Witajcie,
Kolejna Akademia Grzegorza Turniaka za nami. Jak zwykle było sporo osób i ciekawi goście.
AGT otworzył Artur Sójka, który zaprosił sponsora, Pracownię Finansową, której przedstawicielem tym razem był Tomek Wiśniewski. Było to zaproszenie do inwestycji w zieloną energię.
Pierwszym gościem był Jacek Kotarbiński, autor książki „Sztuka Rynkologii”, bloger od 2006 roku, który dziś pisze również dla Onetu, HR-owiec z dziesięcioletnim doświadczeniem. W 2012 Roku jego blog zdobył tytuł Bloga Roku w kategorii blogi profesjonalne i firmowe.
Mówił o tym jak rozwijał się marketing w Polsce przez wieki. W II Rzeczypospolitej powstawały głównie firmy opatrzone nazwiskiem właściciela. Wtedy znaczenie miała uczciwość, bo nadszarpnięcie renomy firmy równało się ze zszarganiem nazwiska. Potem komunizm zmienił etos w kombinaotorykę. Po 90-tym roku nie bardzo wiedzieliśmy jak działać na nowoczesnym rynku. O tym między innymi jest ta książka. Sam autor jest, jak sam się wyraził, zwierzęciem fejsbukowym, a zawodowo chętnie posługuje się Linked in. Uważa, że w dzisiejszych czasach korzystanie z mediów społecznościowych to bardzo ważny czynnik w biznesie natomiast nie można zapominać czy pomijać – kontaktów osobistych. Ważne jest, żeby zgromadzić wokół idei, marki, przedmiotu zaangażowanych ludzi, swoją grupę wsparcia. Sam wychodzi na przeciwko potrzebom i na jego blogu znajdziecie gratisowy e-book pt. „Sztuka marketingu”.
Kolejnym gościem była Joanna Rubin, autorka bloga „Na kawie” i książki „Poziomka czy winogrono, pozwól sobie być tym kim jesteś”. Jej blog i książka to zbiór wywiadów ze znanymi osobami biznesu m.in. dr Ireną Eris czy Wojciechem Eichelbergerem. Joanna Rubin lubi słuchać, podróżować po czyjejś historii, uczyć się i dzielić się tą wiedzą. Zwykle przeprowadza swoje wywiady osobiście nagrywając je. Później wybiera z tej treści to co jest najistotniejsze i redaguje całość. Zdarza się również, że przesyła pytania i czeka na odpowiedzi. Prelegentka pisze również książki na zamówienie.
Jak zwykle ostatni wystąpił Grzegorz Turniak z wystąpieniem „Biznes to relacje”, który jako założyciel BNI, pomaga w tworzeniu ekosystemu rekomendacji.
Oto jakie zalety budowania relacji wskazał Grzegorz Turniak:
1. Budowanie relacji to gra zespołowa w zmieniającym się świecie.
Nie można zapominać o relacjach online, które tworzymy za pomocą social mediów.
2. Budowanie relacji powoduje, że mamy przewagę nad konkurencją.
3. Relacje to nasz kapitał, nasze zasoby.
4. Budowanie dobrych relacji z mediami ma wielki wpływ na pojawienie się nowych możliwości i wynik finansowy.
A co nam dają relacje?
1. Umiejętność budowania alinasów.
2. Korzystanie z wiedzy i doświadczeń innych ludzi.
3. Redukują stres, bo lubimy być częścią całości.
4. Rośnie nasza wartość rynkowa.
5. Gromadzimy cenne aktywa.
Warto wiedzieć co nam jest potrzebne i czy dana relacja może nam pomóc w tym zakresie. Trzeba ocenić posiadane relacje. Ważne żeby pamiętać, że dana relacja jest najtrwalsza i najbardziej wartościowa kiedy jest ona obustronnie korzystna. Dodatkowo powinna obu stronom służyć długoterminowo, gdyż wiadomo, że celem zarządzania relacjami jest równomierny wzrost aktywów.
Na koniec zostały rozdane nagrody książkowe.
A kolejna Akademia Grzegorza Turniaka odbędzie się 14 września, a jej gośćmi będzie prof. Jerzy Bralczyk i Paulina Mechło.