Liderka Biznesu – kim ona jest?

| | ,

Kilka słów po Sympozjum Liderka Biznesu od Joli Christol, Prezes Fundacji Biznes to Sztuka, która spisała wiedzę z wydarzenia, a ja pozwoliłam sobie ją uzupełnić. 

Liderka Biznesu odbyła się z rozmachem w Hotelu Westin. Szyku nadał sposób ułożenia sali – były duże stoły, które sprzyjały rozmowom i wymianie kontaktów.

Pierwszym prelegentem był Ryszard Chmura – prezes zarządu BNI Polska, wskazał znaczenie panowania rekomendacji, z których to pochodzi 65% biznesów! Zaś co trzeci biznes z rekomendacji kończy się podpisaniem umowy. Jeśli stworzyliśmy już model biznesowy, który działa to potrzebujemy klientów lub wspólników. A gdzie ich znaleźć? Najlepiej przez rekomendacje. 98% przedsiębiorców uważa, że rekomendacje są potrzebne, a tylko 3% rezerwuje na to swój czas i budżet. A rekomendacje to nic innego jak polecenie nas przez znajomych, którzy umawiają dla nas spotkanie z ludźmi, którzy mogą być zainteresowani współpracą z nami. Tyle, że wcześniej trzeba mieć z osobami, które nas polecają, solidne relacje. Zaś networking to najszybsza forma poznawania ludzi, co jest wyjściową do budowania relacji. Jeśli więc chcesz mieć 20% klientów z rekomendacji to powininnaś poświęcić 20% swojego czasu na rekomendacje.

Liderka Biznesu 24.06.2016

Drugą prelegentką była Dorota Mastalska z Areny biznesu, która uczyła nas prowadzenia rozmów networkingowych. W rozmowach tych powinniśmy umieć krótko i skutecznie (żeby zostać zapamiętanym) przedstawić siebie i swoja firmę. Wypowiedź zaczynamy od wskazania nazwy firmy, następnie mówimy czym się zajmujemy (maksymalnie 2-3 główne rzeczy). Potem mówimy jakie problemy rozwiązujemy i jakie korzyści  partner, z którym rozmawiam odniesie ze współpracy ze mną. Warto też wspomnieć jakie mamy kontakty w biznesie i jakiego kontaktu ja szukam. Na koniec, koniecznie, powtarzamy imię i nazwisko i nazwę firmy.

Liderka Biznesu 24.06.2016

Nie zabrakło też właścicielki salonów depilacji Time for Wax, Izy Makosz, która ma  aktualnie  7 salonów w Warszawie i 2 w Trójmieście. Z pasją kręci stale nowe odcinki Time for Business TV. Dała kilka wskazówek dotyczących biznesu:

1. Trzeba mieć wizje swojego teamu i swojej roli. Jest to bardzo ważne, bo wizja pozwoli nam sprecyzować jakich ludzi naprawdę potrzebujemy do współpracy. Ludzi, ich osobowości i wartości nie zmienisz, natomiast kompetencje mogą oni nabyć w trakcie pracy u Ciebie.

2. Nie daj się ponieść emocjom. Otwórz się na drugiego człowieka, na jego potrzeby i słuchaj… Dzięki temu będziesz wiedzieć co dla Twoich pracowników jest  ważne, co by w firmie zmienili, jak by ją udoskonalili.

3. Rekrutuj wyjątkowo. Ludzie chcą oryginalnych ogłoszeń. Niepowtarzalnych i zaskakujących. Jeśli ogłoszenie przygotujesz samodzielnie, włożysz w nie swoje emocje, to znajdziesz  wyjątkowych ludzi, którzy będą dzielić te emocje z Tobą. Pamiętaj, to TY podejmujesz decyzję z kim chcesz współpracować!

4. Skup się na ludziach, nie na sobie. Stwórz atmosferę, w której będą się dobrze czuli i pozytywnie o sobie myśleli.

5. Wymagaj, ale i ucz. Rozwijaj najlepszych. Dawaj szansę, ale kiedy trzeba umiej też zwolnić. Ale tak, by człowiek zwalniany odchodził z firmy z godnością.

