Witajcie,
W zeszłym tygodniu, w poniedziałek, 11 maja, byłam na kolejnej, XV AR Grzegorza Turniaka. Już drugi raz odbyła się w Szkole Biznesu przy Politechnice na Koszykowej. Dojazd szybszy i lepszy.
Akademię otworzył Artur Sójka, a przed prelegentami wystąpili sponsorzy wydarzenia.
Jako pierwszy wystąpił dr Sergiusz Trzeciak, prawnik, politolog, ekspert z zakresu marketingu politycznego. Ukończył Szkołę Liderów, która ceniona jest za to, że przekazuje nie tylko wiedzę, ale uczy umiejętności oraz kształtuje określone postawy. To czego jemu brakowało w rodzimej edukacji to tworzenie takich wspólnot podczas studiów, które stanowią grunt współpracy po ich zakończeniu. Tak to wygląda w Wielkiej Brytanii. Dobre wzorce warto kopiować.
Nie obyło się bez kilku słów na temat polityki w Polsce, gdzie według dr Trzeciaka politycy nie mają wizji. Nie potrafią sobie odpowiedzieć na pytanie – dlaczego chcą zajmować się polityką? Uważa, że Angela Merkel ma wizję polityki dla Niemiec i potrafi ją konsekwentnie realizować w ramach Unii. Prelegent działa w świecie polityki od lat szkoląc parlamentarzystów, specjalistów OBWE i nie tylko. Napisał również 9 książek, w tym kilka naukowych.
Obecnie zaczyna swoje działania przenosić na sferę biznesu, bo lubi wyzwania. W związku z tym napisał „Coaching marki osobistej”, która to książka jest już na rynku. A wkrótce ukaże się „Wizerunek osobisty w internecie”. Oferuje szkolenia i doradztwo w oparciu o testy osobowości, na podstawie których buduje strategię związaną z rozwojem osobistym i/lub zawodowym. Do zbudowanej strategii dobiera narzędzia do jej realizacji.
Poleca książkę Stephena R. Covey’a „7 nawyków skutecznego działania” oraz „Getting things done” David’a Allen’a. Jego motto to Twoje cele – moja pasja.
Następnie wystąpiła Angelika Chimkowska, jak sama o sobie mówi 3xM – Manager, Mentor, Mówca, choć jest jeszcze Mamą i blogerką. Zawodowo związana jest z firmą Henkel. Pracowała w dziale marketingu, ale i sprzedaży, zna dwie strony mocy. Ukończyła SGH, ale i MBA na Coventry University. Ceni doradztwo mentorów, którzy są specjalistami z danego, interesującego ją, zakresu. Uważa, że mentoring będzie coraz popularniejszy, bo zwracamy się ku autorytetom. Ona sama korzysta z niego na wielu płaszczyznach. Mentorem może być dla niej przyjaciel, przyjaciółka, których podziwia, ale i nie musi płacić za ich cenne wskazówki. Ma takich mentorów, których obserwuje, szczególnie te ich komentencje, których sama nie posiada. I korzysta z tych mentorów, którym płaci. To są kosztowne inwestycje, ale umożliwiają oszczędzanie czasu własnego i dają szybkie odpowiedzi na pytania.
Pracuje w wielu organizacjach, m.in. Global Professional Woman’s Network. Doskonali swoje umiejętności jako mówca, bo nie chce zakopywać otrzymanego talentu. Należy do Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. Lubi wystąpienia publiczne, bardziej niż pracę 1 na 1, gdyż dają duży zasięg.
Jest fanką testów psychologicznych, ale uważa, że samo ich wykonanie to mało. Trzeba jeszcze usiąść z kimś kto pomoże wyciągnąć kwintesencję i pokazać jak z niej korzystać w życiu. Często przychodzą do niej rodzice z nastolatkami, które jakieś testy już zrobiły, ale nikt im nie wytłumaczył co z nich wyciągnąć dla siebie i jak to zrobić. Angelika pomaga im m.in. w doborze studiów.
Opracowała innowacyjną koncepcję czasu, którą dzieli się również ze swoimi czytelnikami na blogu Angelikacafe.com. Po co pisze bloga? Bo to wyrabia w niej nawyk poszukiwania wiedzy i pomaga stać się ekspertem.
Akademię zamknął Grzegorz Turniak ze swoją prelekcją „Dawaj i bierz”. Rozpoczął od wartości BNI. Jakie one są? Jedną z nich jest dawanie, bo BNI to givers game, ale również tworzenie wartościowych relacji, tradycja i innowacja, pozytywna postawa, odpowiedzialność i niezawodność. BNI wyróżnia to, że jest organizacją stale uczącą się, która przez 9 lat istnienia na rynku polskim zgromadziła 1000 członków. Byli wśród nich zarówno biorcy jak i dawcy oraz rewanżyści. Dawcy chętnie dzielą się tym co mają, kontaktami, wiedzą, gdyż są nastawieni na potrzeby innych ludzi i nie oczekują niczego w zamian. Trakują wszystkich jednakowo i 5 razy więcej dają niż dostają. Rewanżyści oczekuja wzajemności, dbają o balans między dawaniem i braniem. A biorcy, jak sama nazwa wskazuje są nastawieni na branie i niechętnie dzielą się swoimi zasobami. Paradoksalnie na drabinie sukcesu dawcy znajdują się zarówno na dole jak i na górze. Kto jest pośrodku? Biorcy i rewanżyści. A w której grupie Wy się odnajdujecie?
Więcej na ten temat przeczytacie w książce polecanej przez Grzegorza – „Dawaj i bierz” Adama Granta.
Kolejna AR Grzegorza Turniaka odbędzie się już 15 czerwca.
Tym razem gośćmi będą Joanna Malinowska-Parzydło, prekursorka tematyki zarządzania kapitałem reputacji, autorka książki „Jesteś marką” i Mariusz Kapusta, facylitator i twórca bloga o produktywności.
Zapraszam!