Kobiety Przedsiębiorcze – Elwira Urbańczyk – MAKE BREAK

| |

Elwirę poznałam na jednym ze spotkań networkingowych. Porozmawiałyśmy dłuższą chwilę o  podróżowaniu  i usłudze travel concierge, która jest coraz bardziej znana i doceniana przez klientów. Masz wymarzony kierunek, chcesz obejrzeć niestandardowe miejsca, których nie oferują biura podróży – udaj się do MAKE BREAK i uszyj swoją podróż na miarę! Zapraszam, poznajcie Elwirę!

 

Beata: Jak znalazłaś pomysł na biznes, który dziś prowadzisz?

Elwira: Niewątpliwie mogę stwierdzić, że mój pomysł na biznes powstał z pasji. Po jednej ze swoich podróży zaczęłam się zastanawiać nad tym co mogłabym zrobić, aby połączyć swoją pasję z pracą? Jak mogę wykorzystać nabyte przeze mnie doświadczenie, aby zrobić z tego biznes? Podzieliłam się wówczas tymi przemyśleniami z jedną życzliwą mi osobą, która wtedy powiedziała: „Ty wiesz co chcesz robić w życiu, tylko jeszcze nie sprecyzowałaś sobie tego dokładnie, ale na pewno wymyślisz jak połączyć swoją pasję do podróży ze swoją przyszłością”. Zaczęłam się wtedy coraz częściej nad tym zastanawiać, aż pewnego dnia dosłownie obudziłam się z myślą: skoro sama przygotowuje sobie każdy mój wyjazd od a do z, to mogę przygotowywać tak samo wyjazdy innym osobom, wykorzystując przy tym swoje aktualne doświadczenie i nawiązane kontakty! W taki właśnie sposób powstał pomysł na zbudowanie marki MAKE BREAK Podróże na miarę marzeń, w ramach której aktualnie oferujemy bogaty zakres usług concierge, w tym m.in.:

przygotowanie szczegółowego planu podróży

doradztwo w zakresie optymalizacji budżetu

wyszukiwanie promocji lotniczych i hotelowych, sprawdzonych miejscowych agencji turystycznych

pomoc w zakresie rezerwacji wszystkich niezbędnych przelotów i noclegów

Beata: Czy sama dużo podróżujesz? Jakie kraje zwiedziłaś?

Elwira: Tak, sama staram się podróżować tak często jak tylko pozwala mi na to czas. Mogę powiedzieć, że podróżowanie to po prostu moje życie. Jestem wyznawcą teorii, że podróże to jedyna rzecz, za którą płacimy, a która jednocześnie nas wzbogaca. Do tej teorii dołączyłabym jeszcze książki. Do tej pory odwiedziłam 4 z 7 kontynentów. Praktycznie na każdym z nich zobaczyłam po kilka krajów. Byłam m.in. w Kenii, Tajlandii, Indonezji, Chinach, Peru, Chile, czy na Kubie. Jeżeli chodzi o bliższe destynacje to miałam okazję podróżować m.in. po Hiszpanii, Maroku, Grecji, Włoszech, Węgrzech czy Wielkiej Brytanii.

8728714677_86534e29b2_o

Beata: Jakie były początki Twojego biznesu? Od czego zaczynałaś?

Elwira: Miałam szczęście biorąc udział w programie, organizowanym przez jedną z fundacji, który miał na celu przygotowanie kobiet do prowadzenia własnej firmy. W programie otrzymałam cenne rady, wsparcie mentorki, różnego rodzaju szkolenia, możliwość promocji własnego biznesu. Uważam, że było to bardzo pomocne dla osoby, która dopiero wchodzi w świat własnego biznesu 🙂 Mentorka pomagała mi w tworzeniu pierwszego biznes planu, pokazała mi różnego rodzaju sposoby działania.

Beata: A jakie były największe wyzwania?

Elwira: Jak na razie największym dla mnie wyzwaniem było znalezienie nazwy dla mojej firmy. Bardzo długo nad nią myślałam, miała być prosta, łatwa do zapamiętania, krótka i oczywiście jednocześnie nawiązująca do usług, które oferuje. Przyznam, że nie było to łatwe. W tej kwestii zasięgałam rady wielu osób. Efektem była inna nazwa niż ta, której używam dziś  – MAKE BREAK. Nie odpowiadała mi  ona do końca i znalazłam MAKE BREAK! Mam nadzieję, że efekt końcowy moich zmagań spełnił wszystkie wymienione przeze mnie założenia. Oczywiście stawiam sobie nadal kolejne wyzwania. Aktualnie pracuję nad wzmocnieniem promocji mojej marki oraz uświadamianiem klientów czym są usługi travel concierge i czym się one różnią od ofert tradycyjnych biur podróży. SONY DSC

Beata: Czy miałaś wsparcie najbliższych?

Elwira: Tak, mogę powiedzieć, że mogłam i mogę nadal liczyć na wsparcie bliskich mi osób. Oni również motywują mnie do dalszych działań i starań. Nigdy od nikogo nie usłyszałam – „niepotrzebnie się tym zajmujesz” czy „nie ma to sensu, nie ma to przyszłości”, a to także uważam za bardzo cenne.

