Przewodnik po narzędziach Google – #1

| |

Facebook, Instagram Stories, a teraz Google. Przyglądam się temu od jakiegoś czasu. Dokształcam się cały czas. Słyszę o coraz to nowych możliwościach. Dzielę się tą wiedzą, bo wiem, że małym firmom trudno od wszystkiego mieć specjalistów. W czym Ci pomogą te narzędzia? Dzięki nim będziesz mogła poznać swoją grupę docelową jeszcze lepiej! Oto pierwsza porcja:)

Na rynku znajdziecie sporo narzędzi do pozyskania informacji o grupie docelowej i otoczeniu rynkowym. Te informacje z pewnością ułatwią Ci działania. Znajdziesz gratisowe i płatne narzędzia. Przedstawię Ci teraz te, z których warto skorzystać.

GOOGLE TRENDS

Narzędzie do sprawdzania popularności fraz kluczowych i tematów. Wchodząc tam zobaczysz: czy poszczególne, interesujące Cię zapytania, mają tendencję zwyżkową czy spadkową, czy są wyszukiwane sezonowo, czy stale, jak to wygląda na świecie – może to być interesujące jeśli prowadzisz firmę międzynarodową.

Wprowadź słowa oddzielone przecinkami/ frazę (np. Instagram ) a zobaczysz taki wykres jak ten poniżej. Możesz sobie ustawić na nim jaki okres Cię interesuje i jakie państwo na świecie. To samo dotyczy trendów w wyszukiwarce grafiki czy wiadomości (rozwijane menu w Wyszukiwarka Google). GT pokazuje trendy dla fraz, które Cię interesują.

Świetne narzędzie do odkrycia aktualnych trendów, które możesz wykorzystać do pozyskania nowych klientów, albo przygotowanie ciekawej akcji/promocji/konkursu dla swojej grupy docelowej.

google trends

GOOGLE CORRELATE

Umożliwia sprawdzenie czy dane frazy kluczowe są skorelowane z innymi. Dzięki temu narzędziu dowiesz się, które słowa kluczowe są najbardziej skorelowane z Twoimi słowami. Dlatego GC służy do odkrycia nowych  lub zamiennych słów kluczowych. Działa ono odwrotnie do GT – GC umożliwia wskazanie fraz o podobnych trendach do podanych w analizie. Narzędzie jest dostępne z panelu Google Trends. To narzędzie dla mnie też jest nowe i, tak jak ze wszystkim, trzeba posiedzieć, popróbować. Narzędzie jest w języku angielskim.

GOOGLE CONSUMER BAROMETER

Narzędzie w języku angielskim. Kryje w sobie wiedzę dotyczącą zachowania internautów na rynku polskim, jak i zagranicznym. Otrzymasz dane zgodne z Twoimi potrzebami związanymi z wiekiem, płcią, średnim dochodem i rodzaju urządzenia, z którego korzysta użytkownik.  Dowiesz się z niego jak ludzie korzystają z internetu, do czego go wykorzystują w poszczególnych krajach. Poznasz ich motywy zakupowe, ilu z nich szuka informacji w sieci przed zakupami, ile produktów czy marek zazwyczaj porównują. To co jeszcze ważne zyskasz wiedzę na temat urządzeń, z których korzystają do poszczególnych czynności i jak dużo czasu na to poświęcają. Są to świetne informację mogące być wyjściową do analizy ogólnej Twojej grupy docelowej.

google barometer

Ale to jeszcze nie koniec. Jednak najważniejsze, żebyś spróbowała wejść i zapoznać się z tymi zanim przejdziemy do kolejnych:) Wtedy kolejne informacje będą bardziej przydatne, bo wiedza bez działania nic nie wnosi.


Artykuł powstał również w oparciu o magazyn Marketer+. Możesz skorzystać z 15% zniżki na  jego zakup – warto!

Kod rabatowy to – kod „bt15”, daje 15% rabat na zakup dowolnej prenumeraty na https://sklep.marketerplus.pl/kategoria/prenumeraty, Korzystaj!

Poprzednie

Instagram&Stories – co to jest i jak działa?

Kobiety Przedsiębiorcze – Barbara Chwesiuk – Bialcon, Rabarbar i Cieleśnica

Dalej