Jak zmienił się świat Public Relations od początku XXI wieku

| |

W ciągu ostatnich kilkunastu lat Internet stał się jednym z najważniejszych mediów oraz najczęściej używanym kanałem komunikacji. Powszechny dostęp do sieci sprawił, że również specjaliści od Public Relations musieli zaproponować nowe strategie działania, a dużym polem do działania stały się dla nich m. in. media społecznościowe.

Internet a Public Relations

Stały dostęp do Internetu w niemal każdym miejscu sprawił, że różnego rodzaju portale społecznościowe zyskały dużą popularność, co w efekcie stworzyło dla Public Relations nowe możliwości, ale też dodatkowe źródło informacji. Na podstawie umieszczanych przez użytkowników postów czy zdjęć można w łatwy sposób określić ich preferencje. Warto przy tym dodać, że chociaż Internet nie wypiera innych mediów, ale je uzupełnia, to w ostatnim czasie zyskał na znaczeniu i umocnił swoją pozycję, stąd też profesjonalna obsługa PR musi obejmować m. in. komunikację z klientami za pomocą mediów społecznościowych, współpracę z blogosferą, zarządzanie treściami na stronach internetowych czy też SEO PR. Słynne już powiedzenie „jeśli czegoś nie ma w Internecie to znaczy, że ta rzecz nie istnieje” kryje w sobie wiele prawdy, dlatego każda agencja PR chcąca działać skutecznie oferuje marketing w sieci.

Media społecznościowe

Popularność portali społecznościowych daje specjalistom PR wiele możliwości. Umieszczanie ciekawych linków i postów to przede wszystkim świetna okazja, aby pokazać firmę w pozytywnym świetle, poinformować o stosowanych innowacjach oraz sukcesach i osiągnięciach. Specjaliści zaznaczają przy tym, że media społecznościowe to również doskonałe medium komunikacji bezpośredniej z klientem – szybka i rzeczowa odpowiedź na pytanie zadane przez użytkownika wzmacnia pozycję marki, a interesujące treści z pewnością przyciągną kolejnych klientów. Coraz większa liczba przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z potęgi tkwiącej w Internecie i mediach społecznościowych, stąd obsługa Public Relations musi uwzględniać również tego typu strony internetowe, zmiany w prowadzeniu PR firm, szczególnie widać na przykładzie Warszawy.

Zaistnieć w Internecie

Wypracowanie pozytywnego wizerunku marki wymaga z pewnością czasu. Wszelkie działania dotyczące tworzenia strony internetowej, profilu na najbardziej popularnych portalach społecznościowych, regularnie aktualizowanych wpisów na blogu, czy SEO marketingu należą do długoterminowej strategii. W jaki sposób zmienił się świat Public Relations w ciągu ostatnich kilkunastu lat? Z pewnością musiał on zmierzyć się z nowym medium, jakim jest Internet oraz odpowiedzieć na oczekiwania jego użytkowników. Chociaż nie można zapominać o prasie, telewizji, czy radiu, powszechny dostęp do sieci sprawił, że agencje Public Relations w obecnych czasach mają w ofercie m. in. digital PR, czego przykładem jest chociażby firma Consulting & More. W czasach, kiedy Internet wkracza w niemal każdą strefę życia, tylko kompleksowe działanie może przynieść wymierne efekty. Warto przy tym wspomnieć, że sieć pozwala dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców – niezależnie od tego czy miejscem działalności firmy jest Warszawa, czy niewielka miejscowość na prowincji.

*Artykuł sponsorowany

Poprzednie

Dzień Ochrony Danych Osobowych – Anna Żmijewska

Metamorfoza wizerunku – od kawy do…szafy :)

Dalej