Akademia Grzegorza Turniaka – 10.08.2015

| | ,

Witajcie,

Kolejna Akademia Grzegorza Turniaka  za nami. Jak zwykle było sporo osób i ciekawi goście.

AGT otworzył Artur Sójka, który zaprosił sponsora, Pracownię Finansową, której przedstawicielem tym razem był Tomek Wiśniewski. Było to zaproszenie do inwestycji w zieloną energię.

DSC_9309

Pierwszym gościem był Jacek Kotarbiński, autor książki „Sztuka Rynkologii”, bloger od 2006 roku, który dziś pisze również dla Onetu, HR-owiec z dziesięcioletnim doświadczeniem. W 2012 Roku jego blog zdobył tytuł Bloga Roku w kategorii blogi profesjonalne i firmowe.

Mówił o tym jak rozwijał się marketing w Polsce przez wieki. W II Rzeczypospolitej powstawały głównie firmy opatrzone nazwiskiem właściciela. Wtedy znaczenie miała uczciwość, bo nadszarpnięcie renomy firmy równało się ze zszarganiem nazwiska. Potem komunizm zmienił etos w kombinaotorykę. Po 90-tym roku nie bardzo wiedzieliśmy jak działać na nowoczesnym rynku. O tym między innymi jest ta książka. Sam autor jest, jak sam się wyraził, zwierzęciem fejsbukowym, a zawodowo chętnie posługuje się Linked in. Uważa, że w dzisiejszych czasach korzystanie z mediów społecznościowych to bardzo ważny czynnik w biznesie natomiast nie można zapominać czy pomijać – kontaktów osobistych. Ważne jest, żeby zgromadzić wokół idei, marki, przedmiotu zaangażowanych ludzi, swoją grupę wsparcia. Sam wychodzi na przeciwko potrzebom i na jego blogu znajdziecie gratisowy e-book pt. „Sztuka marketingu”.

DSC_0023Kolejnym gościem była Joanna Rubin, autorka bloga  „Na kawie” i książki „Poziomka czy winogrono, pozwól sobie być tym kim jesteś”.  Jej blog i książka to zbiór wywiadów ze znanymi osobami biznesu m.in. dr Ireną Eris czy  Wojciechem Eichelbergerem. Joanna Rubin lubi słuchać, podróżować po czyjejś historii, uczyć się i dzielić się tą wiedzą. Zwykle przeprowadza swoje wywiady osobiście nagrywając je. Później wybiera z tej treści to co jest najistotniejsze i redaguje całość.  Zdarza się również, że przesyła  pytania i czeka na odpowiedzi.  Prelegentka pisze również książki na zamówienie.

DSC_0052

Jak zwykle ostatni wystąpił Grzegorz Turniak z wystąpieniem „Biznes to relacje”, który jako założyciel BNI, pomaga w tworzeniu ekosystemu rekomendacji.

Oto jakie zalety budowania relacji wskazał Grzegorz Turniak:

1. Budowanie relacji to gra zespołowa w zmieniającym się świecie.

Nie można zapominać o relacjach online, które tworzymy za pomocą social mediów.

2. Budowanie relacji powoduje, że mamy przewagę nad konkurencją.

3. Relacje to nasz kapitał, nasze zasoby.

4. Budowanie dobrych relacji z mediami ma wielki wpływ na pojawienie się nowych możliwości i wynik finansowy.

DSC_9333

A co nam dają relacje?

1. Umiejętność budowania alinasów.

2. Korzystanie z wiedzy i doświadczeń innych ludzi.

3. Redukują stres, bo lubimy być częścią całości.

4. Rośnie nasza wartość rynkowa.

5. Gromadzimy cenne aktywa.

Warto wiedzieć co nam jest potrzebne i czy dana relacja może nam pomóc w tym zakresie. Trzeba ocenić posiadane relacje. Ważne żeby pamiętać, że dana relacja jest najtrwalsza i najbardziej wartościowa kiedy jest ona obustronnie korzystna. Dodatkowo  powinna obu stronom służyć długoterminowo, gdyż wiadomo, że celem zarządzania relacjami jest równomierny wzrost aktywów.

Na koniec zostały rozdane nagrody książkowe.

A kolejna Akademia Grzegorza Turniaka odbędzie się 14 września, a jej gośćmi będzie prof. Jerzy Bralczyk i Paulina Mechło.

Poprzednie

Warsztat Babskiego Lata – Strategia stylu kobiety atrakcyjnej – Aneta Ryfczyńska

10 wskazówek jak budować relacje biznesowe

Dalej