6. Podnoś swoje kompetencje, obserwuj, słuchaj, rozmawiaj.

7. Pytaj i bądź przygotowana na feedback. Spraw, żeby i ci najmniej odważni mieli okazję się wypowiedzieć.

8. Nie bój się krytyki. Jeśli dzwonisz do klientów i pytasz czy są zadowoleni, to musisz być przygotowana na krytykę.

9. Pokaż jak dbasz o ludzi, jak się razem bawicie na wyjazdach.

10. Poznaj pasje, talenty swoich pracowników – mogą się okazać bardzo użyteczne.

Liderka Biznesu 24.06.2016

Robert Jasiński opowiedział nam o kulturze sukcesu, o porażkach i kryzysie. Ponieważ sam wiele  w życiu przeszedł dobrze wie, że w życiu są upadki i wzloty. Tyle, że wszyscy chcą się szkolić w przywództwie a o porażkach i kryzysie nikt nie chce słuchać. A porażka jest wtedy gdy rezultat nie jest zgodny z naszym planem. Zdarza się każdemu. Bardzo dobrze osadzone w realiach wystąpienie. Kilka najciekawszych spostrzeżeń prelegenta:

1. Jak rozumiesz swój sukces? Czy analizujesz projekty zakończone sukcesem?

2. Jak radzisz sobie z porażką? Ludzie nastawieni na stałość mają problemy z radzeniem sobie z porażką. Jeśli zaś nastawieni są na rozwój, porażka jest jednym z elementów nauki i zbierania doświadczeń.

3. Jak radzisz sobie z kryzysem? – wydarzeniem, które przychodzi z zewnątrz? Czy umiesz zauważyć różnicę między sytuacją a percepcją sytuacji? Skoncentruj się na tym, nad czym masz kontrolę.

Najsmutniejsze jest to, że żyjemy w świecie pozorów i kreujemy swój wizerunek na wyrost. Dlaczego? Bo mamy presję na sukces, który trzeba odnieść. Czy na pewno?

Liderka Biznesu 24.06.2016

Następnie Tomasz Słodki  (Tomasz Słodki Live) poprowadził panel, w którym o swoim spojrzeniu na biznes, sukcesach i porażkach wypowiedziały się trzy panie:  Anna Hejka, Hejka Capital Group, Agnieszka Zembrzycka, Booksy, Beata Detloff,  DrBeataDetloff.

Opowiedziały o znaczeniu pozytywnej wizualizacji, o której przeczytasz w książce „Sekret”. O tym jak wielkie znaczenie ma siła przyciągania dzięki pozytywnemu nastawieniu oraz wsparciu działaniem. Wszystko zależy od nas, od naszego spojrzenia na sytuacje. Przegrani to ci, którzy poddają się przed zwycięstwem. Przykładowo kryzys to coś co jest w naszej głowie i wyrośnie w niej do takich rozmiarów, do jakich mu pozwolimy. Nie ma takich sytuacji, których nie da się przeżyć, zaś w sytuacjach kryzysowych ważnym jest jakimi ludźmi się otaczamy. Warto więc dobierać sobie osoby, które mają takie same wartości, spojrzenie na życie, wyzwania. Trzeba być liderem, ale też trzeba umieć delegować. Wybierać mądrych współpracowników i rozwijać ich. Firmy, w których jest dobra atmosfera mają lepsze wyniki finansowe 🙂

Liderka Biznesu 24.06.2016

Tuż po przerwie lunchowej wystąpiła Anna Szubert i fascynująco opowiedziała o  fascynatorach, które oddziałują na ludzi. Na pewno wiesz, że ludzi fascynuje seks, władza, pieniądze. Jednak to nie wszystko. Fascynuje nas występność, rozpusta, tajemnica, prestiż, ale również stałość. To tylko niektóre, ale bardzo ważne fascynatory ludzkości. To, że coś nas fascynuje nie oznacza, że chcemy to robić, chcemy być w tym miejscu, ale lubimy o tym mówić, obserwować. Osoby, które emanują tymi fascynatorami – pociągają nas, interesują, chętnie o nich słuchamy, czytamy. Dlatego tak duże znaczenie ma zastanowienie się – czym fascynujesz? Jakie są Twoje fascynatory? Nie znasz ich? Odnajdź je koniecznie! Bez tej wiedzy budowanie marki własnej nie będzie możliwe. Ba, nie tylko budowanie marki własnej, ale również komunikacja jest na nich oparta! Komunikacja, która porywa, albo znika niezauważona.  Jaką Ty chcesz tworzyć markę osobistą i jej komunikację?

