Jak stać się marką rozpoznawalną online?

0

Coraz częściej mówimy, słuchamy, czytamy o tym jak ważne jest budowanie marki osobistej. Możemy obserwować sukcesy osób, którym to się udało. Są rozpoznawalne, lubiane, nieźle zarabiają. Jak to zrobić, żeby stać się rozpoznawalną marką online?

Każdy może znaleźć na to swój własny sposób. Jednak są ogólnie sprawdzone zasady na odniesienie sukcesu w tej materii. Jakie?

Stwórz swoje miejsce w sieci – zbuduj swój dom

Mówiłam o tym podczas mojego webinaru w studio Stream Online i powtórzę z przyjemnością jeszcze raz – budując swoją markę nie zapomnij o swojej stronie www! Koniecznie ją zbuduj. Nie polegaj tylko na stronach, fanpage’ach w social media. To nie jest Twoja powierzchnia. Może zniknąć w najmniej oczekiwanym momencie. Dlatego zbudowanie własnej strony www i listy mailingowej jest niezmiernie ważne. I nawet jeśli na początku drogi nie możesz sobie na to pozwolić – pamiętaj, żeby ją zrobić jak najszybciej jak tylko będzie to możliwe. Nie zapominaj o barterze – być może masz coś do zaproponowania, co będzie potrzebne developerowi strony i  wszystko stanie się proste :)

Wybierz swoje tuby social mediowe

Czyli wybierz platformy social mediowe, na których będziesz mógł budować swoją obecność konsekwentnie i systematycznie. Dlatego zadaj sobie pytanie – ile mam na to czasu i na tej podstawie zdecyduj ile to ma być miejsc. Polecam wybór dwóch i budowanie ich w sposób zgodny z całym planem marketingowym, strategią, którą powinnaś mieć. Chętnie pomogę w jej stworzeniu nawiasem mówiąc.

Pamiętaj o spójności wszystkich tych miejsc ze stroną www oraz wizerunkiem marki offline. Nie można zapominać o offlinie! On nadal się liczy!

Bądź widoczna – wyróżnij się

Nie każda z nas to potrafi. Niektóre z nas mają to bardzo naturalnie – głośno i często mówią o sobie i swoich umiejętnościach. Mają świetnie rozwinięty własny PR. I dobrze. A jeśli nie przychodzi Ci to z taką łatwością (coś o tym wiem) po prostu musisz wyjść ze swojej strefy komfortu i dać się poznać. Wiem coś o tym, bo ciągle to robię:) Niestety nie potrafię być głośna:) To już zupełnie nie moja natura. Zmagam się z nią, ale ona jednak w większości wygrywa. Jeśli naturalnie łatwo przychodzi Ci mówienie, przemawianie to korzystaj z tego. Jak Cię usłyszą to i dostrzegą :) I tak możesz się wyróżnić. Jednak warto sobie najpierw przewidzieć strategię działania.

Dziel się wiedzą

Ten blog powstał z idei dzielenia się wiedzą, najpierw o wydarzeniach dla kobiet, które mają miejsce w Warszawie, później wiedzą z wydarzeń, którą znajdziesz w relacjach z tychże. A w końcu z artykułów eksperckich. Dzielenie się wiedzą jest w cenie, a w ten sposób budujesz również swoją ekspertyzę. Jeśli posiadasz specyficzne umiejętności, które są poszukiwane na rynku – ucz innych. Rób webinary/ live’y. Stwórz swój kurs online, wyzwanie. Dziel się wiedzą, a ludzie Cię zapamiętają!

Stwórz swoje własne zasady działania

Każda działalność jest inna. Nie ma jednych właściwych zasad działania w marketingu szczególnie. Łam te zasady, które nie pasują do Twojej działalności. Buduj swoje własne zasady  i nie zastanawiaj się czy to co robisz jest „właściwe”.  Jeśli nikogo nie ranisz, nie wykorzystujesz – to działaj. Twoje zasady są Twoje i mają Ci służyć na drodze rozwoju firmy.

Nie wstydź się 

Czy zdarza się tak, że nie zabierasz głosu w dyskusji, bo nie chcesz wyjść na arogantkę? Nie chcesz wyjść na mądralińską? Myślę, że dość często tak reagujemy. Kolejna bariera, głównie kobiet. Zapomnij o wstydzie tam, gdzie chodzi o Twoją wiedzę. Wiesz, umiesz, potrafisz – powiedz o tym. Bądź głośnym ekspertem – tych cichych nikt nie słucha… Biorę to sobie również do serca:)

Zacznij zarabiać na tym co umiesz – nie oddawaj wszystkiego za free!

Wiesz już na czym się znasz, uczysz, dzielisz się wiedzą bezpłatnie, może piszesz bloga, a może nagrywasz vloga. Zacznij zarabiać na swoich umiejętnościach, czyli zmonetyzuj swoją wiedzę. Stwórz tańszy produkt, dla tych, którzy nie będą mogli dużo zapłacić. A dla tych, którzy cenią Twoją wiedzę i mogą sobie na to pozwolić, by zapłacić więcej – przygotuj droższy produkt. W każdym przypadku niech Ci przyświeca idea ułatwienia życia odbiorcom. Dawaj wartość, której ludzie potrzebują. W ten sposób będziesz miała motywację do dalszego działania, a odbiorcy – dowiedzą się tego co im ułatwi życie. I o to chodzi!

I to piszę również do siebie 😉 Sama jeszcze nie wszystko zrobiłam w tym zakresie, ale widzę, że to działa, bo obserwuję kobiece biznesy online i wiele z nich idzie taką drogą właśnie. Może zatem nie warto przecierać innego szlaku skoro ten działa? A jak to wygląda u Ciebie? Podziel się swoim doświadczeniem. A może masz inne zdanie? – chętnie je poznam. Pisz!

Podziel się.

O autorce

Blogerka z wieloletnim doświadczeniem marketingowym, pr-owym i reklamowym w międzynarodowej korporacji. Tłumacz i nauczyciel języka francuskiego. Pasjonuje mnie rozwój osobisty, ludzie, relacje. Piszę o i dla kobiet, informuję, inspiruję, relacjonuję dla Was to co mnie wciągnęło, czyli przedsiębiorczość, networking, konferencje, spotkania kobiece i nie tylko. Jestem otwarta na współpracę z chętnymi i ciekawymi osobami.

Pozostaw odpowiedź