Czym jest spójny wizerunek i jak go wypracować? – Marcelina Górska

| |

Wizerunek to ostatnio gorący temat na moim blogu 🙂 Taki czas widać. Dziś zobacz jakie spojrzenie na wizerunek ma Marcelina Górska. Jak się ostatnio sama uczę – żeby wizerunek był spójny z tym co się robi to trochę trzeba nad tym popracować. Wszystko tu ma znaczenie, fryzura, ubrania, ich kolorystyka, fason,  dodatki, która sprawią, że się wyróżnisz, buty, dobrze dobrana torebka. No i oczywiście make up 🙂 Zdjecie dla tyibiznes.pl -Marcelina Górska - Osobista Stylistka - Garderoba w Pigułce

CZYM JEST SPÓJNY WIZERUNEK  I JAK GO WYPRACOWAĆ?

Marcelina Górska

 

Na początek zadaj sobie dwa krótkie pytania. Po pierwsze, czy znasz swoją osobowość? Po drugie, czy wiesz, jak chcesz być postrzegana przez innych? Jeśli nie znasz lub nie wiesz – albo co gorsza nie znasz i nie wiesz – to proponuję Ci w pierwszej kolejności poszukać artykułów dotyczących właśnie tej tematyki! A jeśli już jesteś kobietą w pełni świadomą siebie i swoich oczekiwań, to zapraszam do lektury 🙂

OSOBOWOŚĆ

Powtarzając za Wikipedią osobowość to „stosunkowo stałe cechy, dyspozycje czy właściwości jednostki, które nadają względną spójność jej zachowaniu”. Czyli jest to coś, co określa jak odbierają Cię ludzie z Twojego otoczenia.

SPÓJNY WIZERUNEK

Spójny wizerunek to stylizacja, która mówi o Tobie prawdę, zanim Ty sama otworzysz usta.

To subtelne odzwierciedlanie strojem i zachowaniem tego, kim jesteś i co robisz.

I wreszcie: to genialne narzędzie, do promowania Twojego biznesu!

EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA

Wyobraź sobie, że stoisz w kolejce na poczcie. Przed Tobą stoi około czterdziestoletnia kobieta w perfekcyjnym makijażu, z idealną fryzurą, ubrana w dopasowany, ciemny garnitur, śnieżnobiałą koszulę, dyskretną biżuterię oraz szpilki. Jakie są Twoje pierwsze skojarzenia? Sztywność, dystans, stanowisko dyrektorskie, decyzyjność, kontrola, konserwatyzm, elitarność, perfekcja, prawnik, władza, akademia, święto narodowe, szkolnictwo, a może żałoba lub pogrzeb?

Wiesz, że właśnie zadziałał efekt „pierwszego wrażenia, a Ty w dosłownie kilka sekund „zaszufladkowałaś” naszą bohaterkę? To normalne zachowanie większości z nas, które pozwala szybko ocenić sytuację i dostosować się do nowych warunków np. odszukać sprzedawcę w dużym markecie.

Teraz wyobraź sobie, że ta kobieta dostrzega w kolejce obok swoją znajomą, z którą wita się  bardzo głośno i wylewnie. Ty, chcąc nie chcąc, w ciągu następnego kwadransa poznajesz wszystkie szczegóły z życia prywatnego naszej bohaterki, łącznie z jej problemami łóżkowymi!

Co ciekawe, w tym czasie Twój mózg przetwarza informacje, które zebrał na podstawie efektu „pierwszego wrażenia” i usilnie próbuje je dostosować do zaistniałej sytuacji. W efekcie możesz dojść do wniosku, że zamiast dyrektorki wysokiego szczebla, masz do czynienia np. z kobietą, która była na jakiejś rozmowie kwalifikacyjnej i stąd u niej taka stylizacja.

Ta historia to idealny przykład, jak dużo możemy osiągnąć odpowiednim wizerunkiem i jak szybko tracimy na wiarygodności, jeśli nie jest on spójny z naszym zachowaniem.

