Zobacz dlaczego nie tylko produkty, które sprzedajesz, decydują o sukcesie Twojej firmy

0

O sukcesie firmy decyduje szereg istotnych czynników. Na niektóre z nich nie masz wpływu, a w przypadku innych możesz podjąć działania pozwalające poprawić funkcjonowanie przedsiębiorstwa oraz zwiększyć sprzedaż. Na co musisz zwracać największą uwagę?

Większość przedsiębiorców podejmujących decyzję o założeniu własnej działalności zastanawia się jak osiągnąć sukces w swojej branży. Dla właścicieli firm może być nim nie tylko wysoka sprzedaż, ale też silna pozycja na rynku, możliwość rozwoju, nawiązywanie korzystnych relacji z kontrahentami albo zbudowanie pozytywnego wizerunku marki. Z całą pewnością istotne znaczenie ma jakość oferowanych produktów lub usług, dlatego warto zwracać na nią uwagę. Często jednak liczy się nie tylko proponowany klientom asortyment, ale też jego właściwa prezentacja czy rozsądne zarządzanie przedsiębiorstwem. Co decyduje o sukcesie Twojej firmy?

Odpowiednia prezentacja towaru

Rzetelne, a zarazem atrakcyjne przedstawienie oferowanych produktów ma zdecydowanie największy wpływ na sprzedaż. W przypadku sklepów internetowych ważne jest więc wykonanie dobrej jakości zdjęć oraz dokładny i zgodny z prawdą opis proponowanych artykułów. Ponieważ klient nie może dotknąć poszukiwanego przedmiotu ani przyjrzeć mu się bezpośrednio, zdecydowanie chętniej zdecyduje się na zakup produktu opatrzonego zdjęciem z dokładnymi wymiarami i innymi istotnymi parametrami. Właściwa prezentacja jest ważna także w sklepach stacjonarnych. Osoby decydujące się na wizytę w nim powinny mieć możliwość dokładnego obejrzenia produktu, a w tym – oceny koloru, co ma istotne znaczenie przede wszystkim w sklepach z odzieżą i w drogeriach. Właśnie dlatego w sklepach stacjonarnych należy montować żarówki emitujące światło w maksymalnym stopniu zbliżone do dziennego. Obecnie coraz częściej stosuje się lampy LED oferowane m.in. przez firmę Philips Lighting, które są znacznie bardziej energooszczędne od tradycyjnych rozwiązań, a przy tym bezpieczne w użytkowaniu i niezwykle trwałe. Dzięki temu zapewniają one idealne oświetlenie, a jednocześnie pozwalają na oszczędności.

Budowanie pozytywnego wizerunku firmy

Kolejnym czynnikiem wpływającym na sukces przedsiębiorstwa jest jego wizerunek. Zdobywanie zaufania klientów to proces długotrwały i wymagający niemało wysiłku, a w dodatku cały efekt można łatwo zniszczyć. Dlatego też ważne jest, aby strategia budowania pozytywnego wizerunku marki była dobrze przemyślana i korzystała z wielu kanałów komunikacji. Założenie strony internetowej czy prowadzenie bloga firmowego to dobre metody, aby przedstawić firmę jako eksperta w danej dziedzinie, co oczywiście może sprawić, że oferowane przez nią produkty będą chętniej wybierane przez klientów. Dobrym rozwiązaniem jest też stworzenie oficjalnego profilu przedsiębiorstwa na popularnym portalu społecznościowym. Jest to doskonały sposób na informowanie o aktualnie obowiązujących promocjach, wprowadzanych nowościach czy powiadamianie o nowych wpisach na wspomnianym już blogu. Należy przy tym pamiętać, że ważna jest w tym przypadku różnorodność i systematyczność. Regularne wpisy zwierające nie tylko tekst, ale też zdjęcia, filmy czy infografiki zachęcą do zapoznania się z treścią i mogą zainteresować większą liczbę potencjalnych klientów.

Kadra pracownicza

O sukcesie firmy decyduje też odpowiednie nią zarządzanie oraz zaangażowanie pracowników. Nierzadko są oni osobami, które kontaktują się bezpośrednio z klientami lub kontrahentami, dlatego warto zatrudniać kandydatów o odpowiednich predyspozycjach i przygotowaniu. Jest to ważne przede wszystkim ze względów wizerunkowych. Niewłaściwa obsługa sprawia, że cała marka postrzegana jest jako mało profesjonalne przedsiębiorstwo nie dbające o klientów. Wybór miłych i uśmiechniętych sprzedawców czy osób odpowiedzialnych za kwestie wizerunkowe jest więc tak samo istotny, jak odpowiednie zaprezentowanie towaru czy atrakcyjne zareklamowanie oferowanego asortymentu, a wreszcie – jego jakość.

 

*Artykuł sponsorowany

Podziel się.

O autorce

Blogerka z wieloletnim doświadczeniem marketingowym, pr-owym i reklamowym w międzynarodowej korporacji. Tłumacz i nauczyciel języka francuskiego. Pasjonuje mnie rozwój osobisty, ludzie, relacje. Piszę o i dla kobiet, informuję, inspiruję, relacjonuję dla Was to co mnie wciągnęło, czyli przedsiębiorczość, networking, konferencje, spotkania kobiece i nie tylko. Jestem otwarta na współpracę z chętnymi i ciekawymi osobami.

Pozostaw odpowiedź