Identyfikacja wizualna – czym jest i dlaczego jest taka ważna?

0

Pod pojęciem identyfikacji wizualnej kryją się wszystkie elementy, które składają się na to, jak firma jest postrzegana wzrokowo przez odbiorców. W jej skład wchodzą m. in. firmowe logo, kolorystyka, oprawa graficzna produktów i wiele innych. Identyfikacja wizualna musi być spójna, ale jednocześnie na tyle oryginalna, aby wywoływała u odbiorcy pozytywne skojarzenia. Identyfikacja wizualna sprawia, że firma i jej produkty stają się znane i rozpoznawalne.

 

Identyfikacja wizualna – czym jest?

Większość ludzi to wzrokowcy. Najlepiej zapamiętujemy więc obrazy oraz komunikaty wizualne. Fakt ten znakomicie wykorzystuje właśnie identyfikacja wizualna, która jest jednym z podstawowych narzędzi używanych do kreowania pozytywnego wizerunku marki lub firmy. Dzięki dobrze opracowanej identyfikacji wizualnej firma ma szansę wyróżnić się spośród innych obecnych na rynku podmiotów świadczących podobne usługi oraz lepiej zapaść w pamięć swoich klientów. W efekcie identyfikacja wizualna pomaga w budowaniu pożądanego wizerunku firmy oraz pozytywnie wpływa na zwiększenie jej zysków ze sprzedaży.

Elementy identyfikacji wizualnej

Najważniejszymi elementami, które wchodzą w skład identyfikacji wizualnej, są logo firmy, kolorystyka, krój pisma, oprawa graficzna produktów oraz wystrój firmowych wnętrz. Aby identyfikacja wizualna była maksymalnie efektywna, wszystkie te elementy powinny być ze sobą spójne oraz posiadać określony wygląd. Tylko w ten sposób sprawimy bowiem, że będą one kojarzone tylko i wyłącznie z naszą firmą.

Spójny wygląd poszczególnych elementów identyfikacji wizualnej świadczy także o profesjonalizmie firmy oraz pozytywnie wpływa na jej renomę i poważanie wśród klientów, współpracowników i kontrahentów. Dobrze przygotowana i opracowana identyfikacja wizualna staje się więc swoistym dopełnieniem wizerunku firmy, umiejętnie podkreśla jej atuty i indywidualne cechy oraz sprawia, że wszystko wygląda oraz prezentuje się spójnie i estetycznie.

Spójna identyfikacja wizualna – korzyści dla firmy:

  • większa rozpoznawalność w branży i wśród klientów
  • wyróżnienie się spośród konkurencji
  • profesjonalne wrażenie i większe uznanie klientów
  • podkreślenie atutów firmy i jej indywidualnych cech
  • zyskanie charakterystycznego i niepowtarzalnego wizerunku

Dlaczego identyfikacja wizualna jest taka ważna?

Abyśmy mogli sprzedawać swoje produkty i usługi, w pierwszej kolejności nasza firma musi zostać dostrzeżona oraz zapamiętana przez potencjalnych klientów. Aby było to możliwe, firma musi więc odróżniać się od innych i być na swój sposób charakterystyczna. Jednocześnie jej wygląd oraz komunikaty wizualne muszą być estetyczne i spójne, by wywarły na odbiorcy pozytywne wrażenie oraz utrwaliły się w jego pamięci. To wszystko zapewnia profesjonalna usługa, jaką jest identyfikacja wizualna w Brandglow.pl. Dzięki jej wdrożeniu firma zyskuje nie tylko większą rozpoznawalność i uznanie w swojej branży, ale ma także większe szanse na zdobycie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży swoich usług i produktów.

 

*Artykuł sponsorowany

Podziel się.

O autorce

Blogerka z wieloletnim doświadczeniem marketingowym, pr-owym i reklamowym w międzynarodowej korporacji. Tłumacz i nauczyciel języka francuskiego. Pasjonuje mnie rozwój osobisty, ludzie, relacje. Piszę o i dla kobiet, informuję, inspiruję, relacjonuję dla Was to co mnie wciągnęło, czyli przedsiębiorczość, networking, konferencje, spotkania kobiece i nie tylko. Jestem otwarta na współpracę z chętnymi i ciekawymi osobami.

Comments are closed.