Przegląd platform Social Media

| | ,

Dziś już nie można powiedzieć – nie lubię SM, wolę działania w rzeczywistym świecie, przecież to ważniejsze! I tak i nie. Oczywiście spotkania, negocjacje i podpisywania umów mają miejsce w tzw. realu, ale często są efektem dobrej prezentacji firmy właśnie w sieci. Dziś przejrzymy możliwości SM.

 

 89% osób do 30 roku życia  oraz 43% osób po 65 roku życia korzysta z internetu i SM!

Nie można tego zbagatelizować!

FACEBOOK

Nadal największe medium SM –  ma 16 mln użytkowników! Wyróżnia się wysokim ich zaangażowaniem i sporym zasięgiem. FB stopniowo przechodzi na medium płatne. Zasięgi organiczne dziś to 1-4% fanów, których posiadacie. Zwiększyć je można poprzez publikację na grupach, na których możecie znaleźć fanów (klientów docelowych) i reklamą płatną. Platforma do celów prywatnych, ale i biznesowych. Warto też pamiętać, że coraz więcej korzystamy z mobilnych urządzeń i one już dziś generują 70% wejść na FB!

TWITTER

Medium, które w Polsce nie zdobyło takiej popularności jaką ma w USA. Jest stosowane głównie przez polityków, dziennikarzy  i młodzież. Można stosować w dziale PR. Jest dość wymagające, bo trzeba na nie szybko reagować. Cechuje się specyficzną komunikacją – krótkie i szybkie wymiany komunikatów.

PERISCOPE

TV online – umożliwia kręcenie filmów i ich transmisję na żywo. Medium należy do Twittera. Filmy żyją w Periscope 24 godziny. Jeśli połączysz konto z Katch.me – będziesz mógł jest gromadzić i ściągać. To medium dla tych, którzy chcą znaleźć nowych odbiorców. Znajdziecie tutaj mnóstwo ciekawych „webinarów” online i  nagrań „podcastów”. Niektóre firmy nadają regularne, krótkie programy tematyczne        (np. Brief nadaje codziennie o 9.00)

GOOGLE +

Warto się przyjrzeć temu medium, bo obecność tutaj wzmacnia pozycjonowanie stron, choć niestety aktywność użytkowników jest niewielka. Mimo to, publikuję tu moje posty i odsłon mam całkiem dużo przy niewielu obserwatorów (78).

LINKEDIN

Ten portal jest używany głównie w sferze profesjonalnej. To Twoja zawodowa wizytówka, takie CV online. Możesz tu skutecznie zbudować swóje profesjonalny wizerunek i znaleźć swoiech klientów lub pracodawców.

INSTAGRAM

To komunikator obrazami – znajdziecie tu piękne i dobre zdjęcia z różnych dziedzin. Medium może być wykorzystywane przez osoby, które sprzedają produkty, biżuterię, rękodzieło, ale tez usługi. Można też publikować krótkie filmiki. Tu dobrze działają # (hashtagi) – umożliwiają wyszukiwanie tematyczne zdjęć. Od niedawna można również tutaj robić płatną reklamę – poprzez FB.

PINTEREST

To również komunikator działający poprzez obrazy. Zbiera podaczasowe treści – obrazy, ale jest tutaj duży natłok informacji.

SNAPCHAT

Medium dla młodych 13-15 i 16-20 lat. Filmiki video kręcone na szybko z komórki, w formacie „my story” – „znikają” po 24 godzinach. Wprowadził filmy kręcone w pionie. Można rozważyć tę platformę jeśli masz produkty skierowane do takiej grupy odbiorców.

TUMBLR

Platforma, gdzie można ujawnić swoją swobodną twórczość i która ma specyficzną grupę odbiorców. Reklamuje się na nim np.Lexus.

YOU TUBE

Największa multimedialna wyszukiwarka, w której trzeba się wyróżnić, albo zginąć.  YT to miliard UU (Unique Users – Unikalnych Użytkowników) na miesiąc!  Nie można zignorować tego medium. Dociera do tych, którzy wyszukują treści. Filmy pozwalają utrzymać uwagę odbiorców i łatwiej przekonać klienta do zakupu dzięki video. Statystyka jest taka, że video daje dwukrotnie większe prawdopodobieństwo finalizacji zakupu przez oglądających, a aż dwunastokrotnie częściej udostępniane są te treści niż linki tekstowe. Szacuje się, że w 2018 aż 79% ruchu w sieci będzie pochodziło z oglądania video. Co ważne – dziś nie trzeba już mieć bardzo profesjonalnego sprzętu do kręcenia filmów! Bardzo często te najbardziej popularne są kręcone komórką np. reklamy Apple, Bentleya czy Beyonce. Warto kręcić filmiki z myślą o ich odbiorcach i testować ich oglądalność. Kręćmy filmy zatem!

Tyle tego – co wybrać? Wystarczy być na 2 platformach, ale systematycznie i z dobrymi treściami, przyciągającymi zdjęciami.  Platformy trzeba wybrać pod kątem potrzeb firmy, którą się prowadzi oraz  obecności na niej Twojej grupy docelowej.

A jak powinny wyglądać treści, które tam zamieszczamy? Trzeba myśleć o tym czego oczekują odbiorcy. Tekst nie może być bez obrazu – zdjęcia, video, linku. Teksty powinny angażować.

Zawsze warto trzymać rękę na pulsie i sprawdzać co nowego się pojawiło. Zanim jednak założycie konto firmowe to przetestujcie to medium dobrze, żeby się przekonać, czy faktycznie czas jaki mu poświęcicie zwróci się w oczekiwanych efektach.

A jakie platformy Wy lubicie? Gdzie publikujecie stale, regularnie? Opowiedzcie o tym!

Poprzednie

Mini-kręgi Otwock: jak wyjść poza swoją strefę komfortu?

Sukienka w świetle prawa autorskiego – Anna Żmijewska

Dalej