Beata: Co było dla Ciebie motywatorem do dalszych działań?

Elwira: Niewątpliwie pasja, która cały czas we mnie jest i motywuje mnie nieustannie do dalszych działań związanych z budowaniem mojej marki, dążeniem do wyznaczonego celu 🙂 Potrzebuje nieustannego rozwoju, a własne przedsięwzięcie niewątpliwie jest takim rozwojem i to na wielu nieznanych wcześniej płaszczyznach. Wiele rzeczy jest nowych, przez dużo procesów trzeba przejść po raz pierwszy, a później je jeszcze modyfikować. Ta chęć rozwoju nakręca mnie do dalszego działania. Również ogromnym motywatorem do podejmowania dalszej pracy są dla mnie opinie moich klientów, a także polecanie przez nich moich usług innym osobom:)  Jest to dla mnie niezmiernie istotne!

31

Beata: Opowiedz nam o tym co sprawia, że klienci przychodzą do Ciebie z prośbą o pomoc przy organizowaniu podróży?

Elwira: Zgłaszają się do mnie klienci, którym zależy na  spersonalizowanym wyjeździe, dostosowanym do ich potrzeb. Są to osoby, które nie chcą jechać na wyjazd z tradycyjnym biurem podróży, oferującym swoim klientom już ustalony, niezmienny plan wyjazdu. Trafiają do mnie klienci, którzy zdecydowali się na samodzielny wyjazd, ale potrzebują jeszcze szczegółowego planu podróży, pomocy w znalezieniu najtańszego połączenia lotniczego, noclegów, transferów itp. Nie każdy musi wiedzieć gdzie i jak szukać tych wszystkich informacji. Nie każdy też ma na to czas. Osoby te są świadome tego, że wyjazd, który dla nich zorganizuję  będzie zdecydowanie tańszą alternatywą niż podróż w to samo miejsce z biurem podróży. W niektórych przypadkach ta różnica może wynieść nawet 40% – 50% ceny oferowanej przez tradycyjne biuro podróży. To sporo!

Beata: Przychodzę do Ciebie, bo chcę pojechać na egzotyczną wyspę – co mi zaoferujesz? Jak dowiadujesz się czego klientowi potrzeba? Czy zawsze trafiasz w gusta klientów?

Elwira: Na początek zapytałabym Cię o to, czy wiesz do jakiego kraju chciałabyś się wybrać? Jeżeli tak, to czy wiesz coś o tym kraju i czy masz listę miejsc, które na pewno chciałabyś tam zobaczyć? Zapytałabym także o to, jakie są Twoje zainteresowania podczas podróży? Czy wolisz odpoczywać na plaży, czy wolisz zwiedzać, spędzać czas aktywnie? Czy lubisz kontakt z naturą, czy interesują Cię popularne atrakcje turystyczne? Jaki sposób podróżowania preferujesz: budżetowy czy raczej nie martwisz się budżetem kiedy wyjeżdżasz na urlop? Jeżeli masz z góry ustalony budżet na planowany wyjazd i jeżeli go mogę poznać to również ułatwi to proces przygotowywania całego planu. Oczywiście potrzebuję również informacji w jakim terminie chcesz się wybrać w podróż, czy termin jest elastyczny oraz na jak długo? Zatem aby poznać potrzeby mojego klienta staram się zadać mu jak najwięcej pytań. Czasami klienci sami określają to czego potrzebują, co lubią, ponieważ wiedzą, że przygotowywana oferta jest ofertą wyłącznie dla nich i ma za zadanie spełnić ich oczekiwania. Im więcej ustalę z klientem na samym początku, tym sprawniej pójdzie przygotowanie całości. Z uwagi na to, że każda oferta jest przygotowywana z uwzględnieniem spersonalizowanych potrzeb danego klienta, nie mam problemu z trafieniem w jego gusta. Podstawą jest tylko szczegółowe określenie tych potrzeb;)

066

Beata: Jakie szczególne zamówienie miałaś? 

Elwira: Nie ma zamówień, które można byłoby rozpatrywać w kategorii szczególnych bądź, które byłyby nie do zrealizowania. Zdarzają się takie, na które trzeba poświęcić trochę więcej czasu niż standardowo, ale nie ma rzeczy niemożliwych. Usługa mojej firmy, czyli usługa travel concierge, wychodzi właśnie naprzeciw niestandardowym oczekiwaniom klientów. Jesteśmy dla tych osób, które chcą wyjechać na wyjazd nieszablonowy, przygotowany specjalnie dla nich i uwzględniający ich indywidualne potrzeby!  Takich klientów zapraszam do MAKE BREAK 🙂

Beata: Czy zdarzyło Ci się odmówić realizacji zlecenia? Jeśli tak to dlaczego?

