6 narzędzi do kontroli sieci

1

Czy wiesz kto i co pisze o Tobie lub o Twojej marce w sieci? Warto wiedzieć co w trawie piszczy. Nie tylko po to, by reagować na negatywne komentarze, ale aby wiedzieć co ktoś o nas pisze. To także feedback z rynku! Dlatego dziś kilka narzędzi do słuchania i mierzenia efektów działania. 

Brand24.pl

Od dawna już wiem, że jest Brand24.pl, polska marka z pomysłem. Jej właściciel stale, pozytywnie mnie zaskakuje sposobami na reklamę i jakością obsługi klienta. Michał Sadowski to już dziś znany przedsiębiorca, który stworzył narzędzie do śledzenia opinii, które pojawią się o Tobie na FB i na Twojej stronie www. Dla blogerów jest ono darmowe, więc korzystam od niedawna. Wygodne jest to, że dostaję na maila powiadomienia. Mając konto na Brand24.pl wiem, co się mówi o tyibiznes w tych dwóch kluczowych miejscach. Polecam.

Sotrender.pl

Warto również wspomnieć o Sotrender.pl, który tworzy bardzo przydatne narzędzia monitorowania i analizy FB, Instagrama, Twittera i You Tube. Znajdziesz u nich również ciekawe raporty z danymi na temat social mediów, które co miesiąc możesz pobrać bezpłatnie ze strony.

Google Analytics

Nie możesz nie korzystać z tego serwisu, kiedy masz swoją stronę www. Dzięki niemu dowiesz się ile osób odwiedza Cię codziennie, ile wśród nich jest kobiet, ilu mężczyzn. Z jakich są miast? Czym się interesują? To bardzo bogate narzędzie i sama nie znam wszystkich jego możliwości. A są zdecydowanie ogromne i potrzebne każdej właścicielce strony internetowej.

Jetpack

To świetna wtyczka do WordPresse’a, która umożliwia obserwację statystyk już z poziomu strony www/bloga. To narzędzie nie zwalnia Cię z zaprzyjaźnienia się z Google Analytics, bo ono mierzy inne parametry. Narzędzia świetnie się uzupełniają. Korzystam z obu, a Jetpack polecam każdemu.

Twitter Analytics

Tego narzędzia nie znam i nie używam, jednak przeczytałam o jego istnieniu i pomyślałam, że puszczę informację dalej, bo może komuś z was to się przyda. Dowiesz się jaką oglądalność miały Twoje tweety, które były najczęściej podawane dalej. Warto jeśli działasz na Twitterze.

Retro

To narzędzie tylko na iPada. Ułatwia ogarnięcie działań na Instagramie. Pozwala również na dyskretne obserwowanie różnych osób bez konieczności subskrybowania ich oraz monitorowanie wybranych tagów np. #tybiznescompl.

A Ty korzystasz z jakichś ciekawych, przydatnych narzędzi do śledzenia sieci, do mierzenia i ulepszania swoich działań?

Podziel się.

O autorce

Blogerka z wieloletnim doświadczeniem marketingowym, pr-owym i reklamowym w międzynarodowej korporacji. Tłumacz i nauczyciel języka francuskiego. Pasjonuje mnie rozwój osobisty, ludzie, relacje. Piszę o i dla kobiet, informuję, inspiruję, relacjonuję dla Was to co mnie wciągnęło, czyli przedsiębiorczość, networking, konferencje, spotkania kobiece i nie tylko. Jestem otwarta na współpracę z chętnymi i ciekawymi osobami.

1 komentarz

Pozostaw odpowiedź