PRZYKŁADY SPÓJNOŚCI WIZERUNKU

Joanna Przetakiewicz – businesswoman, z wykształcenia radca prawny, współwłaścicielka specjalistycznych klinik dentystycznych w Polsce, pomysłodawczyni i założycielka polskiej marki La Mania skierowanej do nowoczesnych i świadomych siebie kobiet, które dzięki modzie tworzą własny wizerunek.

Znaczenie poszczególnych elementów wizerunku:

  • Kobieca – rozpuszczone blond włosy, podkreślanie sylwetki
  • Dyskretna – brak wzorów, stylizacje odkrywające tylko jedną część ciała np. nogi, dekolt, plecy
  • Pewna siebie – wysokie obcasy, metaliczne kolory, skórzane ubrania i dodatki
  • Konsekwentna – ciemny makijaż oczu i jasny kolor ust, stylizacje łączące maksymalnie 3 kolory,
  • Silna – ubrania ze sztywnych tkanin o wyraźnej konstrukcji,

Wizerunek Joanny Przetakiewicz jest bardzo przemyślany i konsekwentny. Umiejętnie łączy zachowawczość i dyskretność cenione w branży medycznej, z kobiecością i siłą widoczną we wszystkich kolekcjach La Mani.

Joanna Przetakiewicz -Marcelina Górska - Osobista Stylistka - Garderoba w Pigułce

 Źródło zdjęć: https://pl.pinterest.com/

Alexa Chung – brytyjska modelka, prezenterka telewizyjna, znana z zamiłowania do ubrań w klimacie vintage.

Znaczenie poszczególnych elementów wizerunku:

  • Swobodna – włosy „żyjące własnym życiem”, stroje delikatnie przylegające do ciała
  • Konsekwentna – stosowanie elementów stylu retro we wszystkich stylizacjach
  • Dostępna – miękkie materiały, delikatne wzory
  • Dokładna – zamiłowanie do detali tj. mankiety, zapięcia, wiązania butów
  • Kreatywna – łączenie różnych wzorów, kolorów i stylów
  • Modna – zgodny z najnowszymi trendami i tendencjami

Jako modelka Alexa Chung musi być modna i widocznie podążająca za trendami. Ale dzięki konsekwencji i miłości do retro, jej styl stał się rozpoznawalny nawet w tak bardzo sfeminizowanym środowisku!

