10 wskazówek efektywnego „small talku”

10

Witajcie,

Przeglądając mój blog natknęłam się na wiele cennych biznesowych wskazówek. Stwierdziałam, że wiele z Was czyta tylko krótkie teksty, bo nie ma czasu wczytywać się i wyszukiwać wiedzy w relacjach. I ja to rozumiem i szanuję. Dlatego postanowiłam wyciągnąć kilka najciekawszych informacji na różne tematy.

Dziś zapoznam Was z receptą  Grzegorza Turniaka  na efektywny „small talk”, który usprawni networking i poznawanie nowych osób, które mogą stać się kluczowe dla Waszych biznesów.

Small talk to tak naprawdę pogawędka z nowo poznaną osobą, która może stać się naszym klientem, dobrym znajomym lub współpracownikiem. Nie jest to łatwe, mówię to z własnego doświadczenia. Wybierając sie na tego typu spotkania zawsze miałam zagwozdkę od czego zacząć rozmowę. I było to dla mnie trudne. Z opresji niejednokrotnie ratował mnie ktoś kto pierwszy do mnie podchodził.  Bo często po prostu trudno zacząć, a jak już się zacznie to rozmowa sama płynie. Jednak żeby nie musieć czekać na „wybawcę” lub szczęśliwy zbieg okoliczności, warto przyjrzeć się zasadom small talku. Poznajcie zatem

 10 zasad „small talku” według Grzegorza Turniaka:

 

1.Wybierając się na spotkanie networkingowe przejrzyj wiadomości, bądź na bieżaco, żeby móc „zagadnąć” temat.

Zapisuj sobie ciekawe historie ze swojego życia, żeby w razie potrzeby sięgnąć po którąś z nich.

2.Traktuj ludzi z szacunkiem, bądź kulturalny.

 

3.Unikaj tematów kontrowersyjnych (m. in. polityka, religia, orientacja seksualna)

.

4.Idż na spotkanie z wolną głową, ma to być czas wolny od trosk, czas na poznawanie innych. Czas dla Ciebie.

 

5.Bądż naturalny i włącz ciekawość.

 

6.Słuchaj bez oceniania (nie poprawiaj, nie pocieszaj), tak żeby ludzie czuli się przy Tobie swobodnie.

 

7.Płynnie zmieniaj tematy, przygotuj sobie w głowie zestawy pytań.

 

8.Dbaj o równowagę między rozmówcami. Kieruj światło na inne osoby – to sztuka promowania innych ludzi!

 

9.Dziel się swoimi sukcesami, ale i porażkami (do tego drugiego trzeba mieć duże poczucie własnej wartości).

 

10.Swobodnie zmieniaj kręgi rozmówców co 3-5min, czyli mingluj.

I tak wyposażona we wskazówki ruszaj na najbliższe spotkanie networkingowe i … rozmawiaj! Powodzenia!

Zdjęcie na topie  wykonała Ewa Rykowska  Uchwycone.

Podziel się.

O autorce

Blogerka z wieloletnim doświadczeniem marketingowym, pr-owym i reklamowym w międzynarodowej korporacji. Tłumacz i nauczyciel języka francuskiego. Pasjonuje mnie rozwój osobisty, ludzie, relacje. Piszę o i dla kobiet, informuję, inspiruję, relacjonuję dla Was to co mnie wciągnęło, czyli przedsiębiorczość, networking, konferencje, spotkania kobiece i nie tylko. Jestem otwarta na współpracę z chętnymi i ciekawymi osobami.

10 komentarzy

  1. Świetny i praktyczny wpis. Ja również należę do osób, które nie startują od razu do nieznajomych żeby sobie pogawędzić. Raczej czekam aż to wyjdzie naturalnie. A rzeczywiście przekonałam się, że kiedy się już przełamiemy rozmowa sama się toczy. Ile straconych okazji do poznania inspirujących, ciekawych osób. Wolę nie myśleć. Dziękuję za ten krótki poradnik. Będę korzystać. Druga sprawa – krótkie treściwe wpisy na blogu. Jakież to dla mnie wyzwanie!

    • Dziękuję za opinię! Przyznam się, że dla mnie też. Myślę teraz jakie inne treści można w ten sposób przedstawić. Jak widać to działa i warto w taki sposób przekazywać ciekawe informacje, wiedzę, wskazówki. Czasami to jest najlepszy sposób! Powodzenia!

  2. Słuchaj bez oceniania – to bardzo ważne, ale i bardzo trudne 😉 Jednak zawsze działa i zostajemy zapamiętani jako Ci, którzy „potrafią rozmawiać” :) Pozdrawiam!

Pozostaw odpowiedź