Akademia Rekomendacji – 9 marca 2015

| | ,

Witajcie,

9 marca odbywały się dwa wydarzenia, właśnie Akademia Rekomendacji i niespodziankowe przyjęcie urodzinowe dla Kasi Dziubałki. Jako, że Kasia jest mi bliska to zdecydowałam pójść do Pure Sky Clubu, a relację z AR przekazać w dobre ręcę, Anny Pruszkowskiej, która już raz pomagała mi w tworzeniu relacji dla Was. Przekazuje w niej dużo wiedzy, która z pewnością jest użyteczna i może się Wam przydać. Zapraszam do lektury!

Jak zwykle przed powitaniem gości, Grzegorz Turniak, ułatwiał gościom przełamywać lody w nawiązywaniu nowych kontaktów, czyli sesji networkingowej. Było gwarno.

Konferencję „Jak liderzy budują i używają sieci kontaktów” rozpoczął Artur Sójka, nowy koordynator Akademii w Warszawie, który od tej pory przejmuje dowodzenie w prowadzeniu i organizowaniu comiesięcznych spotkań. Nawiązał do działalności BNI w Polsce, która ma na celu dzielenie się wiedzą, nawiązywanie kontaktów oraz nabywanie nowych umiejętności.  Comiesięczne spotkania Akademii mają na celu zapraszanie nowych przedsiębiorców, pozyskiwanie rekomendacji i nowych parterów biznesowych.

11054414_855294741196671_7154197598052609798_n

Po tym wstępie gości powitał tradycyjnie mistrz ceremonii – Grzegorz Turniak.

Pierwszym gościem konferencji, którego Grzegorz zaprosił do rozmowy, była Sylwia Zawada, coach szczęścia, autorka bloga „Szczęśliwy biuletyn”. Sylwia opowiedziała o swojej drodze zawodowej i poszukiwaniu tego, co naprawdę chce robić w życiu. Pracownica korporacji i manager projektów, przez kilka lat zajmowała się budowaniem wizerunku swoich pracodawców, pomimo rozwoju zawodowego,  nie odczuwała prawdziwej satysfakcji z pracy. Dopiero odbycie sesji coachingowej i ukończenie szkoleń zawodowych na coacha, pozwoliły jej na odkrycie swojego prawdziwego powołania. Zrobiła sobie również test Gallupaco jeszcze bardziej utwierdziło ją w przekonaniu, że jest urodzonym coachem. Posiada bowiem 5 głównych talentów: 1.Maximizer 2.Aktywator 3.Futuristic 4.Relator 5. Charming niezbędnych do wykonywania tego zawodu.
Do zmiany przyczynił się również wyjazd do pracy do Irlandii, gdzie ważne są zwłaszcza relacje, przyjaźń oraz życie osobiste. Tamtejsze luźne podejście do pracy oraz przekonanie, że w życiu można robić to, co się chce, sprawiły, iż Sylwia zdecydowała się zmieniać pracę na taką, która jej rzeczywiście odpowiadała.

DSC_0025

Dziś Sylwia realizuje swoją misję życiową poprzez coaching. Rozpoczynała swoją przygodę z coachingiem na pół etatu pracując jednocześnie na etacie w firmie. Obecnie planuje przekształcić swoją działalność coachingową w prawdziwy biznes, tworząc konkretne produkty w ramach swoich usług coachingowych. Nowych klientów pozyskuje przez rekomendacje od znajomych z FB (ok. połowy klientów), a także dzięki własnej stronie internetowej, którą sama doskonale wypozycjonowała (druga połowa nowych klientów). Swoją wiarygodność buduje natomiast poprzez występy w TV.

Sylwia uważa, że nie możemy się obejść bez mocnych relacji międzyludzkich i wspierającemu środowsiku, gdyż samemu nic nie da się zrobić. Wsparcie właściwego otoczenia, czyli „łabędziej rodziny” jest nieodzowne w poszukiwaniu swojej drogi.

A oto kilka zasad jak dążyć do odkrywania swojej drogi i tego co faktycznie chcemy robić:

Dołączyć do „rodziny łabędziej”, wspierającego nas środowiska, gdzie mamy głębokie relacje,

Spotykać się z ludźmi, którzy są zawodowo spełnieni, lubią swój zawód/pracę,

Wejść w nowe, inspirujące środowisko, szukać nowych kontaktów, brać udział w wydarzeniach, które nas kręcą,

Uczyć się i rozwijać w tym, co nas najbardziej interesuje, co lubimy najbardziej (np. poprzez sztukę, muzykę, śpiew, taniec)

Być detektywem Holmsem dla samego siebie, odkrywać stopniowo to, co jest nam przeznaczone, wymaga to pracy, czasu, zaangażowania i wysiłku,

