Rekiny biznesu w mediach – sztuka tworzenia profilu publicznego

2

Z wielką przyjemnością otwierałam paczkę z wydawnictwa PWN, które zainteresowało mnie swoją nową publikacją, a ja zadeklarowałam chęć napisania recenzji. Zapraszam!

Książka pióra Aleksandry Ślifirskiej zawiera mnóstwo wywiadów z przedstawicielami świata biznesu, którzy bardzo obrazowo opisują często zagmatwane relacje z dziennikarzami, skuteczną walkę z czarnym PR’em, problematykę prezentowania swojego biznesu w mediach, granice wolności i poprawności wypowiedzi w kreowaniu marki osobistej oraz wiele  innych zagadnień z obszaru Public Relations.

Dzięki szerokiej gamie rozmówców widać też obraz nieustającej ewolucji relacji z mediami: od rutynowych, żmudnych kontaktów z dziennikarzami prasowymi z czasów ministerialnych Henryki Bochniarz po wizję „Prezesa Publicysty” Rafała Bauera, który z autentyczną pasją prowadzi swojego bloga. „ … ja nie piszę bloga jako substytutu dla obecności w mediach. Robię to z pewnej „potrzeby serca”, – mówi autor kilkuset tekstów w social mediach.

„W dobie Internetu pojawiło się silne przekonanie, że prawda zwycięży. Łatwo odkryć fałsz, kłamstwo. Jest na to wiele dowodów, ale jak z każdym narzędziem Internet może być też niezwykle skuteczny w przekazywaniu kłamstwa. Wiele znanych marek wybrało kłamstwo jako skuteczny sposób budowania swojej pozycji i wspierania sprzedaży. Ja póki co wierze w szczerość”, – mówi Piotr Voelkel, założyciel Grupy Kapitałowej VOX, który nadal stawia na szczerość i prosty przekaz, i dzięki temu odnosi kolejne sukcesy, bo „szczerość jest łatwiejsza, bo stawia na siłę prawdy”.

Kwestię lidera i komunikacji świetnie ujmuje Henryka Bochniarz: „Komunikacja jest dla lidera narzędziem do inspirowania. Dlatego powinien ją traktować poważnie. Jeśli nie potrafimy pociągnąć za sobą  ludzi,  to nie jesteśmy liderami, a pociągamy czynami i tym, że potrafimy o nich opowiadać, a opowiadając zapalamy innych. Trudno to robić pantomimą. Umiejętność przekonywania ludzi do swoich racji czy planów tak, że realizują je potem sami z siebie, jest prawdziwym przywództwem”.

Natomiast Jarosław Zagórowski, były prezes Jastrzębskiej Spółki Węglowej SA, definiuje wizję: „Myślę, że jest to zawsze początek przedsięwzięcia czy dzieła. Mówię oczywiście o takim, które ma się udać z określonym rezultatem. Wizja to zdolność doprowadzenia naszych rozmyślań do ostatecznego kształtu. A ten kształt to nakreślenie planu realizacji”. Autorka zaś poświęca temu zagadnieniu ćwiczenie: „Komunikując wizję, czyli plan biznesowy zastanów się, jaki ta komunikacja ma przynieść efekt. Przygotuj komunikat zgodny z celami i wzmocnij go obszarem swoich pasji, aby ludziom łatwo było sobie wyobrazić co masz na myśli. Swoje wystąpienie nagraj i popraw błędy”.

Książka kończy się podsumowaniem: rozdziałem – case’em o samodzielnym projektowaniu profilu publicznego.

Prasa, telewizja, radio, internet, facebook, twitter, snapchat, youtube, instagram, blogi i vlogi wszystko to się zmienia, ewoluuje, zaś tworzenie/korygowanie/aktualizowanie/utrwalanie wizerunku nadal pozostaje umiejętnością, którą mistrzowsko prezentuje autorka i jej rozmówcy w książce REKINY BIZNESU W MEDIACH sztuka tworzenia profilu publicznego. Zachęcam Was serdecznie do lektury!

Podziel się.

O autorce

Blogerka z wieloletnim doświadczeniem marketingowym, pr-owym i reklamowym w międzynarodowej korporacji. Tłumacz i nauczyciel języka francuskiego. Pasjonuje mnie rozwój osobisty, ludzie, relacje. Piszę o i dla kobiet, informuję, inspiruję, relacjonuję dla Was to co mnie wciągnęło, czyli przedsiębiorczość, networking, konferencje, spotkania kobiece i nie tylko. Jestem otwarta na współpracę z chętnymi i ciekawymi osobami.

2 komentarze

  1. Popularność zdobywa się przez parcie „na szkło” i pozowanie na ściankach, wystarczy przykład Michała Witkowskiego.

    • Drogi Krzysztofie,
      Odróżnij dwa pojęcia – popularność i rozpoznawalność. Popularności nie zdobędziesz tak łatwo.
      Przeczytaj o Rafale Bauerze i zrozumiesz.
      Pozdrawiam
      Beata