Liderka Biznesu 24.06.2016

Robert Krool był następnym prelegentem i podpowiedział nam jak powinno się kształcić przyszłe elity i nas samych. Zajął się również tematem uważności. Warto zadać sobie kilka pytań, żeby stwierdzić jak to jest z tą moją uważnością. Np. – Na ile wiem/czuję na jakim etapie życia jestem? Jak czuję się  w  swoim ciele? Jak oceniam mój kontakt z rzeczywistością? Czy mam wiedzę jak się wzmocnić w trudnych sytuacjach? Na ile umiem wzmocnić innych w trudnych sytuacjach? Jak odróżnić wiedzę od poglądów?

Opowiedział też o trudnych rozmowach, wchodzeniu w role, angażowaniu innych, ustalaniu granic oraz o logice strategii i decyzji.

To co było dla mnie bardzo smutne to wnioski jakie płyną z naszego systemu edukacji – nie uczy się nas myślenia i wyciągania wniosków. Nadal uczy się dzieci odtwórczego działania. Nie widać żadnych zmian na horyzoncie…

Liderka Biznesu 24.06.2016

Wszyscy byli zainteresowani wystąpieniem Omeny Mensah. Opowiedziała o marce osobistej. Jak ważne jest pierwsze wrażenie i to jak wyglądamy. Mimo uczenia nas, że nie szata zdobi człowieka niestety ta szata i nasz wygląd to pierwsze co widzimy zanim poznamy daną osobę. Dlatego trzeba umieć się ubrać zgodnie z okazją, porą dnia, miejscem. To ma znaczenie i warto pamiętać, że nigdy nie będziesz miał drugiej szansy by zrobić dobre pierwsze wrażenie.

Omena zaprosiła nas również do zapoznania się z jej Fundacją Omenaa, która chce zbudować szkołę dla dzieci w Nigerii. Można kupić koszulkę, którą ona miała podczas wystąpienia i wspomóc Fundację w taki sposób.

Liderka Biznesu 24.06.2016

Na koniec wystąpił Tomasz Sidewicz, który przybliżył nam temat – Zaawansowane negocjacje – czy ta sztuka jest dla każdego?  Złote zasady negocjacji według prelegenta:

1. W czasie negocjacji trzeba myśleć co się mówi, a nie mówić co się myśli!

2. Nie ma prawd wykutych w skale – oczekuj nieoczekiwanego!

Nasze życie to ciągłe negocjacje. Czym więc one są? Negocjacje to sztuka załatwiania interesów.  Są wielotorową grą „coś za coś”, podczas których główną walutą  są wzajemne ustępstwa. Czasami prowadzimy tzw. „twarde” negocjacje. Warto wiedzieć, że nie mają one prowadzić do wykończenia przeciwnika, ale do doprowadzenia do satysfakcjonującego obie strony porozumienia.

Skąd się biorą porażki w negocjacjach? Z braku przygotowania.

A dlaczego tak mało ludzi odnosi sukces w biznesie? Bo biznes plan „jakoś to będzie” nie zadziałał 🙂

Ale zanim zaczniemy grę cenową warto najpierw sprawdzić rynek i czy to co oferujemy ma przełożenie na ten rynek, czy jesteśmy gotowi, by na rynku zaistnieć i co nas motywuje do działania. Bo od naszej motywacji i postawy zależy sukces w negocjacjach. Pamiętaj, że w biznesie nie dostajesz tego na co zasługujesz, ale to co potrafisz wynegocjować. A w negocjacjach wygrywa ten, kto jest bardziej odporny na stres.

Na końcu sympozjum mieliśmy czas na networking podczas kolejnej Wielkiej Wymiany Kontaktów.

Zdjęcia wykonane przez Aparatywni i Flash.

Poprzednie

Po co nam social media w biznesie?

Jak pomóc swojej urodzie? – automasaż twarzy

Dalej