Przejść coaching z coachem specjalizującym się w określaniu misji, pracy nad rozwojem  talentów. W celu ich odkrycia można równiez wykonać testy Gallupa (określają 5 głównych talentów, definiujących nasze mocne strony, wskazują na czym należy się skupić przy rozwijaniu naszych mocnych stron)

Możecie zrobić sobie same/i ćwieczenie, które przeprowadziła Sylwia. Ma ono na celu określenie tego, co jest dla nas w życiu najważniejsze (to, co zobaczymy dzięki temu ćwiczeniu, to obraz życia, na którym powinniśmy się skupić jeszcze za życia):  Wizualizacja: wyobrażenie sobie samego siebie na łożu śmierci i odczytanie własnej inskrypcji, umieszczonej na naszym grobie np.„Kochała ludzi i pomagała wszystkim potrzebującym”. Hmm… ciekawe, muszę sama o tym pomyśleć.

DSC_0036

Po wystąpieniu Sylwii przyszła pora na krótką przerwę, poczęstunek i rozmowy oraz networking.

Grzegorz Filipowicz, specjalista od zarządzania kompetencjami, nie dotarł na konferencję z powodu losowego wydarzenia.

Spotkanie zamknęło wystąpienie Grzegorza Turniaka, który jak zawsze przekazał sporo, ciekawej wiedzy.Grzegorz omówił  model, kwadrat wg R. Kyioskiego, dzielący wszystkich pracujących na cztery grupy:

Właściciele firm/Przedsiębiorcy

Inwestorzy

Etatowcy

Samozatrudnieni

W model ten wpisuje się jeszcze inny podział obejmujący Liderów, Managerów oraz Specjalistów.

Specjaliści to osoby rozwijające swoje talenty pod okiem kompetentnych managerów, wspinające się po szczeblach kariery, awansują na managerów, jeśli tylko osiągną właściwy poziom kompetencji.

Managerowie delegują zadania swoim pracownikom, rozwijają talenty swoich pracowników z zespołu, zarządzają zespołem, pretendują do roli lidera.

Liderzy budują zespoły, zarządzają managerami,  są wizjonerami, ciągną cały team/zespól ludzi za sobą do przodu.

Wszyscy potrzebują sieci kontaktów, wsparcia w budowaniu swojej kariery. Często wsparciem takim jest pomoc mentora lub coacha. Oprócz wspierającego otoczenia musimy prosić o informacje zwrotne tzw. feedback z otoczenia, bo tylko  wówczas, gdy wiemy co musimy zmienić lub ulepszyć, jesteśmy w stanie rozwijać się.

Grzegorz_1_078_maciej kolodziejczykfot. Maciej Kołodziejczyk

W budowaniu i rozwijaniu sieci kontaktów należy pamiętać, żeby bezinteresownie pomagać innym, nie sprzedawać. Pamiętać należy, aby pozbyć się błędnych przekonań, że networking jest stratą czasu  czy manipulacją oraz, że zajmuje dużo czasu.

Efektywni liderzy budują  swoją sieć kontaktów na 3 sposoby:

Osobiste, czyli personalne – wymiana informacji, pozyskiwanie rekomendacji

Operacyjne – realizowanie projektów, testowanie partnerów biznesowych, czy można im ufać (np. grupy BNI)

Strategiczne – zidentyfikowanie, ustalenie priorytetów i wyzwań.

Skuteczność liderów buduje się dzięki:

Zmianie nastawienia/przekonań

Działaniu i wyjściu na zewnątrz, poza własną strefę komfortu

Rezerwacja czasu dzięki np. delegowaniu zadań

Znalezienie powodu/pretekstu do nawiązania relacji

Tak inspirujący wieczór zakończył się małym konkursem. Jedną z nagród była wejściówka na kolejną Akademię Rekomendacji, która odbędzie się już 13 kwietnia br, podczas której gośćmi będą:

Beata Rzepka – autorka książek: „Efektywna komunikacja w zespole”, „Kariera pod kontrolą. Jak zmienić swoje życie zawodowe na lepsze”, „Kariera na wysokich obcasach. Jak z wdziękiem i klasą osiągnąć sukces zawodowy”, trenerka biznesu, coach kariery, autorka bloga.

Bernard Fruga – autor wideobloga i książki „ISRIKUZ” doradca i mentor biznesowy.

Zapraszam!

Powiązane posty:  Akademia Rekomendacji – 9 lutego 2015/Akademia Rekomendacji – 12 stycznia 2015/Akademia Rekomendacji – 8 grudnia/Akademia Rekomendacji – 17 listopada

Poprzednie

Festiwal „Szczęście na głowie”

Biznes w Kobiecych Rękach – Katarzyna Pefew

Dalej