Co zrobić, by klienci pokochali Twoją markę?

1

Coraz bardziej fascynuje mnie to na czym polega miłość do marek. Jak to się dzieje, że jedne marki od lat są mocne, rozpoznawalne i rosną w siłę, a inne nie. Czy to właśnie miłość do marek decyduje o ich długowieczności?

Dlaczego tak bardzo lubimy Netflix, Amazon, Apple, Facebooka? Tak wynika z badania „The Love Index 2016”, które objęły 27 tys. ankietowanych. Skąd bierze się miłość do marek? A mianowicie z tego na ile dana marka:

  • przyciąga naszą uwagę w ciekawy sposób,
  • pomaga w zdobyciu wartościowych informacji, wiedzy,
  • identyfikuje się z potrzebami klientów i spełnia ich oczekiwania,
  • pomaga nawiązywać kontakty,
  • jest łatwa  w użyciu i ewoluuje wraz z potrzebami klientów.

Według takich kategorii badano ankietowanych. Wnioski z badania są takie, że klienci oczekują od marek tego co zwykle oczekują w kontaktach międzyludzkich. I tutaj trzeba powiedzieć, że olbrzymie znaczenie ma sympatia, a nawet miłość do marki, którą buduje się w drodze długoterminowych, spójnych działań w wielu kanałach komunikacji. Dlatego tak ważne jest budowanie emocjonalnej więzi z klientem poprzez zrozumienie i zaspakajanie jego potrzeb na wielu płaszczyznach z takim samym zaangażowaniem i autentycznością. To już z pewnością każda z nas wie, ale czy stosuje? Chodzi o to, żeby wiedzieć kto jest naszym klientem i do stylu życia oraz potrzeb tejże grupy dostosować swoje działania sprzedażowe czy usługowe.

Wracają do tych najbardziej lubianych, według badania, marek, trzeba podkreślić, że są to marki digitalowe. Wynika to ze znaczenia nowych technologii w naszym życiu, które staje się coraz większe i ważniejsze. Co warto wiedzieć, z badania wynika, że klienci oczekują coraz więcej i lepiej, bo budują swoje doświadczenie na podstawie najlepszych doświadczeń z najlepszymi markami.

W takim razie jak zdobyć miłość klientów?

  • Określ Twojego klienta – musisz wiedzieć kto nim jest!
  • Poznaj potrzeby Twojego klienta,
  • Dostosuj ofertę sprzedażową lub usługową do jego potrzeb,
  • Zapewnij jednakowe standardy obsługi, usług, sprzedaży we wszystkich kanałach komunikacji, we wszystkich punktach styku z klientem,
  • Zbuduj atrakcyjną komunikację z klientem online i offline,
  • Identyfikuj się z potrzebami Twojego klienta, bądź elastyczny i wsłuchuj się w zmiany tych potrzeb,
  • Działaj zgodnie z wartościami z jakimi utożsamia się Twoja marka i spraw, żeby Twoi klienci je znali i się z nimi utożsamiali,
  • Bądź autentyczna i spójna na każdej płaszczyźnie komunikacji z klientem.

Jeśli miałabym to streścić w kilku słowach to brzmiałoby to tak: dawaj wartość, buduj emocjonalną więź, zaspokajaj potrzeby, bądź autentyczna i spójna. 

Teraz wystarczy tylko wprowadzić w życie te wszystkie wskazówki, co jak wiemy jest najtrudniejsze. Trzeba pamiętać, że jest to długotrwały i żmudny oraz kosztowny proces, więc zacznij już dziś układać swoją drogę i pamiętaj, że liczy się cierpliwość, konsekwencja w działaniu, elastyczność, spójność i autentyczność. Powodzenia!

A jeśli potrzebujesz wsparcia – służę – napisz i umów się na konsultacje!


*Zainspirowana Marketerem+

Podziel się.

O autorce

Blogerka z wieloletnim doświadczeniem marketingowym, pr-owym i reklamowym w międzynarodowej korporacji. Tłumacz i nauczyciel języka francuskiego. Pasjonuje mnie rozwój osobisty, ludzie, relacje. Piszę o i dla kobiet, informuję, inspiruję, relacjonuję dla Was to co mnie wciągnęło, czyli przedsiębiorczość, networking, konferencje, spotkania kobiece i nie tylko. Jestem otwarta na współpracę z chętnymi i ciekawymi osobami.

1 komentarz

  1. Nazwa,nazwa i jeszcze raz nazwa- bez dobrej nie ma szans na to żeby podbić serce klientów, przynajmniej takie jest moje zdanie w tym temacie, co prawda znalezienie dobrej nazwy nie jest wcale kwestią tak oczywistą, ale porad w sieci też nie brakuje w tym względzie i na pewno warto po nie sięgać

Pozostaw odpowiedź