Alexa -Marcelina Górska - Osobista Stylistka - Garderoba w Pigułce

Źródło zdjęć: https://pl.pinterest.com/

WYPRACUJ SWÓJ SPÓJNY WIZERUNEK W 9 KROKACH

  1. Zrób z tego projekt i daj sobie czas na jego realizację. Spójność potrzebuje czasu 🙂
  2. Spisz na kartce, jak chcesz być postrzegana przez innych ludzi.
  3. Jeśli masz taką możliwość, zapytaj osób z Twojego prywatnego i zawodowego otoczenia, jak odbierają Twój aktualny wizerunek. Czy według nich, jest spójny z tym kim jesteś i co robisz? Możesz również dopytać o wasze pierwsze spotkanie i ich „pierwsze wrażenie” na Twój temat. Spróbuj wcielić się w rolę obiektywnej dziennikarki, słuchaj i niczego nie komentuj.
  4. Porównaj swój wygląd z wizerunkiem innych kobiet z Twojego otoczenia. Czy bardzo się od nich różnisz? Warto wiedzieć, że w praktycznie każdej branży istnieją pewne niepisane zasady ubioru, które podkreślają, że do niej należysz. Podstawowa zasada? Albo wyglądasz podobnie do innych, albo jeszcze lepiej! Pójście w całkiem odwrotnym kierunku nie jest dobrym rozwiązaniem.
  5. Przeczytaj przynajmniej dwa artykuły na temat psychologii koloru w wizerunku i oceń, czy ta wiedza może mieć praktyczne zastosowanie w Twojej firmie. Jeśli odpowiedź jest pozytywna, koniecznie uwzględnij świadome wykorzystywanie koloru w swoim wyglądzie!
  6. Określ swój typ sylwetki i typ kolorystyczny. Dzięki temu unikniesz zakupu fasonów zniekształcających Twoją sylwetkę i noszenia kolorów, wymagających nałożenia podwójnej warstwy makijażu. Możesz to zrobić samodzielnie – co wymaga czasu lub z pomocą Stylistki – co wymaga pieniędzy.
  7. Stwórz własną „Listę Stylu”. Zachęcam, byś zrobiła ją dopiero po wykonaniu wszystkich powyższych zadań! „Lista Stylu” to po prostu kartka A4 lub dokument Word, który zawiera dwie kolumny: „to lubię” i „tego nie cierpię”. Wpisujesz, co ma reprezentować Twój styl, a co ma w nim nie występować np. włosy spięte w kok, brokatowy lakier na paznokciach, ołówkowa spódnica, miękkie tkaniny, styl sportowy itp.
  8. Określ swoje wyróżniki! Na podstawie zebranych informacji spróbuj ustalić, co może stać się Twoim wyróżnikiem, czyli elementem wizerunku, który jest z Tobą nierozłączny – jak długie włosy i sztywne konstrukcje u Joanny Przetakiewicz lub retro klimat u Alexy Chung. Na tym etapie nie powinno Ci to sprawić większych problemów J
  9. Testuj, weryfikuj i zmieniaj w razie potrzeby. Podam Ci siebie, jako przykład. Jakieś dwa lata temu ustaliłam, że jednym z moich wyróżników będzie jeans. Użyłam go nawet w swojej sesji biznesowej! I niestety nosiłam go jeszcze długo po tym, jak zorientowałam się, że właściwie nie jest to materiał, który darzę jakąś wyjątkową miłością… Moc wyróżników jest ogromna, ale jeśli przestają do Ciebie pasować, po prostu je zmień! Inaczej nie będziesz się czuć dobrze sama ze sobą.

 

Jakie są Twoje wątpliwości lub obawy, dotyczące pracy nad własnym wizerunkiem? A może mas już własne doświadczenia? Koniecznie podziel się nimi w komentarzu! Im więcej wiedzy, tym lepiej 🙂

—————————

Marcelina Górska – Osobista Stylistka, Właścicielka firmy Garderoba w Pigułce.

Z wykształcenia magister Biologii Środowiskowej i trenerka Edukacji Globalnej. Wiedzę zdobywała na lubelskim oraz wrocławskim Uniwersytecie Przyrodniczym oraz w łódzkim Ośrodku Działań Ekologicznych „Źródła”.

Z zawodu doświadczony Doradca Klienta w branży odzieżowej oraz Osobista Stylistka. Pracowała m.in. dla takich marek jak Massimo Dutti, Vistula oraz Wólczanka. Posiada certyfikaty ukończenia Kursu Osobistej Stylistki oraz Kursu Analizy Kolorystycznej.

W pracy kieruje się zasadą „Im więcej wiesz, tym lepiej wyglądasz!”. Dlatego zadaje dużo pytań i nie uznaje jednakowych rozwiązań dla wszystkich. Uwielbia podkreślać indywidualność! Jako Stylistka uważa, że przepełniona garderoba to powód do płaczu, a nie dowód na to, że jesteś prawdziwą Kobietą. Na co dzień pomaga swoim Klientom odnaleźć równowagę pomiędzy ich własnymi oczekiwaniami, wpływem otoczenia, a zawartością szafy.

Kontakt email:  marcelina@garderobawpigulce.pl | tel.: 693- 077-766

Poprzednie

Metamorfoza wizerunku – od kawy do…szafy :)

Kolacja Kobiet Biznesu by Szkolenia dla Kobiet

Dalej