Elwira: Nie, nigdy nie zdarzyło mi się nie przyjąć jakiegoś zlecenia. Myślę, że z tego względu, iż nie ma wyjazdu, którego nie bylibyśmy w stanie przygotować. Wszystko jest kwestią  czasu.

096

Beata: Czy dziś Twój biznes jest dochodowy?

Elwira: Prowadzę działalność od początku 2015 roku i cały czas pracuję nad dalszym jej rozwojem, co również oznacza inwestowanie w nią, nie tylko czasu, pracy, ale i środków finansowych. Ale już na tym etapie działalności, mogę powiedzieć, że mój biznes jest dochodowy. Oczywiście jeszcze długa droga przede mną, jednak, gdy widzę rezultaty mojej  pracy mam motywację do dalszego działania!

Beata: Jak znajdujesz klientów? Czy klienci do Ciebie wracają?

Elwira: Klientów można znaleźć nawet w najmiej oczekiwanym momencie i miejscu. Niedawno  podczas jednej z podróży, w samolocie nawiązałam znajomość z  pasażerami siedzącymi obok mnie. Od słowa do słowa, poznałam ich potrzeby w luźnej rozmowie i  opowiedziałam o tym co mogę dla nich zrobić i zgodnie stwierdzili, że moje usługi są właśnie tym czego szukali! Klientów szukam również na branżowych forach internetowych, targach, różnych spotkaniach, nie tylko biznesowych, bądź na konferencjach. Część klientów trafia do mnie z polecenia, co jest bardzo dla mnie cenne i ważne!

8643045248_c4db5b7c28_o

Beata: Jak się reklamujesz?

Elwira: Najefektywniej reklamuję się podczas kontaktu indywidualnego z klientem – face to face. Poza spotkaniami jesteśmy obecni we wszelkie serwisach społecznościowych – jesteśmy na Facebook, Twitterze, Google+. Tam informujemy o promocjach lotniczych bądź ciekawostkach z różnych stron świata. Pojawiamy się również na targach branżowych. Nasze materiały reklamowe można znaleźć także w miejscach niezwiązanych bezpośrednio z branżą, np. w salonach kosmetyczno-fryzjerskich.

Beata: Co daje Ci największą satysfakcję?

Elwira: Największą satysfakcję daje mi zadowolenie moich klientów z moich usług. Często mi  dziękują mi za przygotowanie świetnego wyjazdu. Cieszę się kiedy wracają do mnie przy planowaniu kolejnych podróży i kiedy polecają moje usługi innym:)  Jestem bardzo zadowolona, gdy słyszę od nich, że są zadowoleni ze skorzystania z moich usług, bo mogli dzięki temu zaoszczędzić pieniądze na kolejny wyjazd, a i podróż była o wiele ciekawsza, niż z tradycyjnym biurem podróży!

Beata: Gdybyś mogła doradzić kobietom marzącym o własnej działalności to co byś im powiedziała? O czym powinny pomyśleć? Co powinny zrobić? Czy jakie cechy powinny mieć?

Elwira: Przede wszystkim powiedziałabym im, że zawsze warto próbować. Jeżeli nie spróbujesz to nigdy nie będziesz wiedziała czy podjęta próba byłaby udana czy też nie. Nawet w przypadku jakichkolwiek trudności czy niepowodzeń nie należy się poddawać a próbować dalej. Myślę, że kobietom, posiadającym dużą determinację, z pewnością łatwiej będzie tworzyć własny biznes. Na pewno przed rozpoczęciem działalności istotnym jest przemyślenie kwestii promocji firmy, jak również kwestii finansowania całego przedsięwzięcia. Z mojego punktu widzenia nie trzeba przygotowywać całego procesu od a do z, ponieważ już po rozpoczęciu działaności, zestawieniu jej z rzeczywistymi potrzebami klientów, może się okazać, że trzeba ją zmodyfikować.

10477312366_01d5841f68_o

Beata: Jakie masz plany na najbliższą przyszłość?

Elwira: Moim planem na najbliższą przyszłość jest kontynuacja działalności w ramach firmy. Zależy mi na tym, aby jak największa ilość osób poznała specyfikę usług travel concierge,  żeby dostrzegła znaczące różnice między tego typu usługami, a ofertą biur podróży. W związku z tym jednym z moich celów jest edukacja klientów. Zamierzam również dalej budować markę MAKE BREAK. Stawiam sobie za przyszłościowy cel to, aby klienci, którzy korzystali już z usługi travel concierge wskazywali innym MAKE BREAK jako najlepszego dostawcę tego typu usług w Polsce.

Beata: Dziękuję Ci za rozmowę.

Elwira: Bardzo dziękuję za rozmowę. Mam nadzieję, że dzięki niej przybliżyłam trochę Twoim czytelnikom zakres usług oferowanych przez firmę MAKE BREAK Podróże na miarę marzeń. Zachęcam także do zajrzenia na naszą stronę internetową  oraz  na serwisy społecznościowe: FB i Twitter.

Poprzednie

Sukienka w świetle prawa autorskiego – Anna Żmijewska

Artykuły – Święta: czas magii…lub udręki – Anna Kossak

Dalej