WWK – networking przede wszystkim :)

| |

Zwykle siedziałam na wszystkich wykładach podczas WWK. Tym razem jednak porwały mnie rozmowy w kuluarach. Dlaczego? Bo poznałam kilka ciekawych osób, z którymi zamieniłam więcej niż przysłowiowe słowo. Nawet siedząc na wykładzie zdarzyło mi się rozmawiać szeptem z sąsiadką. Czułam się jak „niegrzeczna uczennica”.  Jednak to postawienie na networking było tego warte!

I najważniejsze – przeczytaj do końca, bo tam znajdziesz niespodziankę związaną z Ekskluzywną Wymianą Kontaktów, która odbędzie się już jutro!

Zdążyłam być na chwilę na prelekcji Joanny Ceplin, którą znam i cenię, chciałam posłuchać tego co mówiła, bo social media, a szczególnie FB, o którym była mowa, bardzo mnie interesują i lubię weryfikować swoją wiedzę oraz uczyć się nowych rzeczy.

Tym razem była mowa o reklamie, czyli sposobie na dotarcie, bez którego coraz ciężej zdobyć zasięg swoich postów wrzucanych na fanpgae. Facebook od dawna, systematycznie przycina zasięg organiczny, czyli taki, który zyskujesz po wrzuceniu posta na fanpage bez udostępniania go dalej. To już dziś za mało, żeby Twoja treść dotarła do szerszej publiczności. Dlatego niezależnie od tego czy chcesz czy nie – musisz lub będzie musiała pomyśleć o budżecie na reklamę płatną. Nie musi on być duży na początek szczególnie jeśli dopiero zaczynasz i nie wiesz jak ją ustawiać lub kiedy testujesz nową grupę docelową. Możesz zacząć od małych kwot – 10-20 zł na 24h. Dopiero jeśli testy się udadzą, czyli uzyskasz zamierzony cel, możesz pomyśleć o większym budżecie.

16730097_1193151517466530_8814354276452126566_n

Przy testach warto mieć jedną zmienną – np. dwie reklamy z tym samym tekstem, ale innymi grafikami. Albo jedną reklamę w dwóch różnych celach. Albo jedna grafika – dwa teksty. Na tym polega testowanie. Później przychodzi czas na analizę. I ta powinna być podstawą optymalizacji.

Jeśli te pojęcia są dla Ciebie zagadką to polecam szkolenie Joanny lub moje🙂

16730307_1193147434133605_8208996804568615944_n

Druga prelekcja, którą w części wysłuchałam dotyczyła sprzedaży. Dziś nie ma biznesu bez umiejętnej sprzedaży. O tym jak poprawić komfort sprzedaży mówiła Dorota Dwernicka.

Jakie błędy popełniamy w sprzedaży? Nie pytamy klientów! Nie wykorzystujemy potencjału jaki jest w pytaniach!

Dlatego czas na zmiany! Zweryfikuj swoje dotychczasowe działania – czy chciałaś/łeś budować relację z klientem jedynie za pomocą maili? Jeśli tak to skończ z tym i zacznij budować prawdziwe relacje poprzez spotkania, telefony, a dopiero później – maile!

16730591_1193150677466614_740382559900988853_n

Bądź proaktywna, czyli inicjuj, wymyślaj, działaj, weź za to odpowiedzialność! Zbuduj plan  SMART na rok. Deleguj zadania – nie możesz zrobić dobrze wszystkiego sama! Szukaj innowacji w działaniach. Patrz co robi konkurencja i zastanów się co możesz dać czego konkurencja jeszcze nie robi. Przemyśl czy obsługujesz swojego klienta profesjonalnie – może warto pomyśleć o zindywidualizowanym POK?

I najważniejsze – przyjrzyj się swoim działaniom – zasada Pareto dotyczy wszystkich dziedzin. Sprawdź jakie 20% Twoich produktów przynosi Ci 80% zysków.  Czyli innymi słowy mówiąc – które Twoje działania są efektywne i których robić więcej. To nie znaczy, że mamy odpuścić te 80% działań, które przynoszą nam tylko 20% zysków, ale zacząć jej inaczej obsługiwać.

16681534_1193146154133733_316787410200217766_n

I zawsze słuchaj swoich klientów. Proś o feedback. Analizuj go.

A teraz przyjrzyj się swojej samodyscyplinie – co z tego co napisałam wiesz, co potrafisz, a co stosujesz? Jeśli masz jakieś odczuwasz braki wiedzy to szkól się, albo znajdź ekspertów i z nimi pracuj! I pamiętaj sama wiedza nie wystarczy – trzeba ją wprowadzić w życie. Powodzenia:)

I był też czas na networking:)

wwk styczen

A kto dobrnął tutaj ma okazję wziąć udział w jutrzejszej Ekskluzywnej Wymianie Kontaktów – mogę zaoferować 2 wejściówki – tylko uwaga – musisz wiedzieć, że jutrzejszy event jest inny. Każdy z Uczestników będzie mógł zaprezentować ze sceny przez 60 sekund swój biznes lub to co robi. Tak zwane bilety Elevator Pitch umożliwiają autoprezentację tego, co oferujesz albo czego lub kogo poszukujesz. Dzięki temu w dużo krótszym czasie będą mogły dotrzeć do Ciebie pożądane osoby z punktu widzenia marketingowego. Jeśli jesteś na to gotowa – pisz do mnie na FB. Liczy się refleks 🙂

Poprzednie

5 marketingowych źródeł wiedzy i inspiracji

Kłopotliwe ocenianie – Anna Kossak

Dalej