Jakie znaczenie mają kolory w budowaniu marki?

| | ,

Kolory otaczają nas z każdej strony. Najpiękniejsze są kolory natury. My, czyli ludzie, odwzorowaliśmy je najlepiej jak to było możliwe i powstały palety barw, z których korzystamy na co dzień. Kiedyś interesowało mnie jedynie to co kolory, w które się ubieram, mówią o mnie. Jednak dziś wiem, że kolor ma znaczenie również w komunikacji marketingowej czy brandingu. 

Przyjrzałam się tematowi i warto pamiętać, że kolory budzą emocje, że kontrasty są bardzo ważne i że wybór koloru do logo jest kluczowy, bo on sam w sobie będzie mówił o Twojej firmie. Dlatego przed przystąpieniem do tworzenia logo trzeba znać odpowiedz na podstawowe pytania:

1.Jaka jest Twoja misja, wizja, cele?

Jeśli wiesz co jest Twoją misją możesz kluczowe przesłania zawrzeć w kolorze logo.

2.Jaki jest Twój klient idealny? Jaka jest Twoja grupa docelowa?

Dlaczego? Bo jeśli kierujesz swój produkt do kobiet to możesz użyć np. koloru różowego, fuksji, fioletu. A jeśli masz biznes związany z finansami to dobrze jeśli użyjesz niebieskiego, bo wzbudza zaufanie.

3.Czy klient patrzący na logo będzie wiedział, że Twój produkt jest dla niego?

Obok nazwy firmy kolor jest drugim, bardzo ważnym elementem tworzenia logo. Czy nazwa i kolor, kształt logo wizualizuje dobrze to co chcesz pokazać? Przemyśl to zanim zlecisz grafikowi tworzenie logo.


Co wyrażają kolory?

1

I druga paleta barw:

kolory2a

Natomiast sama wiedza o poszczególnych barwach to jeszcze nie wszystko. Warto wiedzieć jak je łączyć, które do siebie pasują, a które nie.  I tak wpadłam na ciekawą stronę, na której znajdziecie sporo inspiracji kolorystycznych, a mianowicie: ColourLovers.com. Znajdziecie tam najbardziej pasujące do siebie kolory w paletach. Kolory podane są w HEX i RGB, ale znajdziecie bez problemu konwertery koloru w internecie.

A na Pictaculous.com  możecie odkryć kolory zdjęcia, które Was interesuje. Wczytujecie zdjecie, a program wyrzuci informację o kolorach, które ono zawiera. Może się przydać.

Baw się kolorem i wyrażaj nim to co chcesz komunikować klientom!

Poprzednie

7 błędów popełnianych w socjalach

Rozwój osobisty w 6 krokach

Dalej