Dziś mam dla Was relację autorstwa Anny Kossak, która wzięła udział w kilku warszatatach Festiwalu Wyższej Szkoły Sukcesu.
W dwa ostatnie weekendy listopada można było przeznaczyć czas na intensywną pracę w zakresie rozwoju osobistego. Akademia Kobiet Sukcesu opracowała projekt dedykowany kobietom, które pragną równowagi w swoim życiu, chcą realizować się zawodowo, dobrze zarabiać, dbając jednocześnie o życie osobiste i przestrzeń na własny rozwój. Pierwsza edycja ekskluzywnego projektu Work-Life Balance koncentrowała się wokół obszarów POTENCJAŁ – KOMUNIKACJA – ZYSK. Spotkania miały formułę dwugodzinnych warsztatów, po cztery jednego dnia. Można było uczestniczyć w całości lub tylko w wybranych zajęciach. Ja wybrałam trzy warsztaty, ale wiele kobiet uczestniczyło w całości obu weekendów.
„Cele, zasoby i magia” to pierwszy warsztat, na który przyciągnął mnie zarówno tytuł, jak i nazwisko prowadzącej. Dorota Bielińska jest znaną trenerką pełną dobrej energii i humoru. Prowadzi szkolenia m.in. z NLP. Te zajęcia nastawione były na pokazanie pewnych mechanizmów, które powodują, że nawet ważne dla nas cele nie są osiągane. Magia polega na tym, że jak wyznaczamy cel, mamy go realizować, a nie „rozkminiać”. Czas na przemyślenia jest wcześniej, a jak decyzja zostaje podjęta, trzeba robić i nie wdawać się w dyskusje z wewnętrznym krytykiem i leniem :). Ważne jest to, jak sformułujemy nasz cel. „Chcę napisać książkę” to za mało. Właściwa formuła to: „Codziennie piszę w godzinach od 19.00. do 21.00.” – i jak przychodzi 19.00. nie czekam na wenę, tylko otwieram komputer i zaczynam pisać. Wena przyjdzie. Wiem to, bo akurat temat napisania książki mam za sobą (jedna wydana, druga wysłana do wydawnictwa).
Kolejne zajęcia dotyczyły nowych technologii, a konkretnie: „Jak wykorzystać internet do budowania wizerunku osobistego i silnej marki firmy”. Prowadziła Barbara Stawarz, która od lat zajmuje się działaniami marketingowymi w sieci. Nie jest odkryciem to, że wszystko się zmienia. Jednak warto wiedzieć, jak bardzo. Kiedyś zlecało się pozycjonowanie swojej strony specjalistom, którzy wykorzystywali różne metody. Teraz Google – największa internetowa wyszukiwarka – skutecznie broni się przed spamem, za to promuje unikalne, wartościowe treści. Warto o tym pamiętać, żeby nie wydawać pieniędzy na coś, co może naszej firmie w internecie zaszkodzić. Jeśli nasza strona będzie sztucznie podbijana, Google ją zbanuje i nie będzie się pojawiała w wynikach wyszukiwania. Działania marketingowe też ulegają zmianie. Marketing mówi do ludzi i to już nie wystarcza, bo ludzie nie chcą monologu. Content marketing z nimi rozmawia. Drogą do lojalności, przywiązania klientów i do ich kieszeni jest budowanie społeczności wokół swojej marki.
Trzeci warsztat, na który się wybrałam, miał tytuł: „O komunikacji świadomej i skutecznej”. Prowadząca Agnieszka Nieciecka rozruszała grupę ciekawymi komunikacyjnymi zabawami, które miały na celu pokazanie pewnych mechanizmów niezbędnych w skutecznej komunikacji, takich jak uważność, adekwatność, takie samo rozumienie pojęć. Od siebie dodam, że komunikacja jest obszarem, który trzeba cały czas trenować. Nie da się go nauczyć raz a dobrze. Różne teorie sprawdzają się rzadziej lub częściej, pewne jest jedno: jeśli chcemy, by rozmówca zrozumiał, dobierzmy odpowiednią formę komunikatu zarówno do sytuacji, jak i percepcji drugiej strony. Uwarunkowania kulturowe mają także ogromne znaczenie. Nie znając pewnych kodów i znaczeń narażamy się na nieporozumienie, a czasem nawet wrogość.
Tak więc weekendy upłynęły mi szybko i ciekawie. Najwspanialsze jest to, że nawet znając jakiś temat dobrze, zawsze można się czegoś ciekawego dowiedzieć. Ilość uczestniczących kobiet pokazuje, że chcemy się rozwijać i nie skąpimy na to czasu i pieniędzy.
Anna Kossak
Jeszcze jedna krótka relacja z innego warsztatu:
W ostatnią niedzielę, 21.11.15, wzięłam udział w warsztatach o bardzo ciekawej nazwie: “Jak zaprojektować własna sukienkę?” Warsztat projektowania pomysłu na siebie i swój biznes z elementami pracy projektowej (design thinking). Już sam tytuł kojarzył się z modą i faktycznie pozwalał przybliżyć ideę ostatnio modnej metody projektowania pomysłów – „design thinking”. Podczas warsztatów każdy z uczestników miał możliwość wyrażenia swoich myśli, co w konsekwencji zaowocowało stworzeniem wspólnego dzieła. Efekt naszej pracy był zaskakujący i przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania! Słowa uznania dla Pani trener, która z pasją poprowadziła bardzo inspirujące zajęcia. Dziękuję:)
Julia Szczepańska
Jak widać uczestniczki były zadowolone z wybranych przez siebie warsztatów. Sama byłam również na warsztacie Barbary Stawarz i Doroty Bielińskiej, które były dla mnie bardzo ciekawe. O content marketingu jeszcze będę pisała, więc wrócę do tego warsztatu:) Nie przegapcie kolejnych tego typu inicjatyw Akademii Kobiet Sukcesu!