępnych wtyczek do udostępniania treści w social mediach. Powinny się znaleźć pod każdym tekstem, żeby udostępnianie w różnych mediach było na wyciągnięcie palca 🙂
6. Publikuj w Google +
Ta platforma nie jest tak popularna jak FB, ale treści tam zamieszczane są faworyzowane przez wyszukiwarkę Google, więc warto o tym pamiętać, co wpływa na ich pozycjonowanie. Może to być taka sama treść jak na Facebooku. To jedyny przypadek, gdzie to dopuszczalne!
7. Zadbaj o jakość!
Skup się na wysokiej jakości swojego contentu. Jak sobie z tym poradzić – zacznij od dobrego reaserchu treści. Możesz sama tworzyć swój „przegląd prasy” np. używając strony TheOldReader. Tu znajdziesz inspirację i wiedzę do stworzenia dobrego artykułu na bloga i nie tylko. Druga bardzo ważna kwestia to zadbanie o wygląd graficzny merytorycznego contentu. Twoje posty/wpisy powinny być po prostu atrakcyjne wizualnie!
Wisienką na torcie tych wszystkich zasad są emocje. Zadbaj również o to, żeby one się pojawiły u odbiorcy kiedy czyta Twój post, artykuł, case study. One są największym motorem do działań wszelkich, one też pomagają złapać uwagę odbiorcy.
I jeszcze na koniec mały bonusik informacyjny!
Wiadomo, że dobre jakościowo treści zabierają czas, dlatego warto pamiętać, że content ponadczasowy można udostępniać ponownie po upływie jakiegoś czasu w zależności od platform, np. na Facebooku możesz to robić po 3 miesiącach. Możesz też zmienić formę treści i ją redystrybuować jako video np, wtedy możesz to zrobić w krótszym czasie. Video, które bardzo chętnie oglądamy – może Ci przysporzyć nowych „fanów”, bo już nie czytelników. 🙂 Zatem nie musisz cały czas produkować nowych treści, grunt, żeby to co tworzysz miało wartość i było wysokiej jakości!
A Ty na co stawiasz budując swój content?
A może coś jeszcze do tego dodasz – pisz w komentarzu!