Facebook, Instagram Stories, a teraz Google. Przyglądam się temu od jakiegoś czasu. Dokształcam się cały czas. Słyszę o coraz to nowych możliwościach. Dzielę się tą wiedzą, bo wiem, że małym firmom trudno od wszystkiego mieć specjalistów. W czym Ci pomogą te narzędzia? Dzięki nim będziesz mogła poznać swoją grupę docelową jeszcze lepiej! Oto pierwsza porcja:)
Na rynku znajdziecie sporo narzędzi do pozyskania informacji o grupie docelowej i otoczeniu rynkowym. Te informacje z pewnością ułatwią Ci działania. Znajdziesz gratisowe i płatne narzędzia. Przedstawię Ci teraz te, z których warto skorzystać.
Narzędzie do sprawdzania popularności fraz kluczowych i tematów. Wchodząc tam zobaczysz: czy poszczególne, interesujące Cię zapytania, mają tendencję zwyżkową czy spadkową, czy są wyszukiwane sezonowo, czy stale, jak to wygląda na świecie – może to być interesujące jeśli prowadzisz firmę międzynarodową.
Wprowadź słowa oddzielone przecinkami/ frazę (np. Instagram ) a zobaczysz taki wykres jak ten poniżej. Możesz sobie ustawić na nim jaki okres Cię interesuje i jakie państwo na świecie. To samo dotyczy trendów w wyszukiwarce grafiki czy wiadomości (rozwijane menu w Wyszukiwarka Google). GT pokazuje trendy dla fraz, które Cię interesują.
Świetne narzędzie do odkrycia aktualnych trendów, które możesz wykorzystać do pozyskania nowych klientów, albo przygotowanie ciekawej akcji/promocji/konkursu dla swojej grupy docelowej.
Umożliwia sprawdzenie czy dane frazy kluczowe są skorelowane z innymi. Dzięki temu narzędziu dowiesz się, które słowa kluczowe są najbardziej skorelowane z Twoimi słowami. Dlatego GC służy do odkrycia nowych lub zamiennych słów kluczowych. Działa ono odwrotnie do GT – GC umożliwia wskazanie fraz o podobnych trendach do podanych w analizie. Narzędzie jest dostępne z panelu Google Trends. To narzędzie dla mnie też jest nowe i, tak jak ze wszystkim, trzeba posiedzieć, popróbować. Narzędzie jest w języku angielskim.
Narzędzie w języku angielskim. Kryje w sobie wiedzę dotyczącą zachowania internautów na rynku polskim, jak i zagranicznym. Otrzymasz dane zgodne z Twoimi potrzebami związanymi z wiekiem, płcią, średnim dochodem i rodzaju urządzenia, z którego korzysta użytkownik. Dowiesz się z niego jak ludzie korzystają z internetu, do czego go wykorzystują w poszczególnych krajach. Poznasz ich motywy zakupowe, ilu z nich szuka informacji w sieci przed zakupami, ile produktów czy marek zazwyczaj porównują. To co jeszcze ważne zyskasz wiedzę na temat urządzeń, z których korzystają do poszczególnych czynności i jak dużo czasu na to poświęcają. Są to świetne informację mogące być wyjściową do analizy ogólnej Twojej grupy docelowej.
Ale to jeszcze nie koniec. Jednak najważniejsze, żebyś spróbowała wejść i zapoznać się z tymi zanim przejdziemy do kolejnych:) Wtedy kolejne informacje będą bardziej przydatne, bo wiedza bez działania nic nie wnosi.
Artykuł powstał również w oparciu o magazyn Marketer+. Możesz skorzystać z 15% zniżki na jego zakup – warto!