Czy wiesz co to jest inbound marketing?

0

Marketing to bardzo ogromna dziedzina różnych stylów działania i możliwości. „Najkrótsza definicja marketingu (według Wikipedii) brzmi „zaspokajać potrzeby, osiągając zysk”. Dobrze rozumiany marketing to nie zestaw trików i działań doraźnych, lecz przemyślana strategia i wynikająca z niej taktyka działania, dostosowane do docelowych odbiorców, oparte na wiedzy i badaniach, osadzone mocno w realiach rynkowych.”

I idąc dalej może słyszałaś o różnych rodzajach marketingu, jak choćby: content marketing, ambient marketing, szeptany, wielopoziomowy, marki, mobilny, social media marketing i wreszcie inbound marketing. No właśnie – co to takiego jest? A mianowicie jest to sztuka bycia znalezionym w sieci oraz umiejętność odpowiedniej dystrybucji swoich treści.  Co to oznacza?

Zasady inbound marketingu

  1. Komunikacja „wielu do wielu” – interakcja, zabranie głosu, możliwość komentowania, tworzenie i ulepszanie usług przez społeczność. Tak działa chociażby Pani Swojego Czasu. Ona tworzy, ulepsza swoje produkty dzięki społeczności jaką wokół siebie zgromadziła. De facto robi te produkty dla tej społeczności.
  2. Treść publikowana również poza strona www – Twoja strona jest dla Ciebie najważniejsza – i dobrze! Jednak pamiętaj, żeby publikować ją tam gdzie są Twoi potencjalni odbiorcy. Odwiedzaj te miejsca, bierz udział w dyskusji, udzielaj wywiadów, twórz gościnne wpisy. Bądź również tam, gdzie mówi się o Twojej marce, o Twoich działaniach. Monitoruj! Świetnym narzędziem do monitoringu mediów społecznościowych jest Brand24.pl
  3. Nie bój się wstawić link od konkurencji na swoją stronę. – Dzięki tym linkom ktoś dowie się o Twoim istnieniu. Swego czasu robiłam zestawienia ciekawych blogów, stron, na które zaglądałam. Często właściciel danej strony pisał do mnie – dziękuję Ci za zauważenie mnie. Tak budują się relacje! Sprawdź, a przekonasz się, że warto!
  4. Stwórz konta w serwisach społecznościowych i dystrybuuj swoje treści – tutaj nie chodzi tylko o to, żebyś była widoczna na FB, Instagramie czy Twitterze, ale również o to, żebyś zadbała o optymalizację  swojej strony www pod tym kątem – ułatw czytelnikom dzielenie się Twoją treścią. Niech ikonki FB, Insta, Twittera znajdą się pod każdym Twoim artykułem. Niech dzielenie się Twoją treścią będzie łatwe. Nie zapominaj również o widgetach. To wszystko umożliwia dotarcie ze swoją treścią do szerokiego grona odbiorców.
  5. Nie daj o sobie zapomnieć! – Mimo tego, że masz wartościową i piękną stronę to nie wystarczy, żeby odbiorcy o Tobie pamiętali. Sama dobrze wiesz ile treści jest w internecie! To TY musisz o sobie przypominać! I nie chodzi tutaj tylko o Twój profil na serwisach społecznościowych! Pamiętaj o newsletterze – jeśli ktoś się do niego zapisał jednocześnie wyraził chęć otrzymywania od Ciebie treści również promocyjnych. W każdej chwili odbiorca może z niego zrezygnować. Dla Ciebie jest to możliwość dystrybucji swoich treści.

Podsumowując:

  • załóż konta firmowe na FB, Twitterze, Google+ …. w zależności od możliwości ich prowadzenia,
  • uzupełnij każdy z tych profili tak, żeby informacje o Twojej firmie były pełne. Zrób to w ciekawy sposób!
  • wszystkie założone konta dokarmiaj dobrą treścią i rób to regularnie i systematycznie!
  • bierz udział w dyskusjach, komentuj, odpowiadaj – interakcja jest bardzo ważna!
  • udzielaj się również u innych, buduj swój zasięg i zyskuj coraz większy rozgłos.

Powodzenia! A jeśli nie czujesz tej kwestii to zapraszam Cię do konsultacji marketignowo-biznesowych, które rozjaśnią Ci wiele kwestii. Pisz do mnie: beata@tyibiznes.com.pl

Podziel się.

O autorce

Blogerka z wieloletnim doświadczeniem marketingowym, pr-owym i reklamowym w międzynarodowej korporacji. Tłumacz i nauczyciel języka francuskiego. Pasjonuje mnie rozwój osobisty, ludzie, relacje. Piszę o i dla kobiet, informuję, inspiruję, relacjonuję dla Was to co mnie wciągnęło, czyli przedsiębiorczość, networking, konferencje, spotkania kobiece i nie tylko. Jestem otwarta na współpracę z chętnymi i ciekawymi osobami.

Pozostaw odpowiedź